-85 satkun ilmastointi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

-85 satkun ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Moro. Löytyisköhän keltään ton turbosatkun ilmastoinnin sähkökaaviota. On asennettu jälkikäteen joten johdotukset on "näkyvillä". Tai sitten jos joku osaisi sanoa miten sähkö kulkee pääpiirteittäin akulta kompressorin "magneettiin". AC-katkaisijasta lähtee toinen flekti huutamaan mutta kompura ei lähde pyörimään. Virta tulee ainakin katkaisijalta termostaatille mutta siitä eteenpäin se on hukassa.
Ylävesiletkussa on lämpöanturi ja lisäilmaventtiilille menevässä alipaineletkussa on magneettiventtiili mikä ilmeisesti korottaa tyhjäkäyntiä päästämällä ilmaa imusarjaan kun AC on päällä. Siinä oikeassa etukulmassa olevassa säiliössä on joku anturi (paine?) ja kaasuläpän akselissa on joku mikrokatkaisija.
Eli kertaukseksi, osaisiko joku kertoa mitä kautta virta kulkee katkaisijalta kompuralle noiden em. nippeleiden ym kautta?
Kiitokset vastauksista etukäteen!
Saabismi iskee salakavalasti!
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Mimmi kirjoitti:Yli- ja alipainekytkimen (leivottu samaan kuoreen) kärkien kautta.

Eli ilmeisesti termostaatin jälkeen menee siis sinne yli-/alipainekytkimelle ja sieltä kompuralle. Pitääkin tarkistaa kun tuo flekti on ohjattu sillä painekytkimellä ja se pelaa OK. Oliskohan mahdollista että sitä flektiä pitäisi ohjata sillä lämpöanturilla ja kompuraa muilla nippeleillä?
Pitää katella vähän mihin ne johdot menevät.
Saabismi iskee salakavalasti!
Bv2sella
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 00:19
Paikkakunta: Lemi/Helsinki

Viesti Kirjoittaja Bv2sella »

Jee, vika löyty. Oli se kaasuläpän mikrokytkin rikki. Sen pitää vissiin katkaista ilmastointi kun lyö lämän tiskiin mutta nyt se oli kokoajan offilla.
Saabismi iskee salakavalasti!
Vastaa Viestiin