5vaihteisen tilalle 4vaihteinen

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kipe_9000 kirjoitti:Vedänköhän vuoden tyhmimmät......mutta mielestäni nelivaihteisessa EI OLE keskitystä ollenkaan :o ...
Joo ei oo minkään sortin keskitintä, tai sitten se ollut mulla 99:ssä aina rikki :lol:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Minä keskitin siten, että kolmonen on suoraan eteen, pelaa jotenkin jouhevimmin. Ja ainakin mulla joutui sitä kepiltä laatikolle lähtevää akselia
sovittamaan. Muistaakseni piti pätkä ottaa pois, eiköhän muut törmänneet samaan??

Ja muovikaukalo ehdottomasti 4v laatikosta, niin ei tarvi turhaan koettaa sinne vitosen paikalle sörkkiä :wink:
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Marko A kirjoitti: Ja ainakin mulla joutui sitä kepiltä laatikolle lähtevää akselia
sovittamaan. Muistaakseni piti pätkä ottaa pois, eiköhän muut törmänneet samaan??
kumman pituinen se kumi "nivel" sulla oli?
niitä on ainakin kahta pituutta, kyllä itsekin ihmettelin että mikä perkele kun vanha laatikko tuli pois helposti mutta uuden (vanhempi) akselia ei millään saanut paikalle, kunnes huomasi niitä kumeja verrata...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Autoon tulee nyt -83 laatikko.Pitääkö tuossa lyhentää sitä kepukkaa?Tuohon muovikulho juttuun ei nyt saanut juuta eikä jaata vastaukseksi joten yritetään nyt ensin olla vaihtamatta sitä.
Marko A
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Vaihda se muovikuppi. Itse en heti vaihtanut, niin sai sitten myöhemmin aukoa paikat taas uudelleen. Sääsät itsesi vaivalta.
kumman pituinen se kumi "nivel" sulla oli?
niitä on ainakin kahta pituutta
Kumi nivel jäi sama ja alkuperäinen, siis vuoden ´91 autoon.
Liekö siitä johtui, mutta akselia piti modifioida että sai toimimaan.
Ja laatikko tais olla ´86 90:stä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mulla on 5-vaihteisen tilalle nakattu 4-vaihteinen. Kepin alla olevaa muovia ei ole vaihdettu ja keskitinkin on jätetty paikalleen. Kaikki toimii juuri niin kuin pitääkin, keppiä ei saa vitoselle vaikka yrittäis ym. ym. Jos kepistä heittää irti niin se keskittyy 3-4 linjalle niin kuin 5-vaihteisessakin.

Siis sanon vielä: MITÄÄN ei tarvinut muuttaa, uusi laatikko vaan paikalleen ja sillä hyvä. Molemmat laatikot siis samanlaisilla sisemmillä nivelillä ja ilman sisäistä keskitintä. Avainsana on että ovat lähes samaa vuosimallia molemmat laatikot.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin