Takaiskareista taas...

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Takaiskareista taas...

Viesti Kirjoittaja Toby »

Aiheesta on puhuttu ennenkin, mutta siis:

Takaiskarini ovat mitä ilmeisimmin täysin tohjona, sillan saumojen ym. jälkeen melkoinen jälkitärinä ja muutenkin ajettavuus mennyt ihan oudoksi...

Joten:
- Jos uusin pelkät takaiskarit, kannattanee hankkia muut kuin merkkisellaiset. Suosituksia / kokemuksia? Ja mitä muuta kannattaa (puslia ym.) uusia joka tapauksessa?
- Jos hankkii alustasarjan, pitäisikö olla isommat kiekot, mulla on 15-tuuman aluvanteet ja melkein uudet renkaat, joten niitä en viitsisi uusia tässä yhteydessä? Eli kai sporttialustaan käy tavallinen rengastus? Ja jos sarja asennetaan, kannattanee tinkiä aurauskulmien tsekkaus samaan pakettiin vai onko se itsestäänselvyys tuollaisessa remontissa?

Mitä homman pitäisi korkeintaan kustantaa kummassakin tapauksessa?

Onko pääkaupunkiseudulla muita käytännössä vaihtoehtoja kuin merkkiliikkeet tuolle alustasarjan laittamiselle?

Muuta mitä pitäisi älytä tai ottaa huomioon?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

Aurauskulmat edessä olen säädättänyt toleranssin alarajalle.
Miksi niin kannattaa tehdä?
T. Georgios Nikolakaros
nef
"Ruisku"
Viestit: 141
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 13:39
Paikkakunta: Porvoo, hamari

Viesti Kirjoittaja nef »

Terve!
En kyllä ole kuullut että tarvitsisi vaihtaa/suositella renkaita kun panee alustasarjan, jos haluaa enemmän meteliä ja vetämistä urissa niin silloin.
(+ lähtee helpommin vesiliirtoon)
Kyllähän matalammat renkaat on paremmat kaarteissa ja ääritilanteissa paremman näköiset, henkoht. en jaksa kuunnella meteliä kun ajelee pitkää matkaa.
Minäkin suosittelen saabin omaa settiä, tulee vakaajat jne. mukaan samaan hintaan ja sopii ainakin hyvin.
Saabin setissä tulee myöskin asennusohjeet (erittäin hyvät) mukaan, voisithan mennä niiden kanssa jollekin pajalla niin ne asentaa.
Saabi liikkeessä asennettuna maksaa yli 1100 € asennettuna...(golfkenttä lisä)
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
ankeskit
"Saabisti"
Viestit: 88
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 16:29
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ankeskit »

9-5T kirjoitti: Ukissa maksoi merkkiliikkeessä 840,- asennettuna, 600,- sarjan hinta.
MIkäs Ukissa on se saabi-merkkiliike? Saisko sieltä 110tkm huoltoakin järkihintaan? Tulee sillä suunnalla aina silloin tällöin liikuttua..
antti | 9-5 -98 | #2303
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Joo eipä onnistu täällä pääkaupunkiseudulla noilla hinnoilla, LänsiAuton hinta-arvio oli töineen yli 1100 euroa. Toisaalta saan homman tehdyksi jo ensi viikolla, mikä on tärkeää sikäli, että ensi viikon lopulla pitää tehdä päivän pyrähdys Itä-Suomeen eli ajella päivän aikana noin 900 km. Siinähän sinänsä Saab pääsee oikeuksiinsa mutta tietysti mieluiten kunnossa olevalla alustalla varustettuna...

Vien auton ensin tsekattavaksi ja arvon sitten vasta toimenpiteet, mutta tällä hetkellä vaikuttaa siltä, että eiköhän tuo sarja tule tilattua hinnoista huolimatta. Pelkät takaiskarit maksoivat muistaakseni luokkaa 180 eeroa kappale (en kirjoittanut muistiin, joten saatan jo muistaa pieleenkin), joten siitä tulee töineen silti koko sarjan hinnasta...
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
2.0t Wagon
Matalapaineturbo
Viestit: 163
Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja 2.0t Wagon »

Takaiskareiden lähtöhinta (ei Aero) 145 eur/kpl, etuiskarit 370 eur/kpl.
Plus työt.

Pääkaupunkiseudulla pitävät tuon alustasarjan hintaa korkealla,
tuo 1100 euron hinta tuntuu varsin kohtuulliselta.
Erityisesti, kun jo pelkät osat maksavat enemmän. Itse laitatin
alustasarjan Tampereella, hinta hyvän matkaa alle tuhannen,
tänä keväänä.
veini siekkinen
"Hirsch"
Viestit: 892
Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56

ISKARIT

Viesti Kirjoittaja veini siekkinen »

moi.mielipide iskareista että älä osta samoja enää vaa laita alle bilsteinit ja jouset jos haluat vaihtaa suosittelen hr jousia tosi hyvä yhdistelmä.olen asentanut muutamaan ja mielipiteet vain positiivisia kysyä voi pro-carilta puh.014282200 tai 0505445532 huom,löytyy myös konit ja sachit mutta ei niin hyvät.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Konit ovat siitä hyvät, että voi säätää aika löysälle vakio jousien kanssa :wink:

Kahdessa Saabissa ollut Konit, enkä muita alle laita :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Toby
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 11:25
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toby »

Alustasarjan hinta asennuksineen onkin nyt sitten jo halpaa hubaa, kun myös perän puslat pitää uusia samalla. Ovat kuulemma repeytyneet eli auto ei menisi katsastuksesta läpi tällaisenaan. Siinä tulee nyt sitten työllekin runsaasti lisähintaa, en ole vielä lopullista hintaa edes neuvotellut...

Eikös siinä alustasarjassa tule mukana ainakin kaikki pienemmät puslat, joten nyt ei kai sitten pitäisi tulla pitkään aikaan alustaosia uusittavaksi? Vai mitä "pientä" on seuraavaksi tiedossa?
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin