mikkoimp kirjoitti:eihän se cooleri itse niitä tehoja nosta, pitää vaan osata puhua.
paperit myös saa ilmaiseksi...
Kyllä nostaa. Jos kyseessä on esim. APC järjestelmällä varustettu auto, kylmempi ahtoilma nostaa nakutusrajaa ja täten myös suoraa tehoja.
Maginaalinen tehon nousu on perusteltavissa myös ilman APC järjestelmää, varsinkin jos hukkaportin painekellon letku otetaan kuulerin jälkeen, jolloin cuulerista johtuva painehäviö kompensoituu.
Ässiin on paljon laitettu cuulereita, ja joku on kuulemma saanut muutoskatsastettuakin, ilmeisestikkin katsastusinssin virheen takia.
Ongelman ydin on tuo vähäpäästöisyys. Pitäisi vaihtaa tekniikka kokonaan cuulerillisesta autosta tai todistaa tekniikan täydellinen yhteneväisyys. Onko kellään tämän suuntaista todistusta saabilta?
Katsastusinssin on hyvin helppo heittäytyä hankalaksi, jos itse rupeaa selittelemään yhteneväisyyksiä.
Toki jos on hyvä puhumaan siitä on etuja, mutta on myös konttoreita, joissa on sama kuin seinille juttelisi.