Nyt viimein kokeilin autoa taas käyntiin. Ei mitään uutta.
Takakontista purettu pa-pumpun suojapelti mukaanlukien eikä kyllä havaittavaa ääntä sieltä kuulunut. Onkos toimivan pumpun ääni tosiaan helposti kuultavissa?
Pa-pumpun releen napoja joku käski yhdistellä tai epäili mahdolliseksi vikakohteeksi, mutta ongelmaksi tuli että en löytänyt koko relettä. Pikaisesti raottamalla ei näkynyt senkään kannen alla missä ruiskukeskus on. Eli saisiko tähän koordinaatit.
Motonetin listoilta katsoin juuri pumppuja. 9000i CC -91 ei näytä olevan helpoin tulkittava että mikä pumpputyyppi tulee. Mikä lienee pumpun irrottamisen jälkeen toiseksi paras keino varmistua että ostaa oikeaa tavaraa?
Luotan, että Saabilla vielä ajan. Jos en tällä niin jollakin toisella.
Aamun ylläri - 9000i ei käynnisty - virtaa on
Bensapumpun releen napoja yhdistellään kun halutaan 8-venttiilisessä K-jet-ruiskumoottorillisessa autossa pakko-ohjata pumppu päälle. Tonnarissa pakko-ohjaus onnistuu helpoiten tarjoamalla sulaketaulusta joltain jatkuvasti jännitteiseltä sulakkeelta (esim hätävilkut sulake 22) hyppylangalla bensapumpun sulakkeen siihen napaan, joka menee suoraan bensapumpulle.jarihujala kirjoitti:Pa-pumpun releen napoja joku käski yhdistellä tai epäili mahdolliseksi vikakohteeksi, mutta ongelmaksi tuli että en löytänyt koko relettä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 17:58
- Paikkakunta: Korpilahti
Moikka,
Bensapumppu voi olla. Käske jonkun startata ja naputtele vaikka itse ruuvimeisselin päällä (kahva/nuppiosalla) bensapumpun päällä olevaan metallikanteen (tankissa) takakontista käsin.
Omassa tonnarissamme meni viime vuonna bensapumppu ja se lähti hetkeksi käyntiin naputtelemalla bensapumpun päälle (metallikanteen).
Ei tuolla kuitenkaan päästy ajamaan ko. kikan jälkeen, kun pumppu hyytyi täysin, mutta tiedettiimpä että vika on varmasti siinä. Pumppu meni n. 250tkm kohdalla, kuten tyypillisesti kaikissa tonnareissa. Muutamaa satkua olllaan tuolla kikalla pystytty ajelemaan vielä pari sataa kilometriä.
-Make
Bensapumppu voi olla. Käske jonkun startata ja naputtele vaikka itse ruuvimeisselin päällä (kahva/nuppiosalla) bensapumpun päällä olevaan metallikanteen (tankissa) takakontista käsin.
Omassa tonnarissamme meni viime vuonna bensapumppu ja se lähti hetkeksi käyntiin naputtelemalla bensapumpun päälle (metallikanteen).
Ei tuolla kuitenkaan päästy ajamaan ko. kikan jälkeen, kun pumppu hyytyi täysin, mutta tiedettiimpä että vika on varmasti siinä. Pumppu meni n. 250tkm kohdalla, kuten tyypillisesti kaikissa tonnareissa. Muutamaa satkua olllaan tuolla kikalla pystytty ajelemaan vielä pari sataa kilometriä.
-Make
jarihujala kirjoitti: Nyt puuttuu enää rohkeutta ottaa bensaletkut irti. Pitäisikö niiden lähteä ihan nitkuttelemalla? Tiukassa ainakin on.
Kyllä niiden venttiilien pitäisi lähteä ihan vääntelemällä. Tosin itsellä -89 mallissa toinen murtui irrottaessa, eli voi olla tosi tiukassakin. Ei ollut kovin kallis saabilla (en millään muista hintaa tarkasti kun aikaa on yli vuosi).