Edit: se oli siinä laturin edessä, mutta en nyt muista kumminko päin, muihin ruuveihin ei edes sovi, olisko tuon tehtävänä estää moniurahihnaa tipahtamasta silloin kun on löysällä, muttei edes yletä sinne kuten ei mihinkään muuallekaan, en käsitä
Jakopäänkopan kannatin tms
Jakopäänkopan kannatin tms
Osanumero 4899589, tulee jakopään kopan kahden ruuvinkannan alle kiinni, mutta miten päin ja mihinkä, ei tullut tarkemmin katsottua missä asennossa oli, silloin kun purin niin ihmettelin että mikä tuokin turha "mokkula" on, ei ollut yhteydessä mihinkään muuhun..kertokaas nopsasti enenkuin liima kuivuu, ehtisin vielä pistämään paikalleen 
Edit: se oli siinä laturin edessä, mutta en nyt muista kumminko päin, muihin ruuveihin ei edes sovi, olisko tuon tehtävänä estää moniurahihnaa tipahtamasta silloin kun on löysällä, muttei edes yletä sinne kuten ei mihinkään muuallekaan, en käsitä
Edit: se oli siinä laturin edessä, mutta en nyt muista kumminko päin, muihin ruuveihin ei edes sovi, olisko tuon tehtävänä estää moniurahihnaa tipahtamasta silloin kun on löysällä, muttei edes yletä sinne kuten ei mihinkään muuallekaan, en käsitä
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Se tulee jakopään vasemmalle puolelle toiseksi alimman ja kolmanneksi alimman ruuvin alle. Ja luonnollisesti se kumi/muovi pää ylöspäin kohti hihnaa 
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kiitokset taas neuvosta Andelin, juuri kerkesin kiinnittämään sen ennen liiman kuivumista, tai siis ainakin liimaa pursusi ulos kun vedin nuo kaksi ruuvia vähän kovemmalle kuin muut. Olishan sen voinut myöhemminkin laittaa mutta on vaan senverta kurja irrotettava tuo koppa ettei viitsinyt ottaa riskiä siitä että alkaa vuotaa jos pari ruuvia avaa kun liima kuivaa.. mitä ei yleensä kyllä tapahdu liimapinnoilla, liima pitää vaikka jonkin sadasosamillin pinnat erkanisivatkin.
Hihna ei ole ollut paikallaan miesmuistiin joten en hokannut sen liittyvän tuohon, tuossa muoviosassa ei ollut mitään kulumajälkiä joten kaiket vain kannattelee sitä hihnaa jos asentaa uutta tms, ts. joutaisi lepikkoon koko osa -muutenkin pitäisi saada tuolta konehuoneesta turhia osia pois mahd. paljon
Edit: ja tälläkertaa noista EPC:n kuvista ei ollut apua tai sitten en edelleenkään osaa tulkata niitä oikein.
Hihna ei ole ollut paikallaan miesmuistiin joten en hokannut sen liittyvän tuohon, tuossa muoviosassa ei ollut mitään kulumajälkiä joten kaiket vain kannattelee sitä hihnaa jos asentaa uutta tms, ts. joutaisi lepikkoon koko osa -muutenkin pitäisi saada tuolta konehuoneesta turhia osia pois mahd. paljon
Edit: ja tälläkertaa noista EPC:n kuvista ei ollut apua tai sitten en edelleenkään osaa tulkata niitä oikein.
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Touko 29, 2005 23:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kiitokset taas neuvosta Andelin, juuri kerkesin kiinnittämään sen ennen liiman kuivumista, tai siis ainakin liimaa pursusi ulos kun vedin nuo kaksi ruuvia vähän kovemmalle kuin muut. Olishan sen voinut myöhemminkin laittaa mutta on vaan senverta kurja irrotettava tuo koppa ettei viitsinyt ottaa riskiä siitä että alkaa vuotaa jos pari ruuvia avaa kun liima kuivaa.. mitä ei yleensä kyllä tapahdu liimapinnoilla, liima pitää vaikka jonkin sadasosamillin pinnat erkanisivatkin.
Hihna ei ole ollut paikallaan miesmuistiin joten en hokannut sen liittyvän tuohon, tuossa muoviosassa ei ollut mitään kulumajälkiä joten kaiket vain kannattelee sitä hihnaa jos asentaa uutta tms, ts. joutaisi lepikkoon koko osa -muutenkin pitäisi saada tuolta konehuoneesta turhia osia pois mahd. paljon
Hihna ei ole ollut paikallaan miesmuistiin joten en hokannut sen liittyvän tuohon, tuossa muoviosassa ei ollut mitään kulumajälkiä joten kaiket vain kannattelee sitä hihnaa jos asentaa uutta tms, ts. joutaisi lepikkoon koko osa -muutenkin pitäisi saada tuolta konehuoneesta turhia osia pois mahd. paljon
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sattuneesta syystä muistan tuon osan funktion hyvin, sillä se oli ainoa osa mikä jäi ylimääräisenä 9-5 koneenlaitosta...
No tulipahan sitten konetta hieman kevennettyä lisää vauhtipyörän kevennyksen ja tasapainoakselien poiston lisäksi
No tulipahan sitten konetta hieman kevennettyä lisää vauhtipyörän kevennyksen ja tasapainoakselien poiston lisäksi
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Olis tehnyt itekin mieli jättää nuo akselit pois, vaan kun oli lokasuoja tiellä, ja kun koko uusi ketjusysteemi tuli samassa paketissa jakopään kanssa niin laitoin kiltisti uudet osat enkä jättänyt edes ketjua pois
Tulppasitko muuten ne akselien reiät vai kuinka sait ne tiiviiiksi, vai haittaako mitään jos ovat täynnä öljyä?
Tonnarista revin kyllä koko kurjan järjestelmän 100-varmasti mäelle
Tulppasitko muuten ne akselien reiät vai kuinka sait ne tiiviiiksi, vai haittaako mitään jos ovat täynnä öljyä?
Tonnarista revin kyllä koko kurjan järjestelmän 100-varmasti mäelle
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Akseleiden poisto tehtiin erittäin perusteellisesti. Tehtiin samoin kuin kyanktonin projektissa:
http://www.kyankton.net/saabng900/balan ... emoval.htm
Ja toimii loistavasti
Silloinhan ei akseleita voi poistaa, mikäli akselin reikiä ei tulpata. Tulppia tarvittiin muistaakseni 4kpl + tasapainoakselin ketjunkiristäjän öljyreiän tulppaus. Yleensähän se ketju ainoastaan poistetaan ja akselit jätetään paikalleen. Tuo akseleiden paikalleen jättäminen olisi varmaan hyvä ratkaisu tonnarissasi, sillä tulppauksessa lohko on oltava irrallaan ilman kampiakselia ja muita osia.
http://www.kyankton.net/saabng900/balan ... emoval.htm
Ja toimii loistavasti
Silloinhan ei akseleita voi poistaa, mikäli akselin reikiä ei tulpata. Tulppia tarvittiin muistaakseni 4kpl + tasapainoakselin ketjunkiristäjän öljyreiän tulppaus. Yleensähän se ketju ainoastaan poistetaan ja akselit jätetään paikalleen. Tuo akseleiden paikalleen jättäminen olisi varmaan hyvä ratkaisu tonnarissasi, sillä tulppauksessa lohko on oltava irrallaan ilman kampiakselia ja muita osia.
Saab 9-3 Aero Cabriolet 2008 https://www.nettiauto.com/saab/9-3/9679108
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Kuuppa -72 odottaa entisöintiä
Niin, saattavathan ne kestääkin, tuon vanhat rattaat ja ketju olivat täysin uudenvastaavassa kunnossa, ilmeisesti käyttötavalla on merkitystä, tuo auto ei todellakaan ole saanut monoa karstaisuudesta päätellen 
Mutta olisi yksi vakava riskitekijä eliminoitu, eikä tarvitsisi aina kuunnella koska se ketju alkaa pitämään sitä tyypillistä rallatustaan, sen kiristäjässä kun tuntuu olevan noin 2-3mm:n joustovara, eli välillä on pikkuisen kireämmällä. Joka tapauksessa järkyttävän heiveröinen ketju se on, rattaista puhumattakaan.
Mutta olisi yksi vakava riskitekijä eliminoitu, eikä tarvitsisi aina kuunnella koska se ketju alkaa pitämään sitä tyypillistä rallatustaan, sen kiristäjässä kun tuntuu olevan noin 2-3mm:n joustovara, eli välillä on pikkuisen kireämmällä. Joka tapauksessa järkyttävän heiveröinen ketju se on, rattaista puhumattakaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98