T16 kannen avartaminen/porttaus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

onko kyseessä vapari vai ahdettu versio T16toista?????
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tietoa materiaalipaksuuksista ottaisin minäkin mielelläni vastaan, T16 kansi on jo odottelemassa vuoroaan kunhan 8V kannella ensin se n.300hv saavutetaan. Aiemmin ei 16V kanteen kosketa... 8)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

9-3Tid kirjoitti:hewidero:

Kun lyöt vinkuus kierroksia niin varo ettei tule vesikanava morjestaa... :wink: Pienestä säästöstä voi tulla iso vahinko eikä niitä silmällä saa kyllä mitenkään kohdalleen vaikka kuinka olisi rasvanäppi ja polte veressä...
Pitää varoa :lol:. Ja eihän tuon nyt pitäisi mikään mahdoton operaatio olla. Imukananat kohdistaa/suurentaa ja poistaa valupurseet, ja palotiloja suurentaa ja mittaa tilavuudet. Ei ehkä niin hyvä kuin ammattimiehellä, mutta tulee ainakin hyvä mieli kun säästi 500e :wink:
900aero-84 kirjoitti:onko kyseessä vapari vai ahdettu versio T16toista?????
T16:ssa T = Turbo , eli ahdetusta on kyse.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

hewidero kirjoitti:

Pitää varoa :lol:. Ja eihän tuon nyt pitäisi mikään mahdoton operaatio olla. Imukananat kohdistaa/suurentaa
Tuossa omassa rojektissa kohdistin imusarjan ja kannen toisiinsa. Oli niissä aika suuri heitto tehtaalta jäänyt :? . tuossa mitä mittalin ja yhdisti kannen ja imusarjan aihettaman kuristuksen, tuli siitä kaikkiaan noin 5-7mm 8O. mikä tosiaan on paljon.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

hewidero kirjoitti:
900aero-84 kirjoitti:onko kyseessä vapari vai ahdettu versio T16toista?????
T16:ssa T = Turbo , eli ahdetusta on kyse.
Ai joo, kyllä ku ottaa silmän käteen ja kattoo vähä tarkemmin.

Jotenkaan en huomannut tota T:eetä tuolla alussa.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Jamppa kirjoitti: Tuossa omassa rojektissa kohdistin imusarjan ja kannen toisiinsa. Oli niissä aika suuri heitto tehtaalta jäänyt :? . tuossa mitä mittalin ja yhdisti kannen ja imusarjan aihettaman kuristuksen, tuli siitä kaikkiaan noin 5-7mm 8O. mikä tosiaan on paljon.
Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.
Kertoisitko hieman lisää? Paljonko tulee yksi imusarja maksamaan tai paljollako möisit yhden valmiin imusarjan (jos myyt) ja miten se eroaa vakiosta?

-John
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2018
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

hewidero kirjoitti:Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.
Joo, tuo minkä sanoin, oli tehtaan jäljiltä.

Itse mulla jiginä toimi imusarjan tiiviste :wink: sillä merkkasin miten tiiviste asettuu jne. ja eikun veistää kanavista ja imusarjasta palaa pois. Ainakin nyt mitä tuolla olen pari päivää ajellut, tuntuu kaasuuvastaavuus olevan parempi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

johniemi kirjoitti:
Ei pitäisi mulla olla kovin kovaa kynnystä, kun imusarjan teen itte. Jigin jo tein valmiiksi, millä saa imukanavat oikeille kohdille.
Kertoisitko hieman lisää? Paljonko tulee yksi imusarja maksamaan tai paljollako möisit yhden valmiin imusarjan (jos myyt) ja miten se eroaa vakiosta?

-John
Eiköhän tuo tule olemaan aivan uniikki kappaleensa. Lähtökohtana kun on 200sx:n imusarja, niin laippaa joutuu hieman jatkamaan, ja läppäkotelon toteutusta en vielä osaa sanoa.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Jämsässä on yksi kaveri , kannen koneistukseen on virtauspenkit ym,
mulle lupas tehdä kadulle kannen niin n,300€ 8V kansi tekee sen
alueen rallimiehille kannet. ovat kehuneet päteväksi.
Ari 1622
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Teenkö radikaalisen virheen, jos vingutan 16V kannesta venttiilin istukat kanavasta pois kokonaan. Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin.

EDIT: Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :wink:.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Minkäslaisilla työkaluilla olette noita kanavia suurentaneet/kiillottaneet? Tuli tuossa ensimmäinen kansi portattua, mutta hirvittävä homma kun ei oikein kunnon kaluja käytössä... Toinenkin odottaisi työstämistä, mutta ensin voisi hankkia kunnon välineitä.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kunnon mulkkumirkelillä ja semmosella metallisella metalli raspilla, ei millään hiomakivellä. kivellä sitten vasta kevyt loppu karheus.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

mikkoimp kirjoitti:kunnon mulkkumirkelillä ja semmosella metallisella metalli raspilla, ei millään hiomakivellä. kivellä sitten vasta kevyt loppu karheus.
Pitäis ostaa se kovametalli vingut terä, mutta kun se maksaa vaan tolkuttomasti. Toisaalta se on lähes ikuinen sitten.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

John, mille se härveli nyt tuntuu?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin