T16 kannen avartaminen/porttaus
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Pitää varoa9-3Tid kirjoitti:hewidero:
Kun lyöt vinkuus kierroksia niin varo ettei tule vesikanava morjestaa...Pienestä säästöstä voi tulla iso vahinko eikä niitä silmällä saa kyllä mitenkään kohdalleen vaikka kuinka olisi rasvanäppi ja polte veressä...


T16:ssa T = Turbo , eli ahdetusta on kyse.900aero-84 kirjoitti:onko kyseessä vapari vai ahdettu versio T16toista?????
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Tuossa omassa rojektissa kohdistin imusarjan ja kannen toisiinsa. Oli niissä aika suuri heitto tehtaalta jäänythewidero kirjoitti:
Pitää varoa. Ja eihän tuon nyt pitäisi mikään mahdoton operaatio olla. Imukananat kohdistaa/suurentaa


Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Hirsch"
- Viestit: 938
- Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
- Paikkakunta: Jyväskylä
Ai joo, kyllä ku ottaa silmän käteen ja kattoo vähä tarkemmin.hewidero kirjoitti:T16:ssa T = Turbo , eli ahdetusta on kyse.900aero-84 kirjoitti:onko kyseessä vapari vai ahdettu versio T16toista?????
Jotenkaan en huomannut tota T:eetä tuolla alussa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.Jamppa kirjoitti: Tuossa omassa rojektissa kohdistin imusarjan ja kannen toisiinsa. Oli niissä aika suuri heitto tehtaalta jäänyt. tuossa mitä mittalin ja yhdisti kannen ja imusarjan aihettaman kuristuksen, tuli siitä kaikkiaan noin 5-7mm
. mikä tosiaan on paljon.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Joo, tuo minkä sanoin, oli tehtaan jäljiltä.hewidero kirjoitti:Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.
Itse mulla jiginä toimi imusarjan tiiviste

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Eiköhän tuo tule olemaan aivan uniikki kappaleensa. Lähtökohtana kun on 200sx:n imusarja, niin laippaa joutuu hieman jatkamaan, ja läppäkotelon toteutusta en vielä osaa sanoa.johniemi kirjoitti:Kertoisitko hieman lisää? Paljonko tulee yksi imusarja maksamaan tai paljollako möisit yhden valmiin imusarjan (jos myyt) ja miten se eroaa vakiosta?Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.
-John
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Teenkö radikaalisen virheen, jos vingutan 16V kannesta venttiilin istukat kanavasta pois kokonaan. Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.
EDIT: Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
.
EDIT: Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa

#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Minkäslaisilla työkaluilla olette noita kanavia suurentaneet/kiillottaneet? Tuli tuossa ensimmäinen kansi portattua, mutta hirvittävä homma kun ei oikein kunnon kaluja käytössä... Toinenkin odottaisi työstämistä, mutta ensin voisi hankkia kunnon välineitä.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Pitäis ostaa se kovametalli vingut terä, mutta kun se maksaa vaan tolkuttomasti. Toisaalta se on lähes ikuinen sitten.mikkoimp kirjoitti:kunnon mulkkumirkelillä ja semmosella metallisella metalli raspilla, ei millään hiomakivellä. kivellä sitten vasta kevyt loppu karheus.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696