9-3 ja 9-5:n moottoriongelma
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
SIDejä on korjattu takuuseen. Helsingin Pitäjänmäessä Takkatiellä oli ainakin vielä pari vuotta sitten autosähköliike, joka korjasi noita SIDejä.jstar kirjoitti:- Onko suomessa korjattu SIDejä takuun? Joku taisi mainita, että Ruotsissa näin olisi tehty? Pikseleitä on ainakin 5 pimeänä.
- Mistä tietää varmuudeksi onko autossani valuviallinen turbo (Garret G17?) vai ei?
Mistä tietää, että onko autossa valuviallinen GT17? No suurin osa noista valuviallisen turbon omaavista ysikolmosista ja ysivitosista on valmistettu vuoden 2001 alkupuolella.
Jos löytäisikin jostain Garrettin tiedonannon, jossa olisi mainittu valuviallisten turbojen sarjanumerot tyyliin XXXXXX-YYYYYY, eli koko sarja valuviallisia turboja, niin se olisi jo löytö isolla L:llä. Tämän jälkeen täytyisi tsekata jokaisesta 2001 vuosimallin autosta turbon sarjanumero, ennen kuin uskaltaisi ostaa sitä

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Menepäs uudestaan korjaamoon sillä sid:in takuusta on tullut erillinen ohje korjaamoille, olen itse sen lukenut vaasan korjaamolla. On se per...leJyrki73 kirjoitti:Oma autoni on otettu käyttöön 7/2002. Tiedustelin GM Finlandilta, pitääkö 3 vuoden jatkettu takuu SID:n osalta paikkansa. Vastaus oli: autollanne on kahden vuoden takuu. Että se siitä jatketusta takuusta.valtteri kirjoitti:SID:illä on 3 vuoden ns.jatkettu takuu.
tuo suomen GM:än toimita, sillä ruotsissa homma toimii saabilla paljon paremmin.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Oiskohan asiakaspalvelun tytöt vastanneet vakiovastauksen ? Olen huomannut, että sähköpostilla kysyttäessä vastaus tulee keskitetystä asiakaspalvelusta eikä niinkuin Saab-aikana,joltain joka tosiaan tiesi asiasta jotain.Jyrki73 kirjoitti:Oma autoni on otettu käyttöön 7/2002. Tiedustelin GM Finlandilta, pitääkö 3 vuoden jatkettu takuu SID:n osalta paikkansa. Vastaus oli: autollanne on kahden vuoden takuu. Että se siitä jatketusta takuusta.valtteri kirjoitti:SID:illä on 3 vuoden ns.jatkettu takuu.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Ihan pelkästä periaatteesta en ala korjaamaan silitysraudalla 40 tkm ajettua, alle kolme vuotta vanhaa autoa, jos on pienikin mahdollisuus saada takuun piiriin.ng900aero kirjoitti:Eikö ole nopeampaa/vaivattomampaa ottaa silitysrauta käteen ja korjata liitos kuin lähteä selvittelemään asiaa jostain GM:n syövereistä?
Lisää hupia: Saab on ilmoittanut, ettei tuota kuuluisaa kampikammion tuuletuksen korjaussarjaa saakaan asentaa kuin erikoistapauksissa. Seuraava modifikaatio (numero 6) on tulossa ilmeisesti syksylle.
Lähde: http://www.mitt-eget.com/saab/informati ... difiering5
Jokohan Saabin insinöörit saisivat ratkaistua asian
Tämä alkaa muistuttamaan opiskeluaikojen harjoitustöiden palautusten ja bumerangien jatkuvaa ketjua. Eikös tämä lause
Lähde: http://www.mitt-eget.com/saab/informati ... difiering5
Jokohan Saabin insinöörit saisivat ratkaistua asian

ole ollut suurinpiirtein jokaisen päivityksen yhteydessä ?Saab planerar nu att den slutliga lösningen av vevhusventilationsproblemet ska bestå av ett rejält modifierat vevhusventilationssystem.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Otin neuvosta vaarin ja kysyin Länsiautosta asiaa. SID:n saan Saabin goodwill-takuuna, vaihtotyön joutuu maksamaan itse, ei paha!valtteri kirjoitti:Menepäs uudestaan korjaamoon sillä sid:in takuusta on tullut erillinen ohje korjaamoille, olen itse sen lukenut vaasan korjaamolla. On se per...leJyrki73 kirjoitti:Oma autoni on otettu käyttöön 7/2002. Tiedustelin GM Finlandilta, pitääkö 3 vuoden jatkettu takuu SID:n osalta paikkansa. Vastaus oli: autollanne on kahden vuoden takuu. Että se siitä jatketusta takuusta.valtteri kirjoitti:SID:illä on 3 vuoden ns.jatkettu takuu.
tuo suomen GM:än toimita, sillä ruotsissa homma toimii saabilla paljon paremmin.
Kiitos Valtteri vihjeestä, en olisi hoksannut kysyä itse. Olet ansainnut pullakahvit, jos liikut pk-seudulla

Vaihda itse länsiauton pihallaJyrki73 kirjoitti:Otin neuvosta vaarin ja kysyin Länsiautosta asiaa. SID:n saan Saabin goodwill-takuuna, vaihtotyön joutuu maksamaan itse, ei paha!valtteri kirjoitti:Menepäs uudestaan korjaamoon sillä sid:in takuusta on tullut erillinen ohje korjaamoille, olen itse sen lukenut vaasan korjaamolla. On se per...leJyrki73 kirjoitti: Oma autoni on otettu käyttöön 7/2002. Tiedustelin GM Finlandilta, pitääkö 3 vuoden jatkettu takuu SID:n osalta paikkansa. Vastaus oli: autollanne on kahden vuoden takuu. Että se siitä jatketusta takuusta.
tuo suomen GM:än toimita, sillä ruotsissa homma toimii saabilla paljon paremmin.
Kiitos Valtteri vihjeestä, en olisi hoksannut kysyä itse. Olet ansainnut pullakahvit, jos liikut pk-seudulla

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Ei mitenkään, mutta kyseinen esimerkki kuvaa hyvin Suomen GM:n suhtautumista asioihin jotka ovat esim. ruotsissa aivan selviä juttuja.pomppo kirjoitti:Miten sid liittyy moottoriongelmaan?

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Elkää nyt liikaa haukkoko Saabia ja GM:ää... kyllä siellä jotain asennetta löytyy...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 930#160930
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 930#160930
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty
oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04

mordai kirjoitti:Elkää nyt liikaa haukkoko Saabia ja GM:ää... kyllä siellä jotain asennetta löytyy...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 930#160930
Näin kirjoittelit 23.5, niin se elämä muuttuuOnhan näistä täällä foorumilla sekä ruotsin vastaavilla kirjoiteltu melkoisesti.
Koska omassa on oireita jo havaittu, olen lähtenyt vierittämään vastuuta valmistajan suuntaan. GM Suomi ei ota vastuuta, mutta Saabi suostui ainakin alustaviin tutkimuksiin jossa öljypohja avataan ja tarkistetaan onko siellä merkkejä öljylietteestä. Tämä kuuluu Yleistä palstan 9-3 ja 9-5 moottoriongelma topicissa mainittuun Goodwill ohjelmaan. Jos ongelmia on tai voidaan todeta että on ollut huohotuspuolella = öljyn laatu heikentynyt, lähtee asiasta raportti Saabin tekniikkakeskukseen, muistaakseni Venäjälle. Jos öljylietettä ei löydy öljypohjasta, vierittää Saab syyn Garretin niskoille. Sen voi sitten arvata miten siinä taistossa käy....
-P-


Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"