Takaiskareista taas...
Takaiskareista taas...
Aiheesta on puhuttu ennenkin, mutta siis:
Takaiskarini ovat mitä ilmeisimmin täysin tohjona, sillan saumojen ym. jälkeen melkoinen jälkitärinä ja muutenkin ajettavuus mennyt ihan oudoksi...
Joten:
- Jos uusin pelkät takaiskarit, kannattanee hankkia muut kuin merkkisellaiset. Suosituksia / kokemuksia? Ja mitä muuta kannattaa (puslia ym.) uusia joka tapauksessa?
- Jos hankkii alustasarjan, pitäisikö olla isommat kiekot, mulla on 15-tuuman aluvanteet ja melkein uudet renkaat, joten niitä en viitsisi uusia tässä yhteydessä? Eli kai sporttialustaan käy tavallinen rengastus? Ja jos sarja asennetaan, kannattanee tinkiä aurauskulmien tsekkaus samaan pakettiin vai onko se itsestäänselvyys tuollaisessa remontissa?
Mitä homman pitäisi korkeintaan kustantaa kummassakin tapauksessa?
Onko pääkaupunkiseudulla muita käytännössä vaihtoehtoja kuin merkkiliikkeet tuolle alustasarjan laittamiselle?
Muuta mitä pitäisi älytä tai ottaa huomioon?
Takaiskarini ovat mitä ilmeisimmin täysin tohjona, sillan saumojen ym. jälkeen melkoinen jälkitärinä ja muutenkin ajettavuus mennyt ihan oudoksi...
Joten:
- Jos uusin pelkät takaiskarit, kannattanee hankkia muut kuin merkkisellaiset. Suosituksia / kokemuksia? Ja mitä muuta kannattaa (puslia ym.) uusia joka tapauksessa?
- Jos hankkii alustasarjan, pitäisikö olla isommat kiekot, mulla on 15-tuuman aluvanteet ja melkein uudet renkaat, joten niitä en viitsisi uusia tässä yhteydessä? Eli kai sporttialustaan käy tavallinen rengastus? Ja jos sarja asennetaan, kannattanee tinkiä aurauskulmien tsekkaus samaan pakettiin vai onko se itsestäänselvyys tuollaisessa remontissa?
Mitä homman pitäisi korkeintaan kustantaa kummassakin tapauksessa?
Onko pääkaupunkiseudulla muita käytännössä vaihtoehtoja kuin merkkiliikkeet tuolle alustasarjan laittamiselle?
Muuta mitä pitäisi älytä tai ottaa huomioon?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13
Terve!
En kyllä ole kuullut että tarvitsisi vaihtaa/suositella renkaita kun panee alustasarjan, jos haluaa enemmän meteliä ja vetämistä urissa niin silloin.
(+ lähtee helpommin vesiliirtoon)
Kyllähän matalammat renkaat on paremmat kaarteissa ja ääritilanteissa paremman näköiset, henkoht. en jaksa kuunnella meteliä kun ajelee pitkää matkaa.
Minäkin suosittelen saabin omaa settiä, tulee vakaajat jne. mukaan samaan hintaan ja sopii ainakin hyvin.
Saabin setissä tulee myöskin asennusohjeet (erittäin hyvät) mukaan, voisithan mennä niiden kanssa jollekin pajalla niin ne asentaa.
Saabi liikkeessä asennettuna maksaa yli 1100 € asennettuna...(golfkenttä lisä)
En kyllä ole kuullut että tarvitsisi vaihtaa/suositella renkaita kun panee alustasarjan, jos haluaa enemmän meteliä ja vetämistä urissa niin silloin.
(+ lähtee helpommin vesiliirtoon)
Kyllähän matalammat renkaat on paremmat kaarteissa ja ääritilanteissa paremman näköiset, henkoht. en jaksa kuunnella meteliä kun ajelee pitkää matkaa.
Minäkin suosittelen saabin omaa settiä, tulee vakaajat jne. mukaan samaan hintaan ja sopii ainakin hyvin.
Saabin setissä tulee myöskin asennusohjeet (erittäin hyvät) mukaan, voisithan mennä niiden kanssa jollekin pajalla niin ne asentaa.
Saabi liikkeessä asennettuna maksaa yli 1100 € asennettuna...(golfkenttä lisä)
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
Joo eipä onnistu täällä pääkaupunkiseudulla noilla hinnoilla, LänsiAuton hinta-arvio oli töineen yli 1100 euroa. Toisaalta saan homman tehdyksi jo ensi viikolla, mikä on tärkeää sikäli, että ensi viikon lopulla pitää tehdä päivän pyrähdys Itä-Suomeen eli ajella päivän aikana noin 900 km. Siinähän sinänsä Saab pääsee oikeuksiinsa mutta tietysti mieluiten kunnossa olevalla alustalla varustettuna...
Vien auton ensin tsekattavaksi ja arvon sitten vasta toimenpiteet, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että eiköhän tuo sarja tule tilattua hinnoista huolimatta. Pelkät takaiskarit maksoivat muistaakseni luokkaa 180 eeroa kappale (en kirjoittanut muistiin, joten saatan jo muistaa pieleenkin), joten siitä tulee töineen silti koko sarjan hinnasta...
Vien auton ensin tsekattavaksi ja arvon sitten vasta toimenpiteet, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että eiköhän tuo sarja tule tilattua hinnoista huolimatta. Pelkät takaiskarit maksoivat muistaakseni luokkaa 180 eeroa kappale (en kirjoittanut muistiin, joten saatan jo muistaa pieleenkin), joten siitä tulee töineen silti koko sarjan hinnasta...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Takaiskareiden lähtöhinta (ei Aero) 145 eur/kpl, etuiskarit 370 eur/kpl.
Plus työt.
Pääkaupunkiseudulla pitävät tuon alustasarjan hintaa korkealla,
tuo 1100 euron hinta tuntuu varsin kohtuulliselta.
Erityisesti, kun jo pelkät osat maksavat enemmän. Itse laitatin
alustasarjan Tampereella, hinta hyvän matkaa alle tuhannen,
tänä keväänä.
Plus työt.
Pääkaupunkiseudulla pitävät tuon alustasarjan hintaa korkealla,
tuo 1100 euron hinta tuntuu varsin kohtuulliselta.
Erityisesti, kun jo pelkät osat maksavat enemmän. Itse laitatin
alustasarjan Tampereella, hinta hyvän matkaa alle tuhannen,
tänä keväänä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
ISKARIT
moi.mielipide iskareista että älä osta samoja enää vaa laita alle bilsteinit ja jouset jos haluat vaihtaa suosittelen hr jousia tosi hyvä yhdistelmä.olen asentanut muutamaan ja mielipiteet vain positiivisia kysyä voi pro-carilta puh.014282200 tai 0505445532 huom,löytyy myös konit ja sachit mutta ei niin hyvät.
Alustasarjan hinta asennuksineen onkin nyt sitten jo halpaa hubaa, kun myös perän puslat pitää uusia samalla. Ovat kuulemma repeytyneet eli auto ei menisi katsastuksesta läpi tällaisenaan. Siinä tulee nyt sitten työllekin runsaasti lisähintaa, en ole vielä lopullista hintaa edes neuvotellut...
Eikös siinä alustasarjassa tule mukana ainakin kaikki pienemmät puslat, joten nyt ei kai sitten pitäisi tulla pitkään aikaan alustaosia uusittavaksi? Vai mitä "pientä" on seuraavaksi tiedossa?
Eikös siinä alustasarjassa tule mukana ainakin kaikki pienemmät puslat, joten nyt ei kai sitten pitäisi tulla pitkään aikaan alustaosia uusittavaksi? Vai mitä "pientä" on seuraavaksi tiedossa?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."