Riippuen kuskeista ja autoista muutenkin, mutta minä väitän sen 190hv olevan aikaslailla kriittinen arvo k-jetille saabissa. Väite perustuu persdynoon ja lukuisiin kokeisiin(hävittyihin kisoihin), vaikka itse k-jettiviilaaja olenkin, niin turhat luulot poijes silti.Aksu900 kirjoitti:
En oo K-jettivehkeitä penkittäny mutta riittää se 230hp sierran ja 200hp mersun(molemmat ~samanpainoisia ko satku) selvään kyykyttämiseen.
Joten väittäisin tuon 190hp rajan olevan palturia.
Todettua mm. minun vapari Ritmo Abarth(2.0L,8v,TC,130hv) liikkuu paremmin kuin perus 145hv 8v turbo-saab, paremmin kuin 155hv coolerilla oleva turbo-saab... ihan ei 175hv 16v saabille pärjää vauhdissa, mutta lähdöissä aikas tasaväkistä.
Tuohon lähtemiseen kun vaikuttaa moni tekijä(jotka ei ole tosiaankaan kokemusteni mukaan saabille suotuisia), en meinaan vieläkään ole keksinyt syytä(kuskista riippumatta), että miksi kaverin 1.3L kadett caravan jätti kerta toisensa jälkeen lähdöissä kevyesti viilatun turbo-saabini.. kokeilleita kuskeja autoja vaihdellen oli monta, aina sama lopputulos: saabilla vasta satasen tienoilla ohi.