9-3 Paneeli halki ym.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Toukka
"Kaasari"

9-3 Paneeli halki ym.

Viesti Kirjoittaja Toukka »

Hello, eli tarvitsisi hieman tietoutta pariin asiaa tässä. Kummastelimme, kun ei tuulettimen lämpötilasäädin oikein toiminut ja jöksähti paikalleen ja piti kummallista ääntä. No korjaamossa siihen vaihdettiin sitten vaijeri ja sanottiin, että paneeli on murtunut ja mahdollisesti tulee halkemaan ja tuon vaihdon jälkeen pelitti taas oikein mukavasti. No tietysti nyt kesän tullen taas sama homma ja ei saa säädettyä puhallinta kylmimmälle lainkaan... 8O

Ilmastointi nappi menee kyllä pohjaan, mutta ei siitäkään ole oikein iloa, koska oikein kylmää ei saa puhaltamaan. Tarvitsisi vähän hintatietoutta tuohon uuteen paneelin ja sitä onko mitään kepulikonstia avata itse vaikka tuo ja väliaikaisesti ruuvata se säädin kylmimmälle?

Sitten toinen asia koskee lasien tummennusta, koska kuljetamme koiraa perässä ja erittäin tukalat olot dogilla helteillä ja aurinko porottaa vielä suoraan sisään takalasista. Suositeltava paikka missä teetättää tuo siististi ja mielellään edullisesti.

Auto on siis vm -99 9-3 ja paikkakunnat Tampere-Jyväskylä sektori.

Kiitos jo etukäteen, jos jollain jotain ideoita! 8)
hasha
"Aero"

Viesti Kirjoittaja hasha »

moi,

ng900:ssa men kaikki säätö "nupit" kerran vaihtoon. Mutta ei uudetkaan ainakaan lämpönuppi kauaa kestänyt. Nehän painetaan akselin päähän ja se kanta siinä nupissa on muovia jossa pitäisi olla metallikehä ympärillä jotta se kestäisi, mutta kun ei ole. Saat säädettyä sen kylmälle kun vedät sen lämpö nupin irti, lähtee ihan vetämällä, ja pihdeillä ruuvaat vaijerinpäätä ääriasentoon. Se muovipalanen pitäisi löytyä sieltä nupin kolosta, sen voi koittaa liimata pikaliimalla ja säätää sellanen metallikehä siihen jostain, tai hankkii uuden ja yrittää vahvistaa sitä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Toukka
"Kaasari"

Ahaa ok kiitos, en ole viitsinyt omin päin lähteä tuota noin vain repimään, mutta edelleenkään en ymmärrä sitä paneelin vaihtoa mitä siihen ehdotettiin? Siis kaikki muut säätimet nyt tuntuu toimivan, mutta tuo lämpötilasäädin on se murhe ollut. Hinta sille paneelille liikkeen mukaan 240e 8O

Mutta tosiaan itsekkin olen ollut sitä mieltä, että jollainhan sitä on pystyttävä säätämään vaikka ei olisi koko paneelia olemassakaan...

Kiitos ja lisävinkkejä venailen!
Bioram
"Kaasari"

Nupit

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Villi veikkaus oisi, että sen säätönupikan kanta on halki, niin kuin hasha ilmaisi. Ei missään nimessä kannata mennä 240 euroo laittamaan rahaa johonkin paneeliin, kun sen nupin voi korjata itsekin. Ensi alkuun koittaa etsiä sen irronneen palasen ja jos sen löytää, niin pikaliimalla nuppin kantaa kiinni. Itse hukkasin sen palasen, joten jouduin väsäämään omatekoisen kannan kappaleen nuppiin. Tämän jälkeen iskin sähköteippiä nupin kannan ympärille (totta kai antaa eka liiman kuivua sen kannan suhteen) ja sen jälkeen pikaliimaa itse teippiinkin. Näin tulee kunnon kovettunut vahvike nupin kannan ympärille. Tuolla fiksillä olen tullut toimeen jo yli vuoden, eikä tänään katsoessa näkynyt mitään oiretta brakaamisesta.
Toukka
"Kaasari"

Näinhän se on...

Purettiin eilen kaverin kanssa koko skeida ulos siitä. Säätimien nupit oli kertaalleen liimattu jo kasaan kaikki. Ja eiköhän sitten jatkettu samaa perinnettä 8)

Juu ja paneeli oli tosiaan halki sitten kokonaan, mutta sille voin tehdä saman homman ihan itse, että kunnon tökötit väliin millä pysyy ja tukee vielä lisää halkeamiskohtaan jollain. Järkytys ainakin itselle oli, että nupit, rattaat ja itse paneeli on muovia! Jos minä suunnittelisin auton, niin metalliahan nuo kaikki olisivat, vähintään se paneeli. Tuli oikeasti mieleen lasten lelut ja niissäkin olen nähnyt parempia materiaaleja. Silti kun noita osia katsoin, niin 240e ei ikinä samasta paskasta... :evil:
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Seuraavaan saappiin sitten kattelkaa pojat automaatti-ilmastointia. Ei ole muuta ongelmaa kuin katoavat pikselit :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin