9000:n puslien vaihtaminen
Varmaan 7 ja 8 edestä ja 1 takaa.
Oli muutes pirun hyvät kuvat jus laittanut sivuilleen. Siitä oli hyvä katsoa mallia. Tänään matkahuolto toi puslia etupäähän no 9 ja taakse no 1, jotka jo kerran vaihdoin, mutta nuo tarvikekumit joustaa niin pirusti, että niistä ei ole juuri hyötyä. Uretaanit siis kehiin. Katsotaan nouseeko alustan meteli.
Matti
Oli muutes pirun hyvät kuvat jus laittanut sivuilleen. Siitä oli hyvä katsoa mallia. Tänään matkahuolto toi puslia etupäähän no 9 ja taakse no 1, jotka jo kerran vaihdoin, mutta nuo tarvikekumit joustaa niin pirusti, että niistä ei ole juuri hyötyä. Uretaanit siis kehiin. Katsotaan nouseeko alustan meteli.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ihan soitin hätäpäissäni PCS:lle(Procarservicelle) 014-282200 ja Rikulle sanoin, et nyt puslia tänne. Tuli vielä matkahuollossa nopeesti ja jos viittii, niin vaihtaa nyt viikonlopun aikana paikalleen. Riku sanoi, et ei se ajomelu juuri kasva, mutta suuntavakavuus korjaantuu pitkäksi aikaa.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Tuosta vissiin saa klubilaiset vielä vähän alennusta. Ihan pätevän oloiset ovat ja jos malttaisi odottaa paria osaa maanantaihin, niin saisi laitettua paikalleen kaikki muutkin etupään osat samalla kertaa.
Listalla on etuvakaajan runkopuslat, alatukivarren taaemmat kumit(uretaanit), Zimmermann-jarrulevyt ja välijäykistintanko konetilaan.
Matti
Listalla on etuvakaajan runkopuslat, alatukivarren taaemmat kumit(uretaanit), Zimmermann-jarrulevyt ja välijäykistintanko konetilaan.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Olisiko ohjeita, kuinka rasvaan nuo uretaanipuslat? Mukana tuli pieni annos vasuliinia ja mietin, että minne väliin se on tarkoitettu. Tuleeko itse uretaanit kuivana kiinni siihen alurunkoon ja sitten se rosteripusla rasvattuna paikalleen? Vai jokapaikkaan vaan pirusti rasvaa?
Ja puslissa on toinen paksumpi, kuin toinen, tuleeko se paksumpi puoli tukivartta vasten ja ohuemmalle puolelle se päätyprikka? No, näkeehän sen tietysti sitten kun purkaa vanhat pois, mutta eipä tuossa tullut mitään mallikohtaista asennusohjetta mukana.
Matti
Ja puslissa on toinen paksumpi, kuin toinen, tuleeko se paksumpi puoli tukivartta vasten ja ohuemmalle puolelle se päätyprikka? No, näkeehän sen tietysti sitten kun purkaa vanhat pois, mutta eipä tuossa tullut mitään mallikohtaista asennusohjetta mukana.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Itse vaihtelin tuossa autoon vähän puslia (eteen 6,7,9,10 ja 12 numeron omaavat, ja taakse 1 ja 2 puslat) Tulipa siinä asennettua samalla sachsin urheilualustakin, tuli muuten pirun hyvä.
Mystistä on, että auto on mennyt katsastuksesta läpi huomioiden, että edestä kuljettajanpuolelta puuttui vallaan nuo 7-alumiinioholkit. Terveisiä vaan edelliselle omistajalle! Ei loppu peleissä ollut pahakaan homma vaihtaa, kun vain sai aloitettua.
Mystistä on, että auto on mennyt katsastuksesta läpi huomioiden, että edestä kuljettajanpuolelta puuttui vallaan nuo 7-alumiinioholkit. Terveisiä vaan edelliselle omistajalle! Ei loppu peleissä ollut pahakaan homma vaihtaa, kun vain sai aloitettua.
Vaan voishan sen osan no:9 (etupää siis) varmaan painaa täyteen sikaa jotta kestäisi hiukan pitempään. Itellä kesti Motonetit tossa edellisessä 2 vuotta ja taas oli revennyt irtonaiseksi. (johtuu varmaan kun en vaihtanut osa no:8 aa(oli kuin uusi))jus kirjoitti:On ne Motonetin holkit ihan OK.ella kirjoitti:Onko motonetin holkit ok (kesto) vai tilaanko jostain muualta?
Nyt on ähelletty polvet ja selkä kipeinä, mutta autossa on uudet uretaanipuslat edessä. Siis se pusla no 9. Samalla vaihdoin kallistuksenvakaajan runkokumit ja purkamolta hommatut Zimmermann jarrulevyt. Koeajoa en jaksanut lähteä tekemään enää tälle illalle, vaan tyydyin nautiskelemaan hyvin ansaitusta oluesta. Turporuuville kiitokset juoksupojan hommista, olis tuo pitänyt tajuta jo ennakkoon(holkit no 7 meni vaihtoon, vaikka päällisin puolin olivatkin ok). Nyt väsyttää!
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
http://www.tmuukkonen.fi/frames_startvy_fi.htm
Tuolta ostin omat powerflexit. Oli halvin paikka.
Tuolta ostin omat powerflexit. Oli halvin paikka.
Itse vaihdoin eilen ja tänään eteen 9, 7, 10 ja 12. Tuon ysin pistin uretaanisen kun kuminen ilmeisesti hajoaa alta aikayksikön. Ja näkyihän tuo apparin puoleinen olevan hajalla.
Vakaajan kumit olivat aika loppu ja toinen meni jopa poikki kun yritin avata mutteria.
Kaseja en vaihtanut kun ne näkyivät olevan kunnossa, mutta ne alumiini holkit 7 olivat kuluneet ja yhdestä oli jopa haljennut se rinkula osa osaksi pois.
Kumma kun ostin nuo osat harakelista ja kasi ei käynyt tuonne seiskan sisään eli oli vaarän mallinen. Se metallinen pää oli lyöty luttuun, kun sen olisi pitänyt olla vain hieman lintassa. No pitää viedä huomenna pois.
Auton käytös parani huomattavasti. Kiihdytyksissä ei vetele, jarruttaessa urissa ei vetele ja kun renkaat löyvät tyhjää ei auto "hypi". Noin siis pikaisella testauksella.
Valitettavasti huomasin samalla että moottorin hydrauliset tukikumit(ainakin appari puolelta) ovat hajalla. Vaihdelaatikon tulikumi oli antanut periksi ja kone laskenut pari kolme senttiä. Pitää vissiin yrittää niitäkin sitten vaihtaa.
Vakaajan kumit olivat aika loppu ja toinen meni jopa poikki kun yritin avata mutteria.
Kaseja en vaihtanut kun ne näkyivät olevan kunnossa, mutta ne alumiini holkit 7 olivat kuluneet ja yhdestä oli jopa haljennut se rinkula osa osaksi pois.
Kumma kun ostin nuo osat harakelista ja kasi ei käynyt tuonne seiskan sisään eli oli vaarän mallinen. Se metallinen pää oli lyöty luttuun, kun sen olisi pitänyt olla vain hieman lintassa. No pitää viedä huomenna pois.
Auton käytös parani huomattavasti. Kiihdytyksissä ei vetele, jarruttaessa urissa ei vetele ja kun renkaat löyvät tyhjää ei auto "hypi". Noin siis pikaisella testauksella.
Valitettavasti huomasin samalla että moottorin hydrauliset tukikumit(ainakin appari puolelta) ovat hajalla. Vaihdelaatikon tulikumi oli antanut periksi ja kone laskenut pari kolme senttiä. Pitää vissiin yrittää niitäkin sitten vaihtaa.
9000 aero -97, 9000 cde -96
Re: 9000:n puslien vaihtaminen
Varmistusta, ku katastus-setä pyysi josko voisin vaihtaa etupää, nro 9.pevi kirjoitti:Pitäisi vaihtaa puslat tonnariin. Mitkäs puslat sieltä ensisijaisesti kannattaisi alkaa vaihtamaan eli mitkä niistä todennäköisemmin on mennyt kun autolla ajettu 180 tkm?
Viitatkaa vastauksessanne kuvien numerointiin.
ETUPÄÄ
TAKAPÄÄ
Mielelläni ottaisin vinkkejä vastaan käyttmistänne/rakentamistanne "erikoistyökaluista"
motonetistä löytyis tällainen.
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=18-1175
onko oikea palikka?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97