Samoin, en tykkää korostaa ahtopainemittarin olemassaoloa. Onko kukaan nähnyt jossain myynnissä nelikulmion mallista ahtopainemittaria, vrt. täysturbon vakiomittari kojetaulussa tai niinkun vanhoissa amerikkalaisissa nopeusmittari?
Koo
Ronska kirjoitti:Ongelmahan tässä on se,
että mun silmään noi autogauge sun muut mittarit
on aivan liian "tuuning".
En pidä vilkkuvista valoista tai ihmeellisistä väreistä,
eikä taida oikein 99:n ilmeeseenkään sopia.
VDO olis sinänsä hyvä, että on melkein samannäköinen
alkuperäisten mittareiden kanssa.
Mieluummin maksan lisää perinteikkäästä ulkonäöstä.
Hapolle kysymys, kun oot tuon Autogaugen "Smoken" purkanu osiin, että mimmonen polttimo siellä oli, ja onko vaihdettavissa esim. ilman että pitää tinata liitoksia auki? Omassa valot toimii ihan ok (vielä?), mutta tuli vaan mieleen että tuskin on kovin monivuotinen tuo polttimo..
<9000T CD kirjoitti:
Tosiaan jos joku on virittänyt mittarin tonnariin, niin olisi hauska nähdä kuvia minne sopisi parhaiten...<
=>ite laitoin tonnarin viisarikellon paikalle, hyllyssä sattui lojumaan yks ylimääräinen kello/infopaneeli, siitä vaan dremelillä ylimääräiset rojut pois kello-osasta. Info+reset ym. nappulat ja kirkkaudentunnistin jne toimii ihan normaalisti.
Samoin virrat saa helposti, kellolle tuleva kolminapainen liitin tarjoaa sekä maat, jatkuvan virran että mittariston mukaan toimivat himmennykset jne. Kuvia ei tähän hätään käsillä..
-J-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori. -Fly low, stay off the radar-
Itselläni on tuo autogauge.... Se näyttää aivan puuta heinää.. Tyhjäkäynnillä -0.85, moottorijarrulla -1.1... Onhan se ihan kivan näköinen, mutta tarkka se ei ole
No niin, nyt on mittarikotelo ostettu ja asennettu A-pilariin. Siisti tuli, huomaamaton ei.
Kävin tuossa viikonloppuna yhdessä meetingissä ja siellä oli paikallisella motorsport myyjällä mukava yllätys. Möi 2-paikkaisen (samanlaisella pinnalla kun mun kojetaulu) kotelon KOLMELLA eurolla... en tinkinyt.
No nyt tuli sitten hyvä kysymyksen poikanen. Siitä olisi saanut helposti yksipaikkaisen, mutta liian hieno tuhottavaksi...eli kun laitoin tuohon toiseen reikään sen ahtomittarin, niin mitä keksisi toisen täytteeksi??
Autossa on kuitenkin ajotietokone ja siitä näkee aika paljon, eli hyviä vinkkejä otetaan taas vastaan.
Vigge kirjoitti:ilmanmuuta A/F tai EGT jos siitä jotain hyötyä haluat saada. Tilantäytteeksi käy vaikka akun jännitemittari...
No ei tuota akunkaan jännitettä monesta mittarista kehtaa katsella. ja hyötyähän siitä on tarkoitus irti saada. Noista mittareista sellaista, että mitähän ne anturit niihin maksaa? Imuilman lämpötilan tarkkailuun ei taida mittareita saada, vai olenko väärässä?
Jukkis kirjoitti:Hapolle kysymys, kun oot tuon Autogaugen "Smoken" purkanu osiin, että mimmonen polttimo siellä oli, ja onko vaihdettavissa esim. ilman että pitää tinata liitoksia auki? Omassa valot toimii ihan ok (vielä?), mutta tuli vaan mieleen että tuskin on kovin monivuotinen tuo polttimo..
Joo tuli tuo purettua. Siinä on pyöreä piirikortti heti mittarilevyn alla ja polttimoiden vaihto ei ole mahdollista. Ovat ilmeisesti ledejä ja niitä on kaksi tai kolme. Yritin etsiä kuvaa tuosta, mutta en sitten näköjään ottanut kuvaa sivusta, että olisi näkynyt tuo piirikortti. Toi mittari näyttää mulla väärin alipaineet, samanlailla kuin Coltti kirjoitti. Ylipaineet näyttää (?) oikein, jotain 1,3 bar huiput. Täytyy vaihtaa mittari vielä kesän aikana.
No,
ledithän kestää..(?)
Mulla on muuten tuossa sama ongelma noiden alipaineiden kanssa, eli välillä se jo näytti kiltisti -0,6:ta, mutta nykyään taas haluaa kertoa mulle että -0,8. Mittarissa sen vian täytyy olla, koska en oo tehny mitään (vielä)...
Noh, ylöspäin tuo tuntuu käyttäytyvän samoin kuin sulla että suunnilleen oikein.
-J-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori. -Fly low, stay off the radar-
Täytyy sitä uutta mittaria purkaa kanssa vähän, mutta jos saan jotenkin ehjänä vanhan irti niin voin mä ton "risan" vaikka antaa jos sen todellakin haluut Katotaan nyt milloin jaksan purkaa auton taas osiin ja vaihtaa mittarin. Parin tunnin homma...