Silikonia tiivisteeksi?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DDT
"Tuplakaasari"

Silikonia tiivisteeksi?

Viesti Kirjoittaja DDT »

Olen jossain vaiheessa kuullut, että silikoni ei sovi ihan kaikkeen. Siinä on joitain (mm. etikkaa?), joka saattaa olla tietyille pinnoille huono valinta. Mutta mitäs eristeeksi?

History:
Kävin harjattomassa pesussa (äkkiä melkein puhdas auto). Kohtalaisen hyvähän siitä tuli kun oli vielä vahaa pashan alla. Otin antennin irti ja päräytän pesulinjalle. Kässärille päälle ja varmistus, että akkunat ovat kiinni. Sitten alkaa sade ja minä #%¤"& olin unohtanut ruuvata irti sen pienen antennintyngän, joka on pistetty sinne katolle. Eihän se pois ruuvaus pudota sen pituutta kuin pari senttiä, mutta sekin näköjään riittää. Pesu meni ok, mutta sitten kun kuivauspuhallin lähti liikenteeseen..... Bang se #¤%"¤# puhaltimen reuna otti kiinni siihen antennin tynkään.

Seurauksena: se ruuvattava osa n. 45 asteen kulmassa, kattopellissä pieni (hyvin pieni) taipuma, jonka erottaa silmällä sopivassa valossa ja katsottaessa oikeasta kulmasta.

Mutta, se antennin kattoa vasten oleva holkki on sen verran kovaa materiaalia, että jopa muutaman millin kymmenyksen heitto saa aikaan sen, että se ei enää istu tiivisti kattoa vasten. Joten sieltähän se vesi sitten jossakin vaiheessa lirisee....

Mitä väliin? Lisätiiviste, joka on riittävän joustava?. Silikonia, sikaflexiä.
3 * 99 75-84 (R.I.P.), OG900 -84 (R.I.P.) , NG900 -98
9-3 1.8t SC -07 ajossa
Märkäkorva
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Märkäkorva »

Ite joskus värkkäilin pyörän sisukumista lisätiivisteen vanhan N*ssanin antenniin, ettei ruostu (ruostui kuitenkin, mutta onkin N*ssan). Automaalaamossa omaa tonnariani kävin korjauttamassa tuossa talvella ja kyselin samalla lokasuojan listan väliin laitettavaa materiaalia, ettei aina hankaisi maaleja pois ja kysyin sikafleksistä. Se maalaamon ukko sanoi, että parempi ilman, kuin sikafleksillä. Syövyttää kuulemma jotenkin maalit puhki se liuotin, mitä siinä käytetään. Tiedä sitte, mutta itse en kokeillut.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Silikoonia laittaisin itse , tai jos sen saa hyvin auki yksi O-rengas väliin.
Aksu900
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Normi silikonissa on etikkahappoa, joten sitä kun käytät niin se kohta ruostuu äkäsesti.. :?

Mutta silikonia saa myös ilman etikkahappoa, en muista millä nimikkeellä sitä myydään mutta tunnistaa ainakin hajusta.. :wink: Ja varmasti rautakaupan myyjä osaa neuvoa.

Noilla liima+tiivistemassoillahan tollasia on iät ajat laitettu kans.
Aki Peltola #1132
Haikara
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Silikoni on hyvää rakentamisessa mm. pesuhuoneen laatoitettujen nurkkien saumauksessa, mutta autonhuollossa sitä ei kannata käyttää juuri tuon ruostuttavan ominaisuuden takia.
Autotarvikeliikkeestä saa varmasti paremmin autoiluun sopivia tuotteita tiivistämiseen ja liimaamiseen.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

DON'T USE SILICONE :!:
Tekee pellille tosi hyvää.
Akryyli on huomattavasti parempaa, ellei sitten halua ostaa koriliimaa. Koriliima käy vähän kaikkeen :wink:
9-3.1972
pomppo
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Butyylikittiä kannattaa laittaa.
Vastaa Viestiin