mikkoimp kirjoitti:en kyllä suosittele missään tapauksessa huohotusta ennen immua! aivan varmasti käy kuumalangan päälle!
Hyvä pointti. Kyllä mä taidan kallistua siihen ulkoilmaan huohottamiseen (tai siis vanhana ego... ekoistina tietenkin kollektoriin), kunhan nyt vaan sais tietää mitä ne... pahuksen... pikkuletkut tekee.
Vai selitänkö jotenkin epäselvästi, voin toki napata kuvat niistä "pikkuletkuista" selventääkseni mitä letkuja tarkoitan?
johniemi kirjoitti:
Hyvä pointti. Kyllä mä taidan kallistua siihen ulkoilmaan huohottamiseen
-John
Niin taidan kallistua minäkin, minä tosin olosuhteiden pakosta ja tilapäisesti, kun uusi moottori on vielä aikas pahasti "vaiheessa" ja nykyinen oli huohottanut puolisen litraa öljyä suttarikoteloon... ja eilen ampui tiukasti venakopassa olevan huohotinletkun irti samaten kun roiski konehuoneen täyteen öljyä sekä irronneesta huohottimesta, että öljytikun kautta.
no ota nyt kuva niistä pikkuletkuista, mulla ei ainakaan ole missään vehkeessä ollut kuin 2 letkua: pikkuletku imusarjaan ja isoletku imuputkeen ennen turboa.
mikkoimp kirjoitti:en kyllä suosittele missään tapauksessa huohotusta ennen immua! aivan varmasti käy kuumalangan päälle!
Niinpä muuten onkin. Ei siis hyvä vaihtoehto. Huohotushöyryt jokatapauksessa kannattaisi kierrättää moottoriin, koska niissä on palavia aineita. Onhan tuon ikäisissä ja vanhemmisakin johdettu jopa bensatankin höyrytkin moottoriin hiilisäiliön kautta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niinpä muuten onkin. Ei siis hyvä vaihtoehto. Huohotushöyryt jokatapauksessa kannattaisi kierrättää moottoriin, koska niissä on palavia aineita. Onhan tuon ikäisissä ja vanhemmisakin johdettu jopa bensatankin höyrytkin moottoriin hiilisäiliön kautta.
pelkkää karstaa ne sinne koneeseen tuo ja öljyää kaikki paikat imuputkistossa, päästöjäkin nostavat!
Kyllä siitä autosta kokonaisuutena enemmän haitallisia päästöjä ilmaan karkaa, jos huohotushöyryjä ei johdeta moottoriin. Jotakin vastuuta ympäristöstäkin pitäisi kantaa. Aina parempi polttaa ne käryt, kuin johtaa suoraan ulkoilmaan. Eiköhän tuohon joku ratkaisu löydy.
Yksi idea öljyn keräämiseksi ja johtamiseksi takaisin moottoriin tuli äsken mieleen. Jospa sinne tekisi astian, jonka pohjasta huohotukseen karaannut öljy lasketaan mittatikun putkeen. Yksi tärkeä seikka tuollaisen rakentamisessa on varmistaa astian pysyminen sulana talvella, eli siihen on tehtävä lämmitys kierrättämällä jäähdytysvettä pöntössä kulkevan metalliputken sisällä. Huohotuksessahan on huomattavan paljon vettä, jonka huomaa talvella helposti sellaisissa moottoreissa, jossa tuo huohotusputki on vedetty surutta kohti maata. Putken päähän muodostuu jääpuikko.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01