Aamun ylläri - 9000i ei käynnisty - virtaa on
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 17:58
- Paikkakunta: Korpilahti
Aamun ylläri - 9000i ei käynnisty - virtaa on
Uudenkarhea 9000i -91 ei täysin yllättäen käynnistynyt aamulla tallista(+15 astetta). Ei ole ollut ongelmia aiemmin paitsi jokunen viikko sitten tyhjäkäynnin seilaus liikennevaloissa hetkisen sekä syksyllä ja keväällä pari kertaa nykimistä hetken startin jälkeen kostealla, viileällä kelillä.
Pyörittää hyvin, mutta ei polta yhtään. Ei bensanhajua tms. ulkoisesti erikoista. Bensaako puuttuu vai kipinää - en tiedä.
Mistä kannattaisi aloittaa?
Pyörittää hyvin, mutta ei polta yhtään. Ei bensanhajua tms. ulkoisesti erikoista. Bensaako puuttuu vai kipinää - en tiedä.
Mistä kannattaisi aloittaa?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 17:58
- Paikkakunta: Korpilahti
Tädilläni oli -88 vuoden tonnarissaan, joka on myös vapaasti hengittävä samanlainen ongelma ja syyksi paljastui bensapumppu.
Omassa tonnarissani joka on turbo ja myöskin -88 vuosimallia on boschin bensapumppu ja se kertoo ainakin minulla hajoamisestaan oireilemalla ennen kuin hajoaa, mutta tädilläni niin kuin todennäköisesti myös sinunkin autossasi on Walbron bensapumppu ja se ainakin hajosi kerta laakista.
Ihan takuuseen en mene tuosta edellä kirjoittamastani eli siitä että sinulla olisi autossasi Wlabron pumppu ja vika ylipäätänsä olisi bensapumpussa.
Omassa tonnarissani joka on turbo ja myöskin -88 vuosimallia on boschin bensapumppu ja se kertoo ainakin minulla hajoamisestaan oireilemalla ennen kuin hajoaa, mutta tädilläni niin kuin todennäköisesti myös sinunkin autossasi on Walbron bensapumppu ja se ainakin hajosi kerta laakista.
Ihan takuuseen en mene tuosta edellä kirjoittamastani eli siitä että sinulla olisi autossasi Wlabron pumppu ja vika ylipäätänsä olisi bensapumpussa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Autossasi on todennäköisesti LH2.4.2 ruisku.
Nyt taas kun "saabmasterin" sivut toimii, niin tässä vähän "iltalukemista"
http://68.18.180.230/engine_folder/nostart24.htm
Kuten tuossa jo edellä todettiin, niin mahdollisia vikoja voisi olla:
-pa-pumppu
-pa-pumpun rele tai sulake
-DI kasetti.
Nyt taas kun "saabmasterin" sivut toimii, niin tässä vähän "iltalukemista"

http://68.18.180.230/engine_folder/nostart24.htm
Kuten tuossa jo edellä todettiin, niin mahdollisia vikoja voisi olla:
-pa-pumppu
-pa-pumpun rele tai sulake
-DI kasetti.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 178
- Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:12
- Paikkakunta: Vantaa
Bensapumppu?
94 mallinen temppuili käynnistyksen kanssa pitempäänkin. Yli kuukausi sitten bensapumpun vaihdon jälkeen ei ole vielä temppuillut. Walbron pumpun hiilet olivat kuluttaneet yli 1 mm kolon kollektoriin.
Ihmetelin hieman sitä viimeistä ongelmakäynnistystä ennen pumpun vaihtoa: 6 starttausta ilman minkäänlaista lupausta, seitsemännellä annoin pumpulle virtaa hyppylangalla suoraan sulakkeelta ja heti käyntiin??
Ihmetelin hieman sitä viimeistä ongelmakäynnistystä ennen pumpun vaihtoa: 6 starttausta ilman minkäänlaista lupausta, seitsemännellä annoin pumpulle virtaa hyppylangalla suoraan sulakkeelta ja heti käyntiin??
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Noissa on hieman eroja vuosimallin mukaan. Omassa -89:ssä bensapumppu ei saa virtaa ennen kuin starttaa; ei tiedä saako sitten herätteen startilta vai kampiakselin pyörimisanturilta. Hanskalokeron kautta pumpulle voi antaa virtaa ja kuunnella pyöriikö se. Jos ei pyöri, on se kulunut, jolloin pieni näpäytys herättää sen usein henkiin. Pääsetpään ajamaan, mutta mene sitten ensi tilassa uuden pumpun ostoon. Vika nimittäin pahenee koko ajan eikä ole kovin mukavaa kontata takakontissa monta kertaa päivässä.Jope kirjoitti:Yritä kuunnella, joskos bensapumppu kurahtaa kun käännät virrat päälle autoon. (radio kannattaa pitää pois tässä tilanteessa.
Toinen petentiaalinen vikapaikka on DI-kasetti. Maksaa 200 euroa ja vaihto vie noin kymmenen minuuttia. ÄLÄ kallista kasettia ennen asennusta, sillä kondensaattoreiden öljyt valahtavat silloin väärään paikkaan. Mikäli olet epävarma, niin varttitunnissa ne ovat valuneet takaisin
Ja kolmas kampiakselilla oleva pyörimisanturi.
Jos ei näillä lähde käyntiin, niin minä valehtelen sitten lisää

#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
ei muuten aivan mene noin....nimittäin kasettin on paketissaan jo väärinpäin kun tehtaalta tulee....mutta kun kerran sen on paikalleen laittanut niin sen jälkeen pois ottaessa ei saa enää kallistella, näin sanoivat metroautossaPekka Valtanen kirjoitti:
Toinen petentiaalinen vikapaikka on DI-kasetti. Maksaa 200 euroa ja vaihto vie noin kymmenen minuuttia. ÄLÄ kallista kasettia ennen asennusta, sillä kondensaattoreiden öljyt valahtavat silloin väärään paikkaan. Mikäli olet epävarma, niin varttitunnissa ne ovat valuneet takaisin
BMW 525iA Touring Executive
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 17:58
- Paikkakunta: Korpilahti
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 17:58
- Paikkakunta: Korpilahti