miten vähän lisää ahtoja 900S:sään?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

miten vähän lisää ahtoja 900S:sään?

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Kun toivottavasti öljypohja tulee kunnostettua tässä lähiaikoina ja kun kansipahvikin on uusittu niin tuli mieleen miten saisi hepoja koneeseen lisää? Aiemmista viesteistä jotakin sain selville mutta pari kysymystä heräsi.
Auto siis vm -90 900S
Autossa on ilmeisesti ylipaineen suoja mittariston vieressä? Jos siltä ottaisi letkun irit ja laittaisi ahtomittarin tilalle ja varovasti säätäisi hukkaportin tankoa, mihin asti paineita voisi kohtuudella nostaa? Tuo ylipainesuojan irroittaminen ei toisaalta kuulosta oikein terveeltä ajatukselta?
Speedpartsin stage1 nostaa tehoja jonkin verran, voiko saman tehonnoston kikkailla ihan kotikonstein vai tuleeko tuossa stage1 jotakin olennaista konetta suojaavaa?
****
VAG
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: miten vähän lisää ahtoja 900S:sään?

Viesti Kirjoittaja 900S »

rmeller kirjoitti:Kun toivottavasti öljypohja tulee kunnostettua tässä lähiaikoina ja kun kansipahvikin on uusittu niin tuli mieleen miten saisi hepoja koneeseen lisää? Aiemmista viesteistä jotakin sain selville mutta pari kysymystä heräsi.
Auto siis vm -90 900S
Autossa on ilmeisesti ylipaineen suoja mittariston vieressä? Jos siltä ottaisi letkun irit ja laittaisi ahtomittarin tilalle ja varovasti säätäisi hukkaportin tankoa, mihin asti paineita voisi kohtuudella nostaa? Tuo ylipainesuojan irroittaminen ei toisaalta kuulosta oikein terveeltä ajatukselta?
Speedpartsin stage1 nostaa tehoja jonkin verran, voiko saman tehonnoston kikkailla ihan kotikonstein vai tuleeko tuossa stage1 jotakin olennaista konetta suojaavaa?
No mä ehdein jo vastata tuohon sun toiseen topicciin, mutta laitetaan tähänkin jotain uutta..
Itse en poistaisi sitä ylipainekatkaisijaa!! Jos haluat ahtomittarin, niin haaroita mittarille letku siitä katkaisijan letkusta. Niin ainakin itse tein.
Mutta sitä pitää siis kuitenkin ruuvata. Eli yksi täysikierros myötäpäivään nostaa katkaisurajaa 0,15bar. Ja vakioasetuksella se katkaisee syötön muistaakseni 0,6 barissa.
Eikä tuossa stage 1:sessä kaiketi ole muuta, kuin vv-suodatin ja paineet nostetaan venttiilillä. En ole tuosta kuitenkaan ihan 100 varma.
Eli haaroittaa venttiilin ahtimen ja hukkaportin kellon väliseen letkuun. Näin pystyy säätämään painetta.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Vastaa Viestiin