Täällä Seinäjoen seudulla noita SS:ä näkyy ihan kohtuullisesti. Tosin kun menee vähän pienemmille paikkakunnille niin siellä niitä ei kyllä paljon näe. Itse olen maanviljelijä ja omistan Saabin ja koen itseni siinä suhteessa aika "outolinnuksi". Vanhempia Saabeja kyllä näkee melkein missä vain.
Saab 9-3 2.0t SC A
Kyllähän kaikki Saabistit jotenkin on häiriintyneitä.
#1854
Tietysti Saabin kannalta on huono ettei myydä enempää,mutta minusta on kiva ajella ettei aivan joka vastaantulija aja samalla merkillä(mallilla).
Voitaisiin kyllä ruveta moikkaamaan jotka samanlaisella vastaantulee.(ei ehtisi kyllä käsikään väsyä)
TuuSaR kirjoitti:Tuntuisi että ysikolmella ajelee lähinnä papat ja new-to-Saab tyypit joilla ei ole mitään sanottavaa täällä.
Hawaji paitaisia kuskeja en ole hesassa nähnyt, työikäisissä lähinnä nappikuuloke kravatti yhdistelmiä, eli eipä ole pelkoä että suomisen perhe lähtisi Saab ostoksille.
Muutenkin jos on takuu päällä niin eipä sitä kannata mutterihanska asioilla päätään vaivata.
Eiköhän se uusi malli tuo syksyllä eloa tänne.
Joo - näinhän se on, että takuun alaisia pelejähän nuo SS:t ovat vielä monellakin - itsellä samoin ja se on rajoittanut tiettyjen muutosten tekemisen intoa.
Viimeksi muokannut Bob, Ma Elo 22, 2005 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TuuSaR kirjoitti:Tuntuisi että ysikolmella ajelee new-to-Saab tyypit joilla ei ole mitään sanottavaa täällä.
tai eivät yksinkertaisesti vaivaudu kommentoimaan joka asiaa. Ja sitäpaitsi, jostain se Saabismikin on aloitettava, vaikka vaan SS:stä
Tuo työsuhdeauto teoria sinänsä pitänee paikkansa, onneksi ei tosin allekirjoittaneen kohdalla, muistan suoraan pankkisetää kerran kuukaudessa
Bob kirjoitti:TECH2+CandiBOX/WIS/TIS/EPC/EAC ja toisaalta STM/ETI olisivat myös kivoja apuja (kuka muuten väitti, että kaikki 3-kirjaimiset lyhenteet on jo Nokialla käytössä).
Löytyi muuten 5 hittiä noilla lyhenteillä Nokian Intranetistä, hehe
Olen itse omistanut uutena autoina mm. Volvo, Chrysler, Nissan, BMW, MB, Foord, Saab, ja muutamia näistä merkeistä useampaan kertaan.
Itse olen palannut omasta mielestäni kaikkien kokemani perusteella parhaimpaan autoon hintaansa nähden, koska itse en koe että auto olis se mihkä laittaisin liikoja rahojani likoon.
Olen aina ostanut semmosia malleja jotka justiin ovat tullut markkinoille, ja kuten osasin oottaa SportSedaniltani, niin lastentauteja löytyy.
SAAB ei ole poikkeus tässä.
Voi Saabanan !!
9-3 SS 1,8t 04. + BSR Steg 1 (myyty).
Rommitommi kirjoitti:Mun mielestä Saabin suurin ongelma on viimeistely, nitisee ja natisee joka kulmasta.
Tuo ei pidä paikkaansa, yksilöitä joissa noita esiintyy varmasti löytyy mutta ei voi yleistää.
Joo, tais toi olla hieman turhan kriittiseen sävyyn kirjotettu
Kuitenkin olen sitä mieltä, että Saabin viimeistely voisi olla huomattavasti parempi, mutta 9-3SS:n perusteella suunta on oikea. og9-3:ssa kun jäi lämmittimen säätimet käteen, valojen korkeussäädön rulla lähti irti, etupenkkien istuinosien verhoilu lähti aina irti kiinnikkeistään, kojelauta natisi, penkki natisi, hattuhylly kolisi ja myös muuta pientä kivaa
Ajamissani SS:ssä on vaan ovien verhoilu vähän resonoinut, kun on nostanut volaa, vaikka popit onkin mitä on
Turbo Sensonic kirjoitti:
Tosin kattoluukku olis ollut kiva, koska mulla on sellainen NG900:ssa, mutta kun se on (lisävarustelistalla) aivan järkyttävän hintainen
On muuten Webaston sähköinen - taakse katon päälle liukuva kattoluukku Konalassa Uudenmaan autovarustelussa SS:ään asennettuna n.900€.
Ajattelin käydä laitattamassa jossainvaiheessa.. On vaan aika rasvaisen hintanen, mutta paljon järkevämpi vaihtoehto kuin tehtaan oma sähkötoiminen kattoluukku (SR3) € 1850!
Jaa-a, enpä tiedä noista jälkiasennetuista kattoluukuista. Siinä on aina se vuotamisen riski, mutta niin on tietty alkuperäisessäkin, tosin luulisi, että alkuperäinen ei vuoda. Ainakaan oman NG:n kattoluukku ei vuoda, ja auto on 8 vuotta vanha.
Rommitommi kirjoitti:Kuitenkin olen sitä mieltä, että Saabin viimeistely voisi olla huomattavasti parempi, mutta 9-3SS:n perusteella suunta on oikea. og9-3:ssa kun jäi lämmittimen säätimet käteen, valojen korkeussäädön rulla lähti irti, etupenkkien istuinosien verhoilu lähti aina irti kiinnikkeistään, kojelauta natisi, penkki natisi, hattuhylly kolisi ja myös muuta pientä kivaa
Aikamoista. Meikäläisen NG:ssä ei ole ollut noita mainitsemiasi vikoja, vaikka se on vielä vanhempi peli kuin OG9-3:si oli.
Meikäläisellä tämä saabismi on ollut "parantumatonta" jo kymmenen vuoden ajan, eli halusin Saabin työsuhdeautoksi ja koska hintaraja oli 30000 €, 9³ SS 1.8i Linear Business oli ainoa vaihtoehtoni.
Meikäläisen "autokehitys" on ollut seuraava (joitain autoja on ollut useampia kuin 1 kpl):
Ford Escort OG900 NG900 9³ SS
P.S. Toivottavasti ei tule ikinä tehtyä "täyttä ympyrää" ja palattua Voortiin (ei tosin Escortiin)
Rommitommi kirjoitti:Kuitenkin olen sitä mieltä, että Saabin viimeistely voisi olla huomattavasti parempi, mutta 9-3SS:n perusteella suunta on oikea. og9-3:ssa kun jäi lämmittimen säätimet käteen, valojen korkeussäädön rulla lähti irti, etupenkkien istuinosien verhoilu lähti aina irti kiinnikkeistään, kojelauta natisi, penkki natisi, hattuhylly kolisi ja myös muuta pientä kivaa
Aikamoista. Meikäläisen NG:ssä ei ole ollut noita mainitsemiasi vikoja, vaikka se on vielä vanhempi peli kuin OG9-3:si oli.
Joo, voi kyllä olla ettei hirveen moni edes huomaisi noita ääniä, oon lähes neuroottinen pienienkin narinoiden suhteen
Rommitommi kirjoitti:Joo, voi kyllä olla ettei hirveen moni edes huomaisi noita ääniä, oon lähes neuroottinen pienienkin narinoiden suhteen
Niin minäkin olen. Siksi Sport Sedanista on poistettu kojelaudan nitinöitä ja ovikaiuttimien resonointia kolmen takuukorjauskäynnin verran NG:ssä ei koskaan ollut samoja ongelmia, kun se oli "uudenkarhea" (ostin sen käytettynä).
Rommitommi kirjoitti:Joo, voi kyllä olla ettei hirveen moni edes huomaisi noita ääniä, oon lähes neuroottinen pienienkin narinoiden suhteen
Niin minäkin olen. Siksi Sport Sedanista on poistettu kojelaudan nitinöitä ja ovikaiuttimien resonointia kolmen takuukorjauskäynnin verran NG:ssä ei koskaan ollut samoja ongelmia, kun se oli "uudenkarhea" (ostin sen käytettynä).
Meidän ex-ng900:ssa ainakin napsui kojelaudan apparin pääty tosi kovasti, tosin alkoi kyllä vasta sen jälkeen kun mä sitä vähän purkasin Olisko noiden 9-3SS:ien sisustan sovituksessa ollut jotain ongelmaa, kun monet tuntuvat samaa valittelevan?
Pienet napsunat kuuluvat asiaan, ratiota vaan lujemmalle
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98