Teemu kirjoitti:
keskusta-ajossa on kai hyvä nykyään pitää ovet säpissä
Oikeastiko?
Pitää muistaa sit jos tuun Helsingissä joskus käymään
Kyllä, en Suomesta tiedä mutta monissa maissa autovarkaat tekevät niin että esim. liikennevaloissa isketään. Repäistään auton ovi auki, nykäistään kuski ulos ja voro ite hyppää auton rattiin.
Jostain syystä linkki ei mulla toiminut mutta aavistelempa vain mistä kyse.
Myöhään illalla/yöllä tulee kyllä pidettyä ovet lukossa jos keskustassa pyörittelee. Pari kertaa on jo liikkuvan auton kyytiin liikennevaloissa pyrkinyt joku sumeasilmäinen kyydin tarvitsija ja sempä jälkeen olen oppinut. Ei ole mukava tilanne. Keskusllukon avulla ovet on kuitenki helppo tökätä lukkoon tarvittaessa.
Isäukon tähtimerkki laittaa omatoimisesti ovet säppiin hetikohta liikkeellelähön jälkeen mutta jotenkin se taas tuntuu päivällä liioittelulta...
Mulla tuli Ameriikan hälyn mukana kyseinen ominaisuus, ohjelmoin heti pois päältä, ei tuntunut kovin kätevältä varsinkin jos piti jättää joku kyydistä.
Eipähän taas toimi noi saabmasterin sivut...
Pitää ensi kerralla ottaa toi kuvatus talteen ja laittaa omien sivujen kautta tänne nähtäväksi.
Periaatteena tuossa kytkennässä oli, että virtalukon ollessa ajoasennossa ja siirrettäessä vaihde pois pakilta ovet menevät lukkoon (ohjaa suoraan keskuslukkoa) Kytkentä näytti yksinkertaiselta, muutama lisäjohto parin releen välille.
saahan ne ovet itsekkin lukkoon joko kuskin oven nupista tai siitä tonnarin ikkunasäädinpaneelista, mutta automaatti on aina mukavampi
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
mikkoimp kirjoitti:
onhan semmonen liikennemerkkikin mikä käskee lukita ovet.
?
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius