Satku tuli taloon (jo kolmas, vaikuttaa uhkaavalta) KUVIA!

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Ah, mukava nähdä noin vanha 900. Eipä enää paljon näy "golfmailapeileillä" varustettuja yksilöitä liikenteessä. Ja metallisininen on hyvä väri.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

samaa mieltä, 80 luvun b-moottorinen, jalallisilla peileillä varustettu satku alkaa olemaan puhdasta keräilytavaraa. tosi hienoa että löytyi uusi koti tuolle autolle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Ja näyttää siltä, että koti pysyy, eihän tuo ole edes pahasti mätä, takatukitangon kiinnikkeen tein tosin aika hätäisesti, täytynee paremmalla ajalla ottaa tuo työn alle, mutta eipähän nyt naputa perässä, pari pikkureikää löysin, ei kummempia, pinnallista pahaa lähinnä.

Auto on nyt pesty, imuroitu ja puunattu, kieltämättä todella maukas kärry :)

Edit: tässä vielä kuvia puunauksen tuloksista, ihan mukava matkantaittaja kaiken pölyn alta aina löytyy .. http://koti.mbnet.fi/stefa/900gls/puunaus/
Viimeksi muokannut lefa42, La Touko 28, 2005 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nuo ihan alkupään satkut on tosiaan harvinaisia, melkeinpä näkee tuplaysejä enemmän. Varsinkin nuo 900 merkit konepellin reunoissa on aika hienot. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei juma Lefa! Sä oot oikea saabisti!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitän, vaikka olenkin hieman laiminlyövä autojani kohtaan välillä :oops:

Mutta keräily on kivaa, ja kallista, mutta elämä on 8)

Edit: ja huomatkaa uusissa kuvissa, hieno kattoverhoilun napitus :lol:

Ja kunnia sisäpuunauksesta kuuluu suureksi osaksi ystävilleni, jotka olivat avittamassa, elikäs Juhalle ja Janitalle suurkiitos, jos tätä foorumia lukevat.

Edit2: Kuvien ottamisen aikaan olivat lattiamatot kuivamassa, joten niistä ei ole kuvia, mutta ovat ERITTÄIN hienot, vihertävällä koristevärillä olevat orkkis SAAB-matot 8O

Edit3: Nyt painun suihkuun ja siitä baanalle, moottoritie on kuuma 8)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Muksu kirjoitti:Mites muuten tuolla konepellin kuskinpuoleisella ilmanottoaukolla ei taida olla mitään funktiota...? Itse en ainakaan keksinyt, paitsi jos paisari alkaa keittää niin höyryt nousee nätisti pihalle :lol:
Itse asiassa se on tukittu että funktiot on aika vähis. :D
Ensimmäiset 40vuotta kirjas tosin mainitaan että toi olis alunperin suunniteltu siihen että pysähdyttäes konehuone jäähtyis paremmin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

tetammi kirjoitti: Ensimmäiset 40vuotta kirjas tosin mainitaan että toi olis alunperin suunniteltu siihen että pysähdyttäes konehuone jäähtyis paremmin.
Tjaa... että se ei olekkaan engelsmanniohjauksen varalle...? 8O
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Okei, pistetään sitten huomenna kunnolla se takatukitangon kiinnike, eli tankki pois ja tutkin samalla muutkin pehmyet.

167km, ja yksi mahtava töyssy sopivassa kaarteessa, niin mun heikko pikahitsini petti. GRRR :evil:

Mutta saampahan hitsata, nyt oli vaan kiire baanalle, mutta sain ainakin oppitunnin hosumisesta ja sen seurauksista :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Älä tutki liian syvällisesti ettei projekti laajene loputtomiin :D
Joo ei ne pikahitsaukset tahdo kestää, kunnon saumaa vedettävä ruosteettoman päälle :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Oppia ikä kaikki, kaveri totesi hienosti tuossa reissulla että "täällä olikin jo liian hiljaista", kun kolina alkoi taas :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse olen vienyt suosiolla peltisepälle. Itsellä ku ei ole välineitä edes millä kokeilla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Mä kans pelkään , et milloinka mulla repee tanko irti , ei onneksi ole edes sen näköistä mut ku näkyy olevan aika yleinen vika.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Muksu kirjoitti:Mites muuten tuolla konepellin kuskinpuoleisella ilmanottoaukolla ei taida olla mitään funktiota...? Itse en ainakaan keksinyt, paitsi jos paisari alkaa keittää niin höyryt nousee nätisti pihalle :lol:
No, sen tarkoitushan on ruostuttaa jarrupääsylinteriä. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse veisin sepälle oitis jos olisi korjauspala valmiina, on semmonen diili yhen hitsarin kanssa, että jos peltiosa on valmiina, niin 35e tuon tangonkiinnikkeen hitsaus, samalla hitsasi viimeksi myös takaluukun ja pyöränkotelon väliset mädät, maaalasi ja massasi, joten todella kohtuullista mun makuuni.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Vastaa Viestiin