Elikkäs ois tollanen sedän vanha rallisaabbi, tais olla joku vm. 77, mutta ois tarkotus laittaa se kuntoon peltoautoksi ja siinä on 1.85L porautettu moottori ja nyt olis sellanen ongelma että kytkin ei pidä, ja koska tossa on alkuperäseen enemmän tehoa niin tietenkään alkuperäinen kytkinasetelma ei pidä..
Niin että tietäisikö joku millä saisi sen pitämään, siinä on kuulemma ollut VW transportterin kytkinasetelma, mutta se ei valitettavasti pitänyt kuulemma ja nyt tarvittaisiin siis hieman jäykempi, osaisiko joku neuvoa että mikä kytkinasetelma toimisi parhaiten ja tietysti ei saisi maksakkaan mitään ihmeempiä..
Rupesin ajattelemaan, että jos tossa on ollut VW transportterin kytkinasetelma, niin eikös VW kuplan kytkinasetelma ei pidä, koska eikös transportterin kytkinasetelma ole jäykempi?
Vai tarkotitko jotain muuta kuin alkuperäistä ? Meinaan katsoin noita VW:n jäykempiä kytkinasetelmia niin ne maksavat minulle liikaa sekä enkä tiedä että sopiiko ne...
niin elikkä jos tuollaiset lisäprikat laittaa niin pitäis kytkin toimiva taas ?
Mikäs siihen grenadan koneeseen on kytkinlasetelmaksi laitettu ?ei sentään alkuperäinen kestä ?
e.m. saabisti-lehdessä oli kohtuullisen seikkaperäiset ohjeet V6-koneen vaihdosta, eikä kytkimen vaihdosta siinä ollut puhetta.
kokemusta ei itselläni asiasta ole, välitin vain tietoa :)
Ladan asetelmaa on myös käytetty. Uudet pultinreiät tarvii vauhtipyörään ja väliholkin painelaakerin ja asetelman levyjousen väliin. Mittoja en muista, mutta eiköhän sen näe sovittelemalla laakeria asetelmalle.
Jos jollakulla on V4->V6-muutosjuttu (nro11/ syyskuu -93) lehti käsillä ja skanneri niin viitsisitkö laittaa jutun luettavaksi? Ihan vaan mielenkiinnon vuoksi...
Turbo16 kirjoitti:Elikkäs ois tollanen sedän vanha rallisaabbi, tais olla joku vm. 77, mutta ois tarkotus laittaa se kuntoon peltoautoksi ja siinä on 1.85L porautettu moottori ja nyt olis sellanen ongelma että kytkin ei pidä, ja koska tossa on alkuperäseen enemmän tehoa niin tietenkään alkuperäinen kytkinasetelma ei pidä..
Niin että tietäisikö joku millä saisi sen pitämään, siinä on kuulemma ollut VW transportterin kytkinasetelma, mutta se ei valitettavasti pitänyt kuulemma ja nyt tarvittaisiin siis hieman jäykempi, osaisiko joku neuvoa että mikä kytkinasetelma toimisi parhaiten ja tietysti ei saisi maksakkaan mitään ihmeempiä..
Eikös noi ralli pelit pitäis säilöä johonkin muuhun tarkoitukseen kun pellolle kun ei niitä kuitenkaan ole kovin paljon. Jos siinä on kilpailu historia niin ota yhteyttä kiitos.
Itseasiassa kaikki ysikuupat pitää säilöä. Niitä ei enää saa kaupasta uusia.
Jos on ihan pakko tärvätä tuollaisia vanhuksia jossain pellolla tai jäällä, niin sinne saa mielestäni laittaa siitä museoajoneuvoprojektista ylijääneet ja käyttö Saabiin tarpeettomista romuista kootut pommit. (eli siis jos tallissa on kolme tai enemmän 96:ia, niin ne joista ei ole enää minkään valtakunnan muuksi projektiksi kenellkkään)