Mikä tulppa OG900Turboon?
Mikä tulppa OG900Turboon?
Mikä tulppa on hyvä OG900Turboon? Auto on 16V-koneella ja vuosimallia 1992. Nyt pitäisi olla muistaakseni NGK:n platina tulpat paikoillaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
NGK BP7-8ES on hyvä perustulppa. Kestävät ja toimivat terveessä koneessa omien kokemuksien mukaan hyvin. Muista tulpista ei oikein ole edes kokemuksia, kun ei ole ollut ongelmiakaan. APC ongelmat johtuneet pääsääntöisesti kuitenkin muista "purkkiin" liittyvistä antureista tai esim. tulpan johdoista.....
Jos haluaa tehdä kynttilä asioista tiedettä niin Nipponin Iridiumit on sikahyviä. Jos mitsun evo seiska ei saa niitä sulamaan tai kastumaan niin tuskin Oogeekaan....
Jos haluaa tehdä kynttilä asioista tiedettä niin Nipponin Iridiumit on sikahyviä. Jos mitsun evo seiska ei saa niitä sulamaan tai kastumaan niin tuskin Oogeekaan....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
No näinhän se oli tosiaan. Mulla muuten on taulukko noista NGK:n koodeista.Aksu900 kirjoitti:16v koneeseen pitää olla BCP7-8ES, muuten sama tulppa mutta kapeammalla kannalla. Muuten samaa mieltä..
Voin laittaa tänne hetken päästä linkin kunhan saan upattua serverille.
EDIT:
Tässä linkki siihen NGK:n taulukkoon.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Tämän linkin takaa löytyy linkit muutamiin muihin taulukoihin:e0000333 kirjoitti:Tässä linkki siihen NGK:n taulukkoon.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 823#145823
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tuo BCP7-8ES taisi olla suosituksena käyttöohjekirjassa. Mites semmoinen, että löytyykö netistä mitään listaa missä näkyy eri tulppavalmistajien mallit ja mikä on vastaava toisella merkillä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tuo äsken laittamani linkki on lähes täynnä tuollaisia vertailutaulukoita. Ei taida olla sellaista taulukkoa, jossa olisi kaikki merkit samassa taulukossa, mutta todennäköisimmät muunnosparit löytyy kuitenkin.dimebak kirjoitti:Tuo BCP7-8ES taisi olla suosituksena käyttöohjekirjassa. Mites semmoinen, että löytyykö netistä mitään listaa missä näkyy eri tulppavalmistajien mallit ja mikä on vastaava toisella merkillä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Tämän linkin takaa löytyy linkit muutamiin muihin taulukoihin:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 823#145823
Sieltähän se löytyikin se Nipponin koodi luettelo mikä joskus ooli täällä vilahtanut, mutta jäi laittamatta talteen....
Merkkikohtaisen tulpan löytää kätevästi myös kaupoissa olevista tulppavalmistajan kirjoista. Sellaista vertailutaulukkoa ei kyllä koskaan ole tullut vastaan....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
BCP7ES:sät on puuhapaketissa odottamassa, että mittariin pyörähtää 240tkm. Kaiken kaikkiaan ko. paketti sisältää:
- Lucas-merkkiset jarrulevyt ja -palat joka pyörään
- Bougicord-sytytysjohdin sarja
- Fram-öljyn- ja ilmansuodatin
- NGK BCP7ES-tulpat
- sisäilmasuodattimen uusi patruuna.
Että vielä ku hakis Prismasta Mobil 1 5W-50-öljyt ja Boschin pyyhkijän sulat, ja koukkais Kokkolan Bosch car servicestä jakajaan kannen ja pyörijän.
- Lucas-merkkiset jarrulevyt ja -palat joka pyörään
- Bougicord-sytytysjohdin sarja
- Fram-öljyn- ja ilmansuodatin
- NGK BCP7ES-tulpat
- sisäilmasuodattimen uusi patruuna.
Että vielä ku hakis Prismasta Mobil 1 5W-50-öljyt ja Boschin pyyhkijän sulat, ja koukkais Kokkolan Bosch car servicestä jakajaan kannen ja pyörijän.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tulppien valinnassa voi ottaa huomioon myös ajotavan. Jos ajaa turbolla revittelemättä kuten normaaliautolla, suositellut turbon tulpat nokeentuvat eli voisi panna samat tulpat kuin turbottomiinkin.
Alunperin tulpan koodin numero, esim. 6, 7 tai 8, viittaa aikaan (sek.), jonka jälkeen (ylikuumentunut) tulppa/sylinteri alkaa hehkusytyttää koemoottorin käydessä tietyllä kuormalla ja -oloissa.
Eli tulppa, jonka numero on 7, johtaa paremmin lämpöä ja säilyy kylmempänä kuin no 6, ja sopii siten paremmin kovaan ajoon.
Alunperin tulpan koodin numero, esim. 6, 7 tai 8, viittaa aikaan (sek.), jonka jälkeen (ylikuumentunut) tulppa/sylinteri alkaa hehkusytyttää koemoottorin käydessä tietyllä kuormalla ja -oloissa.
Eli tulppa, jonka numero on 7, johtaa paremmin lämpöä ja säilyy kylmempänä kuin no 6, ja sopii siten paremmin kovaan ajoon.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
OT:
Max lifea ja keskimmäistä helixiä on omissa ollut ilman huohotus ja kulutus hässäköitä...
Eiks nuo oo hiukan liian hoikat tilkkeet OG:seen. Kertoile kuitenkin miten pysyi sisällä ja paljon kulutti. Turbohan tuosta tykkää, mutta koneesta en tiedä. Mitä sinne suositellaan?dimebak kirjoitti:Että vielä ku hakis Prismasta Mobil 1 5W-50-öljyt
Max lifea ja keskimmäistä helixiä on omissa ollut ilman huohotus ja kulutus hässäköitä...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Nyt on koneessa ko. öljyt (Mobil 1 5W-50) ja niillä on ajettu 6500 kilometriä. Oli aivan pakko käydä äsken tarkistaan öljytikusta ja öljyt oli maksimissa. Eli ei minun mielestä mikään huono vaihtoehto, vai mitä muut on mieltä?e0000333 kirjoitti:Eiks nuo oo hiukan liian hoikat tilkkeet OG:seen. Kertoile kuitenkin miten pysyi sisällä ja paljon kulutti. Turbohan tuosta tykkää, mutta koneesta en tiedä. Mitä sinne suositellaan?
Max lifea ja keskimmäistä helixiä on omissa ollut ilman huohotus ja kulutus hässäköitä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Samat liemet ovat omassa autossa olleet nyt jo useamman tuhannen kilometrin ajan eikä ole mihinkään vailtunut. On vielä jopa himan yli MAX-merkin...dimebak kirjoitti:Nyt on koneessa ko. öljyt (Mobil 1 5W-50) ja niillä on ajettu 6500 kilometriä. Oli aivan pakko käydä äsken tarkistaan öljytikusta ja öljyt oli maksimissa. Eli ei minun mielestä mikään huono vaihtoehto, vai mitä muut on mieltä?
Tätähän ei kuitenkaan kukaan usko kun kyseessä on 2.1
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower