Joo, eihän tuo viskositeetti ole ihan yleisimpiä. Varmaan juuri sen takia saatavuuskin on vaikeampaa ja hinnatkin pompsahtaa siinä mukana. Samanlaista litkua saa myös ainakin Agipilta (myös muiltakin), mutta tuonkaan jakeluverkosto ei taida suuren suuri suomessa olla...Esson "vastaava" on ainakin huhujen mukaan taas osasynteettistä.
Olisin itsekin tosiaan ostanut ison purnukan 75:sta, mutta tällä hetkellä kun on vaan yksi satku ajossa, en viitsinyt hommata sitä nurkkaan odottelemaan käyttöä. Niin, ja eihän toi Total Transmission BV ihan samaa ole kuin 75W, mutta tosiaan paljon parempi kuin 80W/90 ja omalla kokemuksella ihan toimivaksi vaihtoehdoksi havaittu:
Tässä vähän speksejä koottuna:
Öljy Visk. 100C Visk. 40C Jähmepiste
Neste 75W 5,5 26 -57
Total 75W/80 8 49 -45
Neste 80W/90 14 128 -30
Eli näidenkin mukaan kuitenkin lähempänä 75W:tä kuin 80W/90:stä. Ja niillä, joilla se 75W tulee läpi laatikosta, saattaisi tästä olla jopa hieman apua.
Niin, se ranskalaisten maine on varmaan pitkälti Citroenin syytä, ne kun ei taida olla rakentanut koskaan teknisesti "normaalia" autoa

. Rellu ja Pökötti tuntuu pysyneen ainakin vähän enemmän kaidalla polulla tuon suhteen. Ainakin meidän 206 vaikuttaa teknisesti varsin "normaalilta". Uusimmat PSA-autot taitaa olla kuitenkin jo aika paljon samasta muotista repäistyjä
Onhan tossa 206:kin ohjekirjassa pakolliseksi jäähdytysnesteeksi merkitty joku originaalineste, mikä "on valmistettu erityisesti ranskalaisen autoteollisuuden tarpeisiin"

. Sitten kun ajattelin ottaa varman päälle ja hommata sitä merkkiliikkeestä, niin tiskille lyödään kannullinen normaali Zeroa...Eli se siitä "erikoisnesteiden" tarpeellisuudesta. Johonkin Citikan hydraulialustaan en toisaalta menisi mitä tahansa litkuja laittamaan, mutta onneksi ei ole tarvinnut koskaan tuollaisiin vehkeisiin sotkeutuakaan.