Carl-Peter Forster sanoo, että kesti 5min tajuta, ettei Saab voi tehdä yhteistyötä GM:n halvimman brändin kanssa. Pikku Suvia ei ole siis tulossa.
End of story.
UUSI SUUNNITELMA: jatkossa vain 9-3, 9-5 ja pikku-SUV
Paitsi että Aftonbladetin artikkelissa, missä on tuo lainaamasi lausunto, Forster puhuu edellisessä lauseessa nimeltä "pienemmästä SUV:sta 9-4X:stä, joka siis kuitenkin kehitetään yhdessä Cadillacin, ei korealaisten kanssa."TuuSaR kirjoitti:Carl-Peter Forster sanoo, että kesti 5min tajuta, ettei Saab voi tehdä yhteistyötä GM:n halvimman brändin kanssa. Pikku Suvia ei ole siis tulossa.
End of story.
Eli näin:
Inga samarbeten med koreansk tillverkare
- En mindre stadsjeep, 9-4X, ska utvecklas i USA tillsammans med Cadillac. Rykten om ett samarbete med GMs koreanska biltillverkare Daewoo/Chevrolet är felaktiga, säger Carl-Peter Forster till Aftonbladet.
– Det tog fem minuter att lägga ner den idén. Det skulle aldrig fungera att basera en premiumbil åt Saab på det märke som tillverkar General Motors allra billigaste bilar.
Andra hemskaa taitavat voivat lukea koko jutun, jossa siis myös ammutaan alas se toisaalla referoimani huhu, että seuraava 9-5 sittenkin valmistettaisiin Ruotsissa. Saksaan menee sekin näillä näkymin...
Linkki koko tarinaan:
http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... 90,00.html
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5X
Tänään postilaatikkoon kolahtaneen TM:n mukaan (11/05 s.83) parin vuoden päästä olisi "luvassa" Daewoo-pohjainen 9-5X, kuten täällä palstalla joku jo uumoilikin. (Samassa jutussa kuopataan myös 9-6X:ää.)
Näinhän saadaankin Saabin arvostus varmasti hilattua ylemmäs... (tai sitten ei ). No toivotaan, että siitä tulee silti 100% Saab ja tuon Daewoo-"yhteistyön" etuna saadaan aikaiseksi kilpailukykyinen hinta.
Näinhän saadaankin Saabin arvostus varmasti hilattua ylemmäs... (tai sitten ei ). No toivotaan, että siitä tulee silti 100% Saab ja tuon Daewoo-"yhteistyön" etuna saadaan aikaiseksi kilpailukykyinen hinta.
Ei toi mielestäni mitenkään ruma ole; jopa ihan hieno ja linjakas, tästä huolimatta se ei ole saab... Tarkemmin kun miettii, niin ihan millä tahansa muulla keulalla toi ei olis noin "hyvännäköinen"...jariha kirjoitti:Kuinkahan virallinen kuva uudesta 9-5:sta tämä on?
Nämä suunnitelmat tuntuu elävän siihen malliin, että ei näiden perusteella voi vielä sanoa tulevia malleja...
9000CS 2.3T S
Eipä ollut TM viekäKÄÄN viitsinyt päivittää edes Saabin hinnastoja. Kuten jo jossain muussa yhteydessä taisin kirjoittaakin, ei ole kovin hyödyllistä julkaista autohinnastoja joka ikisessä numerossa, jos 1.4.2005 julkaistua hinnastoa ei sitten käytännössä saada päivitettyä vielä 1.6. postiluukusta kolahtavaan lehteen!TA kirjoitti:Saas nähdä oikaiseeko TeeäMmä seuraavassa numerossa juttua, odotellaan mielenkiinnolla. Ei ainakaan ole pula kirjoitettavasta materiaalista, kun homma muuttuu vähän väliä...
No onneksi täällä foorumissa tuntuu porukka olevan aina pari askelta lehteä edellä!
Eli tuota taustaa vasten (tiedot suunnilleen viime vuoden heinäkuulta) huhut 9-6X:nkin suhteen olisivat olleet uusia... Mutta siis oikeasti tulossa on sekä 9-4X (yhteistyössä Cadillacin kanssa) että 9-6X (pohjautuu Subaru Tribecaan)... 9-5X:stä ei käsittääkseni ole mitään virallisempaa tietoa...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."