Tonnari
Tonnari
Kertokaas nyt mistä löytää mieluiten Ruotsista vuosimallia 1995-1998 olevan tonnarin jossa automaattivaihteet, automaatti-ilmastointi, nahkapenkit sekä muut herkut....
Tuntuu vaan kun esim. http://www.blocket.se sivujakin selailee olevan paljon enemmän noita uudempia manuaalivaihteisia tarjolla...ja yhtenä kriteerinä voisi vielä mainita että voisi olla väriltään metallihohto musta ja mieluiten Aero.
Kuinka paha homma vaihtaa manuaalista -> automaatiksi?
Tuntuu vaan kun esim. http://www.blocket.se sivujakin selailee olevan paljon enemmän noita uudempia manuaalivaihteisia tarjolla...ja yhtenä kriteerinä voisi vielä mainita että voisi olla väriltään metallihohto musta ja mieluiten Aero.
Kuinka paha homma vaihtaa manuaalista -> automaatiksi?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Taitaa se automaatista tykkääminen loppua siihen kun pitää saada tehoa koneeseen vähintään se 300 hv.
Sillä eihän automaatti kestä tuollaisia vääntöjä mitä noin tehokkaasta koneesta tulee. Ja ei ne Ruotsalaiset osaa arvostaa ilmeisesti kunnon nahkapenkkejäkään.
Sillä eihän automaatti kestä tuollaisia vääntöjä mitä noin tehokkaasta koneesta tulee. Ja ei ne Ruotsalaiset osaa arvostaa ilmeisesti kunnon nahkapenkkejäkään.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Tonnari
Kyllähän noita on aika paljonkin myynnissä noilla kriteereillä, ainoastaan tuo musta väri on harvinainen ruotsissa. Jos mustaa autoa etsii niin saksa on mustien autojen luvattu maa sillä se on "prestige" väri siellä.Tuha kirjoitti:Kertokaas nyt mistä löytää mieluiten Ruotsista vuosimallia 1995-1998 olevan tonnarin jossa automaattivaihteet, automaatti-ilmastointi, nahkapenkit sekä muut herkut....
Tuntuu vaan kun esim. http://www.blocket.se sivujakin selailee olevan paljon enemmän noita uudempia manuaalivaihteisia tarjolla...ja yhtenä kriteerinä voisi vielä mainita että voisi olla väriltään metallihohto musta ja mieluiten Aero.
Kuinka paha homma vaihtaa manuaalista -> automaatiksi?
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Eihän nyt jokaisessa ruotsalaisen tonnarissa oo 300 heppaaTuha kirjoitti:Taitaa se automaatista tykkääminen loppua siihen kun pitää saada tehoa koneeseen vähintään se 300 hv.
Sillä eihän automaatti kestä tuollaisia vääntöjä mitä noin tehokkaasta koneesta tulee. Ja ei ne Ruotsalaiset osaa arvostaa ilmeisesti kunnon nahkapenkkejäkään.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Ruotsi vaan olisi tossa naapurissa ja sukulaisia asuu siellä niin ne vois käydä vaikka koeajolla jos sopiva sattuisi löytymään.
Tuo 300 hepoa oli nyt vaan tollanen heitto, vai tietääkö joku tonnarin jossa automaattilaatikko ja 300 hevosvoimaa Ja tällä tarkotan sitä että kyllä se laatikko saattaa hyvinkin hyvin pienen minimaalisen ajan kestää, mutta sitten sanoo joku paikka todennäköisesti ellei jopa varmasti poks.
Tuo 300 hepoa oli nyt vaan tollanen heitto, vai tietääkö joku tonnarin jossa automaattilaatikko ja 300 hevosvoimaa Ja tällä tarkotan sitä että kyllä se laatikko saattaa hyvinkin hyvin pienen minimaalisen ajan kestää, mutta sitten sanoo joku paikka todennäköisesti ellei jopa varmasti poks.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Tonnari
Ei noita nyt aivan mahdottomasti. Muunkaan värisiä.valtteri kirjoitti:Tuha kirjoitti: Kyllähän noita on aika paljonkin myynnissä noilla kriteereillä, ainoastaan tuo musta väri on harvinainen ruotsissa. Jos mustaa autoa etsii niin saksa on mustien autojen luvattu maa sillä se on "prestige" väri siellä.
Re: Tonnari
Nopeasti katsoin että esim. blocketissa 37kpl. 9000 aeroa myynnissä , kaikki eivät ole tietysti automaatteja mutta ainakin 10 taisi olla.Rafu kirjoitti:valtteri kirjoitti:Ei noita nyt aivan mahdottomasti. Muunkaan värisiä.Tuha kirjoitti: Kyllähän noita on aika paljonkin myynnissä noilla kriteereillä, ainoastaan tuo musta väri on harvinainen ruotsissa. Jos mustaa autoa etsii niin saksa on mustien autojen luvattu maa sillä se on "prestige" väri siellä.
Mutta mikä on paljon suomessa taitaa olla 3-5 aeroa myynissä ja saksassa 15 kpl.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Itseasiassa Aero tehdasvakiona on 200hv keppi-aero 225hv9-5T kirjoitti:210 löytyy vakiona automaatti tonnarista.Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?
tomaatin laatikko kestäää 400nm vääntöä ja jotain 290-300hv luokkaa
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Heeps, no sitten ei ainakaan mulla ole hätäpäivää tuon suhteen. Nimittäin automaatilla mielelläni huristelisin, ja kun pörsi antaa myöten niin ehkä jonnilaisen matalan virityksen (himpun yli 200 pollea) sinne vois laittaakin.9000cst kirjoitti:Tonppa kirjoitti:Miten mahtaa tonnarin autmaattiloota kestää väännön, jos ei kovin paljon virittele - esim. n. 200hp tai 250 hp. Vääntö ei (vissin?) mahda tällöin olla vielä kuolettavaa automaatille?
tomaatin laatikko kestäää 400nm vääntöä ja jotain 290-300hv luokkaa
Miten muuten mahtaa olla turbotonnarin automaatilla varustettuna suoritusarvot. Keppivehkeen taitaa olla 0-100 jottain 8.4 sekunnin paikkeilla, mutta automaatille en vastaavaa arova löytänyt mistään. Ja sitten tietysti se olennainen, eli 80-120 kmh eli ohituskiihtyvyysarvot vakioautomaatille?
Ja sitten jos joku vielä hieman valistaisi, että (viritys tyyliin steg1?) minkälaisiksi jokin matalaviritys (boksin) mahtaisi suortitusarvot muuttaa (eli se jottain 220hp tms)?
Toivottavasti ens viikolla olis saumaa ajella yhtä tonniaria ruotsinmaalta katsomaan. Öljypohjaan jostain ilmeisesti vähän valuu öljyä, oikea etuikkuna vähän kettuilee ja kuskin puolen persiislämmöt ei pelaa - mutta toisaalta eipä sitä -88 tonnarilta kaikkea voi vaatia?
edit: juuri kun postasin tämän niin myyjä ilmoitti auton olevan jo myyty...
http://www.autotalli.com ja sieltä ajoneuvojen haku-tsydeemistä löytyy suht kattavasti tehdasmallien tiedot. Tai siis Suomessa myynnissä olleiden mallien tiedot. Tosin esim. 9000 CD atuomaattien kohdalta tiedot on aika nihkeät..
Tuossa vilkasin http://www.auto24.ee
Löytyy ainakin -93 Griffini kaikilla vimpaimilla ja edullisen oloinen tuntuu olevan. Vaikkakin taitavat eestin poijjaatkin harrastaa tuota autojen roudamista keskisestä Euroopasta.. No tässäpä suoraa linkkiä, jos joku tahtoo vilkasta:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html
Löytyy ainakin -93 Griffini kaikilla vimpaimilla ja edullisen oloinen tuntuu olevan. Vaikkakin taitavat eestin poijjaatkin harrastaa tuota autojen roudamista keskisestä Euroopasta.. No tässäpä suoraa linkkiä, jos joku tahtoo vilkasta:
http://fin.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html