Öljytilavuus (taas)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Öljytilavuus (taas)

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No nyt on 9-5 -projekti siinä vaiheessa että olisi öljyjä vaille valmis :D
Joskaan en tiedä arvaako huomenissa tuota kokeilla lyödä tulille, tai pitäisi ainakin käydä Alkossa hakemassa pullo kosanderia ensiavuksi jos kuuluukin kilinkolin eka startissa :D

Niin siis öljytilavuus on sen about 5.5 litraa, mutta millainen merkitys on auton vaakasuoruudella öljytikun näyttämään?
Viimeksi kun noitten öljyjen kanssa leikin niin auto oli silmämääräisesti ~suorassa mutta öljyä meni jo 7 litraa ja tikku näytti edelleen vajaata 8O
Sitten kun sitä uudelleen (ja uudelleen) tarkastin niin tikusta sai kastumaan vain sen ylemmän ja alemman "moukuran" muttei sitä ohuempaa kohtaa joka on merkkien välillä, kuinkas tuota tikkua oikein tulkitaan? Se on lisäksi vielä tuollaista materiaalia ettei tiedä koska on vinossa/kierossa. Saiskohan tilalle ujutettua tonnarin tikun vai mahtaiskohan tuo tikun putki olla turhan mutkainen sille?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Meneekö ihan kuitenkaan 7L?
Eikös vaihdon yhteydes tilavuus ole 4,2L
Sulla tietty ollut kaikki putket yms tyhjinä mutta ,laita nyt hetkeks käyntiin ja sit katsot ennekuin konees on tulva..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juu se on 100% kuiva joka paikasta, ei viimeksikään mistään tulvinut, ja kun laskin öljyt pois propusta niin sitä tuli about sen 4 litraa, voisko olla mahdollista etä sitä menee 2-3 litraa kanteen, suodattimeen, jäähdyttimeen, jne? Ongelma on tosiaan tuo tikku, kun öljypohja oli pois, niin tuo totesin että tikku oli milloin missäkin asennossa, vaikka kohtalaisen suoralta se näyttääkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Niin silloin edellisellä kerralla tuo kyllä vuoti siitä ketjunkiristäjän juuresta, jolloin tuli jonkin verran pihalle, tarkkaa määrää on vaikea arvioida. Mutta luulisi 5.5 litran riittävän ainakin koekäytön ajaksi, ajattelin käyttää tuota lämpöiseksi joitain kertoja ja sitten laskea vielä nuo öljyt pois ja laittaa vielä kerran uudet, mitään pesuaineita ei ole enää tarves laittaa sekaan kun on nyt täysin puhdas joka paikasta tuo mylly.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ihmettelin miksei se ohut kohta kastunut ollenkaan vaikka sitä kuinka liottelin siellä öljyn seassa 8O Eikä öljykään ollut niin ohutta ettei olisi näkynyt tuossa tikussa. Täytyypä tutkia tikun suoruus jne, luulen että kääntyi jotenkin omituisesti tms.
Ainakin vaimon ng900:ssa oli se ylempikin moukura öljyssä, vaikka vaihdoin siihen aina vain 4l öljyä (suodatin vaihtui myös). Mutta tämän "ylämoukuran" eron selittää se että painan aina korkkia alas öljymäärää tarkistaessani, eli menee juurikin tuon verran alaspäin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eipä ole, itse asiassa sihti on nyttemmin alkuperäisellä paikallaan, eikä se silloinkaan ylettynyt tikkuun asti. Epäilen että tikku oli/on kiero, tai kone oli silloin kumminkin senverta vinossa tms.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin