Moron.
Pitää nyt oikeen tänne tulla hehkuttamaan kun sain korjattu - vihdoin ja
viimein - 900T16 APC:n nakutusluulot.
Kaiken näköstä tuli tehtyä kun vikaa etsin:
- Uudet puolanpiuhat
- Kolmannet tulpat nyt sisällä
- "uusi" puola (mitattu paras monesta)
- uudet solenoidiventtiilille menevät kuparipiuhat
- vaihdettu toinen solenoidiventtiili
- muitakin APC piuhoja paranneltu
- Sytytystä kokeiltu säätää, 13 perusennakolla ei niin kovin nakuttanut, nyt
takas vakio 16
- suuttimien puhdistusainetta kaadettu viimetankilliseen
- sytkälastu vaihdettu ja sen maadoitus parannettu
- tarkistin nokkien ajotuksen - oli ok
- testasin lambdamittarilla -> ahdoilla oli tarpeeksi bensaa vaikka tulpat
tosi valkoset
Lopullinen korjaus sitten tuli tänään kun tein seuraavat:
- uusi ilmansuodatin (check engineä poltti kun ilman putsaria käytti
konetta, katoin että hehkutti lankaa, hyvin hehku)
- vaihdoin jotkut vanhat BCP7EV tulpat
- huomasin hapettumaa APC:n monipisteliittimessä -> contact cleaneria
- contact cleanerilla IMM, suuttimien, nakutusanturin ja solvenan liittimet
- yksi APC:n monipisteliittimen nastoista oli "karannut" ja pistin sen
pohjaan (tais olla solvenalle menevä tai +12 kun oli ~2.5mm2)
- ennakko -> 16eykk
- hukkaportin kelloa kierros kireämmälle kun peruspaineet oli joku 2,5
viisarinpaksuutta
Tämän hoidon jälkeen nakutusledi ei enään vilkkunut kertaakaan ja antoi
ahtaa sen mitä APC:ssa tällä hetkellä ruuvattuna! Piikkaa 0.8 ja laskee
johki 0.5..0.6.
Summa summarum: hapettumat ja karannut liitin olivat mielestäni syyllisenä.
Auto siis ahtoi ennen hoitoa mutta vilkutteli nakutuslediä ja mielestäni
olin kuulevinanikin jotain nakutuksen tapaista rapinaa, jonka takia aika
perusteellisesti rupesin miettimään että mitäs veetä siellä tapahtuu ja
luulin noita bensapuolen kamojakin jo syylliseksi.
T. Pasi S.