Pakoputkisto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

saabracing kirjoitti:Kuva

Toi on og900 pakosarja ja kun löydän uudesta kuvan, niin laitan esille...

http://nordictuning.biz/specialproducts/

Kuvia uudemman sarjasta... Robert uhrin auto.

Kuva
Tuolta kun katselee noita video pätkiä niin on melkoinen laite saattaa jättää mustaa viivaa vähän isommallakin vaihteella.
Tuossa on otetta :!: 8O
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

saabracing kirjoitti:Kuva

Toi on og900 pakosarja ja kun löydän uudesta kuvan, niin laitan esille...

http://nordictuning.biz/specialproducts/

Kuvia uudemman sarjasta... Robert uhrin auto.

Kuva
No nyt rupeaa näkemään jo oikeanlaisia kuvia. Pystyy vähän hahmottelemaan. Pitäiskö ruveta väsäämään ton muotoista peltisarjaa? Toi Robertin auto on kyllä Viggen jossa on 2,3l moottori, ku itellä on vaan 2l. Mutta vaikuttaako se sinällään mitään?
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

saabisti900 kirjoitti:Toi Robertin auto on kyllä Viggen jossa on 2,3l moottori, ku itellä on vaan 2l. Mutta vaikuttaako se sinällään mitään?
Auto on itseasiassa ng900 -94 mutta koneenahan tosiaan on alkujaan 2,3l nykyään vissiin 2,5... :D
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

pade900 kirjoitti:
saabisti900 kirjoitti:Toi Robertin auto on kyllä Viggen jossa on 2,3l moottori, ku itellä on vaan 2l. Mutta vaikuttaako se sinällään mitään?
Auto on itseasiassa ng900 -94 mutta koneenahan tosiaan on alkujaan 2,3l nykyään vissiin 2,5... :D
Eikö tuo moottori ole vaparin päälle tehty, jotta tasapainoakseleista on päästy eroon?
#1730
500whp.net member
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

mitä hyötyä tämmösestä haarotuksesta on?
Oon muissakin autoissa huomannun noita.

Kuva
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

peltisarja

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Oliskos Reijolla peltisarja vielä myynnissä? käviskös se 99 H koneella
mutta mites se poikkipalkki meneekö lähdöt suoraan siihen ettei saa
pakoputkia sopiin?? ja hintapuoli.
T:Ari 1622
Ari 1622
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vigge kirjoitti:Eikö tuo moottori ole vaparin päälle tehty, jotta tasapainoakseleista on päästy eroon?
Ei ole tämä..Ymmärtääkseni tässä tosiaan on Viggenin 2,3l Turbo pohjalla..Sä aattelet varmaan tota P.A. Anderssonin (vai Johansson :D ) ng900 siinä kone on kasattu vaparin päälle !! Tässä kuva autosta:

Kuva
900aero-84 kirjoitti:mitä hyötyä tämmösestä haarotuksesta on?
Oon muissakin autoissa huomannun noita.
Kuva
Toi kuva ainaki näyttäs olevan tuolt Nordicin sivuilta ja Robert Uhrin auton Ferrita putki...Tossa ainakin on kyse kahesta katalysaattorista..Robert puhui aikanaan kun tota putkea kasattiin että koska hän on luonnonystävä hän ei ilman katteja meinaa ajaa :D ja tavoitteenahan on myös saada auto ihan laillisesti katurekisteriin.
Mutta kuulema yksi katti ei riitä noille teholukemille joten toi oli ratkaisu ;)
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

saabracing kirjoitti:Kuva

Toi on og900 pakosarja ja kun löydän uudesta kuvan, niin laitan esille...

http://nordictuning.biz/specialproducts/

Kuvia uudemman sarjasta... Robert uhrin auto.

Kuva
Siis onko tuo Robertin pakosarja kuvattu ylhäätä päin? Jos on, niin millainen sytytys siinä oikein mahtaa olla? Jos se on "normaali" 1342 niin eikö tuo silloin ole huono? Siinähän menee sitten sytytys ikäänkuin päittäin...?? 1432 olisi luonnollisempi tuolle pakosarjalle. Tosin mulla ei ole hajuakaan Ng 900:n sytytyksestä ja VARSINKAAN Robertin autosta...
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Täältäpä siitä on enemmän juttua.

http://nordictuning.biz/specialproducts/

Minustakaan tuo putkisto ei ole tuosta kuvan autosta vaan tästä specialproducts autosta voin olla väärässä :?: :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

900S kirjoitti:
saabracing kirjoitti:Kuva

Toi on og900 pakosarja ja kun löydän uudesta kuvan, niin laitan esille...

http://nordictuning.biz/specialproducts/

Kuvia uudemman sarjasta... Robert uhrin auto.

Kuva
Siis onko tuo Robertin pakosarja kuvattu ylhäätä päin? Jos on, niin millainen sytytys siinä oikein mahtaa olla? Jos se on "normaali" 1342 niin eikö tuo silloin ole huono? Siinähän menee sitten sytytys ikäänkuin päittäin...?? 1432 olisi luonnollisempi tuolle pakosarjalle. Tosin mulla ei ole hajuakaan Ng 900:n sytytyksestä ja VARSINKAAN Robertin autosta...

Niin muuten, kuinka iso riski siinä on, että tekee peltisarjan itse ja se menee persiilleen? Koska en kuitenkaan haluaisi tehdä kauhealla vaivalla peltisatsia, ja sitten myöhemmin valmistuessa huomaisi, että se vain alentaa tehoja.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

saabisti900 kirjoitti: Niin muuten, kuinka iso riski siinä on, että tekee peltisarjan itse ja se menee persiilleen? Koska en kuitenkaan haluaisi tehdä kauhealla vaivalla peltisatsia, ja sitten myöhemmin valmistuessa huomaisi, että se vain alentaa tehoja.
Kyllähän siinä tietysti omat riskinsä on. Jos sellaisen meinaat itse tehdä, eikä ole asiasta kovinkaan paljoa tietoa, niin kannattaa seurata hyvinkin tarkasti "asiantuntioiden" keskusteluja ko. aiheesta.
Katsoppas esimerkiksi nissani poikien juttuja aiheesta.
http://www.dnsf.org--->keskustelualue ---> mallikohtainen keskustelu--> nissan 200sx ja sieltä vähän matkaa selaamalla otsikolla pakosarja. Ja tuolta löytyy varmasti paljon juttua ja (kuvia) aiheesta kun laitat siellä HAE-kohdassa hakuun pakosarja.

Niin ja tuosta tehojen alentumisesta. Jos siinä vain saumat pitää ja jokainen kanava on suurinpiirtein yhtä pitkä, niin varmasti ei tehot alene. Alkuperäinen pakosarja on kuitenkin NIIIIIN syvältä! Tiedä sitten kuinka paljon ne kunnon sarjastakaan nousee, mutta kuitenkin jonkinverran.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

900S kirjoitti:
Siis onko tuo Robertin pakosarja kuvattu ylhäätä päin? Jos on, niin millainen sytytys siinä oikein mahtaa olla? Jos se on "normaali" 1342 niin eikö tuo silloin ole huono? Siinähän menee sitten sytytys ikäänkuin päittäin...?? 1432 olisi luonnollisempi tuolle pakosarjalle. Tosin mulla ei ole hajuakaan Ng 900:n sytytyksestä ja VARSINKAAN Robertin autosta...
Olenko mä nyt aivan sokea, mutta eikö toi ole ihan perinteinen "snakepit-käärmeenpesä", jossa putket yhtäpitkät? Jos näin on, niin onko tolla kerääjällä enää niin hirveesti väli missä järjestyksessä noi putket siihen liittyy.
#1730
500whp.net member
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Vigge kirjoitti:
900S kirjoitti:
Siis onko tuo Robertin pakosarja kuvattu ylhäätä päin? Jos on, niin millainen sytytys siinä oikein mahtaa olla? Jos se on "normaali" 1342 niin eikö tuo silloin ole huono? Siinähän menee sitten sytytys ikäänkuin päittäin...?? 1432 olisi luonnollisempi tuolle pakosarjalle. Tosin mulla ei ole hajuakaan Ng 900:n sytytyksestä ja VARSINKAAN Robertin autosta...
Olenko mä nyt aivan sokea, mutta eikö toi ole ihan perinteinen "snakepit-käärmeenpesä", jossa putket yhtäpitkät? Jos näin on, niin onko tolla kerääjällä enää niin hirveesti väli missä järjestyksessä noi putket siihen liittyy.
Pituudet onkin varmaan OK, mutta sitä syttymisjärjestystä ihmettelin. Jos ne siis ovat vasemmalta lukien järjestyksessä 1342 (mikä on yleinen/normaali) niin silloinhan ne virtaavat täysin päittäin. Eli jos tuon kuvan liitoksesta vasen yläkulma virtaa ensin, niin sen jälkeen pitäisi syttyä oikea alakulma, EIKÄ vasen alakulma, miten se minun mielestäni menee... Mutta en mä tiedä, voin olla väärässäkin :?:
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

900S kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
900S kirjoitti:
Siis onko tuo Robertin pakosarja kuvattu ylhäätä päin? Jos on, niin millainen sytytys siinä oikein mahtaa olla? Jos se on "normaali" 1342 niin eikö tuo silloin ole huono? Siinähän menee sitten sytytys ikäänkuin päittäin...?? 1432 olisi luonnollisempi tuolle pakosarjalle. Tosin mulla ei ole hajuakaan Ng 900:n sytytyksestä ja VARSINKAAN Robertin autosta...
Olenko mä nyt aivan sokea, mutta eikö toi ole ihan perinteinen "snakepit-käärmeenpesä", jossa putket yhtäpitkät? Jos näin on, niin onko tolla kerääjällä enää niin hirveesti väli missä järjestyksessä noi putket siihen liittyy.
Pituudet onkin varmaan OK, mutta sitä syttymisjärjestystä ihmettelin. Jos ne siis ovat vasemmalta lukien järjestyksessä 1342 (mikä on yleinen/normaali) niin silloinhan ne virtaavat täysin päittäin. Eli jos tuon kuvan liitoksesta vasen yläkulma syttyy ensin, niin sen jälkeen pitäisi syttyä oikea alakulma, EIKÄ vasen alakulma, miten se minun mielestäni menee... Mutta en mä tiedä, voin olla väärässäkin :?:
Ei ymmärrä ei :lol:
Sirittääkö mulla silmät mutta eikö tuo pakosarja ole rakennettu niin, että tuo vasemmalla näkyvä laippa on hukkaporttia varten eikä ahdinta. Ahtimen laipan pitäisi tällöin olla lattiaa vasten. Jos näin on niin silloinhan nuo putket tulee suoraan sitä kohti= homma kunnossa.
#1730
500whp.net member
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tossa näkyy parammin, eli on niin kuten tulkitsin
Kuva
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin