Satkun taka-jarrusatulat

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Satkun taka-jarrusatulat

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Purin Saabistani noit jarrusatuloita hiekkapuhallusta varten ja meni muuten hyvin, mut taka-jarrusatuloista en saa irti sitä mihin tulee käsijarrunvaijeri kiin tai siis parenminki se mitä se vaijeri liikuttaa. Tietääkö kukaan miten se irtoaa vai irtoaako olleenkaa.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Siitä tarttis saada se topparitappi irti ja sitte sieltä toiselta puolelta, eli vivun "alapäästä" se umpi prikka irti. Nii sitte purkautuu palikoiksi. Eli vaikeeta on.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Pistetäämpäs tähän jatkoksi, että minkä kokoiset kuusiokoloruuvit niiden muovihattujen alla on takajarrusatuloissa? Eikö ne pidä avata, niin saa satulan irti? Kokeilin niihin 6 ja 8mm avainta, mutta ei sopinut..
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

kai sielä saabin perus 7mm kuusiokolot on...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Eikö se avain muistaakseni ollu 7mm.... eli vähän harvinaisempi koko, ite ostin kyseisen avaimen motonetistä

Missäs jsuomi meinaat muuten satulat puhalluttaa :?:
Kun kerran ollaan näinkin lähekkäin ja jos innostus noi tonnisen satulan puhalluttaan ja maalaan.....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

7MM se kuusiokolo on, mut ei niit tarvi avata et saa satulan irti vaan vasta ku pistää satulaa palsiks. Somerolla lupas yks puhaltamo puhaltaa sano et hinnaks tulis 10e, voin kertoo tarkemmin ku vien ne tänään tai huomenna.

Piti muuten tehdä hieno teline et sai ne kuusiokolot auki oli vähän piukas. Porasin pitkään rautaputkeen reiät ja niistä pultellla jarrusatula kiin j jatkovarrel kuusiokolot auki.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Millä se toppari tappi irtoo, ku se ei vetämäl lähel ja se on niin pyöree ettei sitä oikeestaan pysty pyörittään.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Nii-i milläs niin. Ite olen yrittäny purkaa noita kanssa ja lopputulos on romulava. Tappi on pirun piukassa ja katkeaa väännettäessä helposti. Voishan sen kylmästi vääntää poikki ja porata uuden reiän ja napauttaa siihen putkisokan. Sen umpiprikan irrotus onkin kinkkisempi. Joko hitsaat siihen jotain kiinni, jolla kampeat sen irti tai poraat siihen reiän ja siihen kierrät ruuvin jne... ja onko se sitten enää siinä kunnossa, että voisi käyttää uudelleen. Paras kun antaa vivun olla paikoillaan ja puhaltaa / maalaa sellaisenaan. Harvemmin se sieltä vivun tiivisteestä mitään vuotaa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Kipe_9000 kirjoitti: Missäs jsuomi meinaat muuten satulat puhalluttaa :?:
Kun kerran ollaan näinkin lähekkäin ja jos innostus noi tonnisen satulan puhalluttaan ja maalaan.....
Jos kaipaat sen äijän nimee viel ni voin kattoo sen. Ainaki oli halpa hiekkapuhallus kaikki jarrusatulat 5e ja seuravana päivänä ois saanu takas jos oisin hakenu
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

jsuomi kirjoitti:
Kipe_9000 kirjoitti: Missäs jsuomi meinaat muuten satulat puhalluttaa :?:
Kun kerran ollaan näinkin lähekkäin ja jos innostus noi tonnisen satulan puhalluttaan ja maalaan.....
Jos kaipaat sen äijän nimee viel ni voin kattoo sen. Ainaki oli halpa hiekkapuhallus kaikki jarrusatulat 5e ja seuravana päivänä ois saanu takas jos oisin hakenu
Kiitti vaan mut jää nyt "tuning" työt kyllä tuolle tonniselle väliin, jos sitten ens kesänä..tai seuraavana :wink: Projektina tuo -83 99 ja tarkotus olis saada tässä loman aikana konehuone maaliin ja jopa ehkä tuo satkun kone sinne nokalle :P
Mut kiitti kuitenkin vaivan näöstä :!:
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Vastaa Viestiin