Viikolla rupesi auto aavistuksellisesti nykimään. Tuntuu, että ihan kaikki tehotkaan ei ole tallella.
CE-valo rupesikin loppuviikosta palamaan ja ensitoimenpiteenä ruiskuttelin kaikkiin liitoksiin CRC:tä. Kas, valo sammuikin melko lyhyen ajon jälkeen.
Seuraavana päivänä valoi syttyi taas.
Tälläkertaa otin käyvästä koneesta AIC:n johdon irti --> kierrokset nousivat 1500:aan joten vika tuskin on siinä. Otin myös IMM:n liittimen irti ja kone meinasi sammua, mutta meni kuitenkin"limp home" tilaan.
Tänään sitten vaivauduin purkamaan vikakoodit, tulos oli seuraavanlainen:
12231 (normaalia kun motti ei pyöri)
12223 polttoaineseos liian laiha
12111 oppimisvika lambdasäädössä
12241 ruiskusuutin viallinen (voi ilmeisesti tulla vaikka vikaa ei olisikaan)
12222 joutokäynninsäätö viallinen (tuli varmaan kun otin AIC:n irti)
12221 ilmamassamittarin signaali puuttuu (tuli varmaan kun otin IMM:n irti)
Seuraavaksi tyhjensin vikamuistin ja laitoin koneen pyörimään...
CE-valoi syttyi heti.
Suoritin komponenttien testauksen ja kaikki oli ok. Pumppu pyörii, ruiskusuuttimet naksuttaa, ELDL venttiili toimii ja AIC-venttiili surisee. Myös kaasuläppäanturi toimii osakaasulla ja täyskaasuasennossa (valo sammuu).
Tarkistin vielä kerran vikakoodit ja tyhjensin muistin. Kas valo sammui ja koeajolla autossa ei tuntunut olevan mitään vikaa. Valo ei syttynyt noin 10 min ajon aikana.
Täytyypä seurailla, koska valo syttyy taas. Meikäläisen tuurilla jo huomenna.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Vika (jos sellainen on olemassa) on varmaankin lambda-anturissa. Sulake oli ainakin ehjä. Pitäis varmaan mittailla lambda-anturin signaalia.
Tuli kyllä mieleen, että vika voi olla bensapumpussakin tai vaikkapa pa-suodattimessa. Jälkimmäisen komponentin vaihdosta ei ole mitään tietoa. Lieköhän jopa alkuperäinen.
Kun valo syttyi, niin auto sai sitäennen melkoista käskytystä
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)