peinu kirjoitti:
Eli venttiilinvarren kumien remontti = kansiremppa.
(Hieman OFFTOPIC) Ei välttämättä... Pari duunikaveria oli päättänyt vaihtaa viime lauantaina venttiilivarren kumit molempien autoihin, Citröen ja Peugeot. Menetelmä oli nimenomaan kantta irroittamatta, venttiilit paineilman varassa. Perjantaina sattui vaan olemaan duuniporukalla pieni päivän reissu Tallinnaan ja molemmilla ko. herroista oli juuttunut automaattiryyppy lievästi päälle
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
.
Käväisin lauantaina iltapäivällä ohi kulkiessani katsomassa, miten remontti sujuu ja kavereilla oli juuri oletetun kaltainen remonttikunto päällä, ihme että olivat ylipäätänsä saaneet itsensä raahattua korjauspuuhiin. Homma oli sitten kuulemma venynyt sunnuntaiaamuun saakka yhteen putkeen, ennenkuin autot olivat nipussa. Oli varmaan alkanut jo "vähän" väsyttämään ja kaikkea pientä säätämistä oli ilmaantunut ehkä hieman normaalia enemmän, mutta homma oli päätetty painaa sisulla kerralla loppuun. Sunnuntaiaamuna olivat jo molemmat lähteneet käyntiin, mutta Pökötistäpä loppui heti koeajolla kulku tykkänään, hyytyi kahdeksankympin vauhdista eikä moottori pyörinyt enää ollenkaan
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
(tai oikeastaan
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
, eihän tuollaiselle saisi nauraa). Tänään lähtee sitten kansi pois, saahan nähdä mitä kivaa löytyy.
Tarinan opetus: kannen irroittaminen voi kuitenkin olla helpompi tapa, eikä ainakaan kannata tehdä remonttia kuuttatoista tuntia putkeen darrassa ja nukkumatta välissä lainkaan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
.
edittiä: Pökötistä oli sitten nokka-akselin päittäislaakerin kiinnityspultti unohtunut sormitiukkuudelle ja lähtenyt ajossa kävelemään ympäri venttiilikoneistoa
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
. Tulos: jako pompannut, yksi laakeripukki + yksi öljyputki p*skana ja pari venttiiliä vuotaa.