Mistä kannattaisi lähteä kyselemään mäntiä b204-koneeseen? Uudet maksavat hurjasti, ja tiedossa olisi 3kpl, mutta mistäs tuon yhden saisi?
Onko kenelläkään kone kilahtanut, ja siitä olisi jäänyt parit ylimääräiset?
ps. Saabiin kannattaa vaihtaa tehdasuudet männät jos on kilometrejä yli 100t, nyt kipin kapin vaihtelemaan ja myytte mulle ne vanhat
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onkos kenelläkään kuvia noista b204:n männistä ja kiertokangista? Mitat ovat about selvillä mutta kiinnostaisi lähinnä nähdä minkämalliset noiden mäntien päälaet ovat, ovatko suorat vai kuppimaiset, ja kuinka vahvasta tavarasta nuo kiertokanget on tehty.
Halkaisija on se sama 90mm, männän korkeus 58mm, ja puristuskorkeus 34.3mm. Onko jollakulla hojonnutta konetta josta tälläisen voisi ostaa, kiertokankineen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Aihe kiinnostaa myös? Myös tieto tuon pitkän ja lyhyt lohkoisen mäntien eroista ja eroista 2.3 vastaaviin? Olen ymmärtänyt niin että männät olisivat samat 2.0 ja 2.3:ssa mutta miten on noiden lohko tyyppien väliset erot mäntien osalta? Mulla on kaksi ehyttä 2.3 mäntää (tuosta mun tontun koneesta, ajettu 143tkm).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Toimiva konstruktio tuntuisi olevan: B205 lohko ja kampiakseli, b234 männät (1990-1993), b204 kiertokanget. Mäntä nousee silloin ihan lohkon tasalle, muttei mielestäni yhtään yli. Ja kun siinä on tuo kuppimainen männänlaki niin puristussuhde pysyy suunnilleen samana kuin alkuperäisillä männillä.
Harmi vaan kun puuttuu nyt sitten 1 kiertokanki ja 2 mäntää (3 ostamaani olivat 0.5mm ylikokoisia, enkä porauta lohkoa koska on uudenveroisessa kunnossa).
Tietääkös kukaan minkä verran isompi on tuo Class B -mäntä verrattuna normaaliin eli Class AB:hen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98