virtalukko- taas...
virtalukko- taas...
eli avain kääntyy ja aivan hilkulla ettei starttaa (aina). Mitähän olisi tehtävissä? Avain on kyllä kulunut ja lähtee asenossa kuin asennossa pois.
Eikö ne jo katsastuksessa kokeile lähteekö avain pois virta- asennossa? Oikeestaan ainoa keino tilanteesi korjaamiseen on uusia patruuna ja avain. Miksikö... No, uutta alkuperäistä avainta ei kannata yksinään tilata kun patruuna on jo sohlo. Uutta patruunaa ei kannata yksinään tilata kun avain on jo loppuun kulunut. Eli summa summarum, uusi molemmat. Maksaa vaan turkasen paljon Saabilla. Mahtaako Motonet myydä ko. osia? Tuohon starttaus ongelmaan apu löytyy uusimalla virtalukon ratas sarja ja mahd. virtalukon pohja.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Isä on korjannut ongelman katsastusta varten teettämällä suutarissa hieman leveämmän avaimen, kuin mitä kulunut alkuperäinen. Eli siis avain, jota käytetään vain katsastuksessa ja joka ei tule pois virtalukosta kuin oikeassa asennossa. Ei välttämättä toimi kaikilla, ja avaimiakin saattaa huonolla tuurilla joutua teettää useamman, ennenkuin on riittävän leveä, ettei lähde pois, mutta kuitenkin toimii...
Siitä en sitten osaa sanoa mitään, että miten tuollainen vaikuttaa käynnistyvyyteen, saattaa auttaa, saattaa vaikeuttaa.
Osaako joku kertoa miksi tuo avain ei saisi lähteä irti, kun kerran rattilukkoa ei Saabissa ole? Eli siis onko siksi, että kun muissakaan ei saa avaimet irrota, vai onko siihen joku ihan oikea syy?
Motonetissa sylinteri+avaimet 44e (OG900)
Ja kaikki lukot 119e (siis ovet, takaluukku ja virtalukko)
99 ja 90 malleihin ei löydy Motonetin listalta Eikös tuohon pitäisi samat sylinterit käydä kuin satkuun? oviin ainakin?.
Mitäs nuo Saabilla maksaa? Itsellä lähtee kanssa avain asennossa kuin asennossa, ajattelin ensialkuun koittaa teettää "katsastusavaimen"
Siitä en sitten osaa sanoa mitään, että miten tuollainen vaikuttaa käynnistyvyyteen, saattaa auttaa, saattaa vaikeuttaa.
Osaako joku kertoa miksi tuo avain ei saisi lähteä irti, kun kerran rattilukkoa ei Saabissa ole? Eli siis onko siksi, että kun muissakaan ei saa avaimet irrota, vai onko siihen joku ihan oikea syy?
Motonetissa sylinteri+avaimet 44e (OG900)
Ja kaikki lukot 119e (siis ovet, takaluukku ja virtalukko)
99 ja 90 malleihin ei löydy Motonetin listalta Eikös tuohon pitäisi samat sylinterit käydä kuin satkuun? oviin ainakin?.
Mitäs nuo Saabilla maksaa? Itsellä lähtee kanssa avain asennossa kuin asennossa, ajattelin ensialkuun koittaa teettää "katsastusavaimen"
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
kai se jotain on jos vaikka ajaa kolarin niin pitää saada virta pois, mutta milläs otat jos avain on lentänyt jonnekin....McWerkko kirjoitti:Osaako joku kertoa miksi tuo avain ei saisi lähteä irti, kun kerran rattilukkoa ei Saabissa ole? Eli siis onko siksi, että kun muissakaan ei saa avaimet irrota, vai onko siihen joku ihan oikea syy?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Niinno onhan se noinkin. En kyllä tiedä, miten tuo avain tuosta minnekään putoaisi (toki kolaritilanteessa voi tapahtua mitä vaan)mikkoimp kirjoitti:kai se jotain on jos vaikka ajaa kolarin niin pitää saada virta pois, mutta milläs otat jos avain on lentänyt jonnekin....McWerkko kirjoitti:Osaako joku kertoa miksi tuo avain ei saisi lähteä irti, kun kerran rattilukkoa ei Saabissa ole? Eli siis onko siksi, että kun muissakaan ei saa avaimet irrota, vai onko siihen joku ihan oikea syy?

No jatketaanpas kysymystä, vaikka meneekin hieman ohi alkuperäisen kysymyksen, entäs jos kuljettajan ulottuvilla on "päävirtakytkin" (itseasiassa sytytyksen katkaisun pitäisi varmaan riittää) Tuollaisen katkaisijan virittely ei tulisi paljoa maksamaan. samalla saisi "ajonestolaitteen"
Konttoriltahan tätä kai pitäisi kysyä...
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
Elikkä sitten vaan:McWerkko kirjoitti:Konttoriltahan tätä kai pitäisi kysyä...

http://www.katsastajat.com
Siellä voi kysyä ilmaiseksi, jos ei ole vastauksen kanssa kovin kiire.
jos ei aina starttaa niin kartoita vika kun se esiintyy, minulla oli samaa oiretta ja on muuten vieläkin, mutta nyt on kartoitettu:
1.startin solenoidi voi jättää väliin silloin tällöin ( on minulla), vaihdan koko startin, ollaan eletty koputtamalla solenoidia tarvittaessa
2. ns. ratassarja kulunut, paha vaihtaa..
3. virtalukon pohja, ei kuulemma yleensä
4. avainpesä ( on meillä pirun löysä, teetin NUMERON MUKAAN LUKKOSEPÄLLÄ UUDEN AVAIMEN ja sarjoitin jonkun vanhan lukkosylinterin, (jonka vaihdan sopivassa tilanteessa) , alkoi pysymään pesässsä, numero on alkuperäisessä huoltokirjassa. Etuna motonettiin on , että nyt saat sen pysymään samassa sarjassa. eli ei tule eri avainta!! ja omalta kylältä, takuu yms...
5. Eli kartoita vika kun se tulee, virtakynä mukaan autoon vaan ja katso tuleeko startin solenoidille virtaskaa silloin kun ei starttaa,
jos et halua tehdä turhia duuneja.
Kaikki edellämainitut jos duunaa, on kallis menyyyyyyy..
6.viat on esitetty jonkunlaisessa todennäköisyysjärjestyksessä
stara

1.startin solenoidi voi jättää väliin silloin tällöin ( on minulla), vaihdan koko startin, ollaan eletty koputtamalla solenoidia tarvittaessa
2. ns. ratassarja kulunut, paha vaihtaa..
3. virtalukon pohja, ei kuulemma yleensä
4. avainpesä ( on meillä pirun löysä, teetin NUMERON MUKAAN LUKKOSEPÄLLÄ UUDEN AVAIMEN ja sarjoitin jonkun vanhan lukkosylinterin, (jonka vaihdan sopivassa tilanteessa) , alkoi pysymään pesässsä, numero on alkuperäisessä huoltokirjassa. Etuna motonettiin on , että nyt saat sen pysymään samassa sarjassa. eli ei tule eri avainta!! ja omalta kylältä, takuu yms...
5. Eli kartoita vika kun se tulee, virtakynä mukaan autoon vaan ja katso tuleeko startin solenoidille virtaskaa silloin kun ei starttaa,
jos et halua tehdä turhia duuneja.
Kaikki edellämainitut jos duunaa, on kallis menyyyyyyy..
6.viat on esitetty jonkunlaisessa todennäköisyysjärjestyksessä
stara
