Hmm... Olisikohan T16:een paremmin virtaavia katalysaattoreita, 160 hepoakin tuntuu aika vähältä.mikkoimp kirjoitti: T16: 175160
T8: 155140
Kyselisin 900 aeron tekniikasta
eiköhän se paremmin virtaava katti ole katti poisJokke A kirjoitti:Hmm... Olisikohan T16:een paremmin virtaavia katalysaattoreita, 160 hepoakin tuntuu aika vähältä.mikkoimp kirjoitti: T16: 175160
T8: 155140

tuo tehojen lasku selittyy osin silläkin kun pakopaineet kasvaa niin on jouduttu ahtoja vähän laskemaan.
huomasi aivan ***keleesti kun heitti 3" jt:n paikalle ilman kattia, ei ennen ykkösellä kaasusta tyhjää lyönyt.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Yhtä juttua mä oon miettiny pitkään. Eikai missään T16 Aerossa oo "vaan" 160 pollea, eiks kaikissa oo 175 vähintään (muistan jossain nähneeni 185 heppasiakin) Voisiko olettaa tehon lisääntyvän 90-luvun aerossa 175-->185, jos katti sattuis vaikka hajoo? 
STCS:ssä oli jotain juttua että aeron punanen boksi eroo siten tavallisesta T16:sta että pitää ahtoja enemmän kierroksilla, jolloin saadaan isompi huiputeho. Vääntö pitäis kummassakin vehkeessä olla sama.

STCS:ssä oli jotain juttua että aeron punanen boksi eroo siten tavallisesta T16:sta että pitää ahtoja enemmän kierroksilla, jolloin saadaan isompi huiputeho. Vääntö pitäis kummassakin vehkeessä olla sama.
900 T16 Aero -84
#2673
#2673
Ei taida mennä katsastuksesta läpi ilman kattia, eikä huvittaisi alkaa vaihtamaan putkea aina ennen katsastusta. Muutenkin taitaa vähemmän ahdistavan putken hankkiminen jäädä haaveeksi, kun tallissa odottaa kiinnittämistä tuliterä vakioputki.
Vielä hieman aiheen vierestä. Edellinen omistaja kehotti vaihtamaan putkesta jonkun pätkän, joka alkaa kuulemma olla tukossa ja rajoittaa menoa ikävästi. Ilmeisesti katin edessä? Onko muilla kokemuksia tällaisesta?
Vielä hieman aiheen vierestä. Edellinen omistaja kehotti vaihtamaan putkesta jonkun pätkän, joka alkaa kuulemma olla tukossa ja rajoittaa menoa ikävästi. Ilmeisesti katin edessä? Onko muilla kokemuksia tällaisesta?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Eli kehotti vaihtamaan katalysaattorin. Jos auton rek. otteessa on "vähäpäästöinen" niin katin on oltava ja toimittava, jos taas merkintä pelkästä katalysaattorin olemassaolosta niin kelpaa ikäisensä mukaiset normaalit päästöt kunhan katti vaan fyysisesti on paikallaan... eli rautakanki läpi ja ei enää ahdista!Jokke A kirjoitti:...Edellinen omistaja kehotti vaihtamaan putkesta jonkun pätkän, joka alkaa kuulemma olla tukossa ja rajoittaa menoa ikävästi. Ilmeisesti katin edessä? Onko muilla kokemuksia tällaisesta?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Tuossa noita og-aeroja muinoin itselleni kiikaroin ruotsinmaalta, ja tuntu että lähes kaikki 89 mallin airot oli noita jubileumsmodelleja. Yhtäkkiseltään en muista nähneeni tuolloin myytävänä yhtään 16 venasta -89:ä 
Oli vaan typerä niitä aina selailla , kun itse etsi 16 venasta (sitä aitoa), ja sitten yli puolta halutun ikäluokan autoista (viistokeula) kaupitellaan Airona, eikä sitten viitsitä edes mainita sitä 8v.
Jäänyt kyllä itsellenikin mielikuva että noita ois "kaupiteltu" 175hv tehosina...
Miksi se katti nyt sitten pitäisi sieltä pois saada? En nyt ainakaan itse 15 hevosen takia alkaisi tuota pois ottaan. Sitten jos sinne jotain muutakin laittaa...siis tehoa, niin siinä vaiheessa race-kattia, tai jos nyt on pakko rahan puutteessa nii sitten se vaan orkkis pois. Itse tuskin tuota jälkimmäistä tekisin.

Oli vaan typerä niitä aina selailla , kun itse etsi 16 venasta (sitä aitoa), ja sitten yli puolta halutun ikäluokan autoista (viistokeula) kaupitellaan Airona, eikä sitten viitsitä edes mainita sitä 8v.

Jäänyt kyllä itsellenikin mielikuva että noita ois "kaupiteltu" 175hv tehosina...
Miksi se katti nyt sitten pitäisi sieltä pois saada? En nyt ainakaan itse 15 hevosen takia alkaisi tuota pois ottaan. Sitten jos sinne jotain muutakin laittaa...siis tehoa, niin siinä vaiheessa race-kattia, tai jos nyt on pakko rahan puutteessa nii sitten se vaan orkkis pois. Itse tuskin tuota jälkimmäistä tekisin.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Lisätään vettä myllyyn..
Ruottissa, etenkin STCS:n foorumeilla on kovasti väännetty että mikä tuo t8 "aero" oikeasti on. Rekisteriotteessahan lukee T8 Special, joten jotkut on sitä mieltä ettei missään nimessä aero, niitä on vaan 16-venttiilisinä ja 8-venttiilinen on vain ja ainoastaan "t8 special"
-89 on kyllä ruottissa myyty aeroa 16-venttiilisenä, meiän pihalla seisoo yks, on tuolla näkyny muitakin myytävänä..


Ruottissa, etenkin STCS:n foorumeilla on kovasti väännetty että mikä tuo t8 "aero" oikeasti on. Rekisteriotteessahan lukee T8 Special, joten jotkut on sitä mieltä ettei missään nimessä aero, niitä on vaan 16-venttiilisinä ja 8-venttiilinen on vain ja ainoastaan "t8 special"
-89 on kyllä ruottissa myyty aeroa 16-venttiilisenä, meiän pihalla seisoo yks, on tuolla näkyny muitakin myytävänä..
#961
Eli autossa ei ole muita eroja sitten kuin tuo kone?
Hätäisesti vilkaistuna löysin punaisen kojelaudan, nahkapenkit, kattoluukun, sähkövimpaimet, korisarjan, vanteet ja aerotekstin, ja tosiaan aken mukaan "t8 aero"..
Hätäisesti vilkaistuna löysin punaisen kojelaudan, nahkapenkit, kattoluukun, sähkövimpaimet, korisarjan, vanteet ja aerotekstin, ja tosiaan aken mukaan "t8 aero"..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Mun tietääkseni ei muita eroja kuin kone, ilmastointia en ole 8-venttiilisessä kuullut olevan. Tuota 8-venttiilistä mallia myytiin vissiin kampanjahintaan uutena, joten olisko ne kaikki sitten laitettu samoilla varusteilla. Paljon niitä on kuitenkin myyty koska esim. blocketia selatessa suuri osa on just näitä 8-venttiilisiä.
#961
Mullahan on juurikin tuollainen t8 special -malli (katso allekirjoituksesta kuvat.)
Halusin viime keväänä hyväkuntoisen OG-turbon ja Tukholmassa oli myytävänä tuolloin special jolla oli ollut 3 omistajaa ja mittarissa silloin 136 000 km. Kone on 8-tappinen turbo K-jet lambdalla, varustettuna välijäähdyttimellä ja katilla. Tehoksi on tosiaan merkitty 103 kW eli 140 heppaa.
Auto näyttää Aerolta helmoineen, matalampine alustoineen ja vanteineen. Kyseessä on kuitenkin t8 special, _EI_ t8 Aero. Tämä kannattaa pitää mielessä, on nimittäin porukkaa joille Aero-sanan mainitseminen väärässä yhteydessä saa liipasinsormen kutiamaan. Kyseinen auto kannattaa mieltää malliksi jossa on tehtaan toimesta lisävarustelistalta raksittu Aeron optiikkaan tähtäävät varusteet.
Mobilessa on myös myytävänä LPT Aeroja (ässiä), mutta nämäkään eivät Aeroja ulkoisesta olemuksestaan huolimatta ole, vaan analogioita t8 specialiin. Ainoa auto mitä voi kutsua Aeroksi - oikean Aeron lisäksi - on 90-luvun T16S.
Em. seikat ovat fundamantteja jotka on hyvä pitää visusti mielessä OG-satkujen ihmeellisessä maailmassa seikkailtaessa.
Halusin viime keväänä hyväkuntoisen OG-turbon ja Tukholmassa oli myytävänä tuolloin special jolla oli ollut 3 omistajaa ja mittarissa silloin 136 000 km. Kone on 8-tappinen turbo K-jet lambdalla, varustettuna välijäähdyttimellä ja katilla. Tehoksi on tosiaan merkitty 103 kW eli 140 heppaa.
Auto näyttää Aerolta helmoineen, matalampine alustoineen ja vanteineen. Kyseessä on kuitenkin t8 special, _EI_ t8 Aero. Tämä kannattaa pitää mielessä, on nimittäin porukkaa joille Aero-sanan mainitseminen väärässä yhteydessä saa liipasinsormen kutiamaan. Kyseinen auto kannattaa mieltää malliksi jossa on tehtaan toimesta lisävarustelistalta raksittu Aeron optiikkaan tähtäävät varusteet.
Mobilessa on myös myytävänä LPT Aeroja (ässiä), mutta nämäkään eivät Aeroja ulkoisesta olemuksestaan huolimatta ole, vaan analogioita t8 specialiin. Ainoa auto mitä voi kutsua Aeroksi - oikean Aeron lisäksi - on 90-luvun T16S.
Em. seikat ovat fundamantteja jotka on hyvä pitää visusti mielessä OG-satkujen ihmeellisessä maailmassa seikkailtaessa.

GM 900 se 2.0t -97 RE85
http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/sa ... /Page7.jpg
mielenkiintoinen pongaus airflow satsista, ihan kuvan lopussa!
mielenkiintoinen pongaus airflow satsista, ihan kuvan lopussa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu