vaihdevälin lyhennin..?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juuso
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja juuso »

kuinkas moni nyt haluais noita kapistuksia..? mulla on työn alla muutama.
ei muuta kun käsiä pystyyn, niin laitan hihat heiluumaan...

toiminnasta vielä sen verran, että toimii yhtä moitteettomasti kuin vanha keppikin. 8)
Kapaleino
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Paljon se maksaa :?:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

Olisin halukas ostamaan!!!! (tietysti sillä varauksella että hinta ei ole mitään 340365458 miljoonaa euroa).
Jos/kun mietit hintapolitiikkaa, niin mieti sellaistakin vaihtoehtoa, että ottaisit sen ylimääräisen eli vanhan kepin vaihdossa. En minä sillä ainakaan mitään tee, jos tuollaisen saan.

edit. jaa olet Tampereelta... ei olisi älytön matka vaikka sinne sitä lähteä vaihtamaan :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
juuso
"Viggen"

tota tota...voisin ottaa niitä keppejä vaihdossa, jos tulis enemmän "tilauksia"..muuten ok ajatus, mutta oon ostanut jo pari ylim. keppiä.. :cry:
hinnasta en nyt vielä uskalla sanoo mitään, kun tarvii hommata alumiini tankoo, ja tehdä vielä se itse koroke...mutta vaikka ens viikolla ilmottelen. koittakaa jaksaa... :wink:

...hmm...miks mulla on ihan kauppamies olo..? :D
johniemi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Ja mulle kans jos hinta on kohdillaan :)
900S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900S »

juuso kirjoitti:tota tota...voisin ottaa niitä keppejä vaihdossa, jos tulis enemmän "tilauksia"..muuten ok ajatus, mutta oon ostanut jo pari ylim. keppiä.. :cry:
hinnasta en nyt vielä uskalla sanoo mitään, kun tarvii hommata alumiini tankoo, ja tehdä vielä se itse koroke...mutta vaikka ens viikolla ilmottelen. koittakaa jaksaa... :wink:

...hmm...miks mulla on ihan kauppamies olo..? :D
En yhtään ihmettele kauppamiehen oloa :D
Olihan täällä vaikka kuinka ja monta halukasta sellaisen ostamaan (tai ainakin tekemään). Kai niitä ostajia pikkuhiljaa ilmestyy kun porukka näitä lukee. Tai sitten pistät oikein uudella otsikolla esim. Myydään vaihdevälin lyhentimiä tjsp...
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
juuso
"Viggen"

yks pikku juttu.. :oops:
vaihdekeppien ns. alimman pallon koko muuttuu jossain vaiheessa, mutta en tiedä missä..uudemmissa pallo on hieman isompi.
itselleni tein tän lyhentimen vuosimalliin 89 ja isälleni vm. 90, eli luulisin että tää ko lyhennin sopii ainakin viistokeuloihin..

tässä nyt vielä kuva siitä isommasta pallosta
Kuva
pienempi pallo on eri näköinen...
johniemi
"Aero"

juuso kirjoitti:yks pikku juttu.. :oops:
vaihdekeppien ns. alimman pallon koko muuttuu jossain vaiheessa, mutta en tiedä missä..uudemmissa pallo on hieman isompi.
itselleni tein tän lyhentimen vuosimalliin 89 ja isälleni vm. 90, eli luulisin että tää ko lyhennin sopii ainakin viistokeuloihin..
Ai niin joo, tuon ihan unohdinkin... Mä ainakin voisin "ottaa riskin" sillä mulla on vm. 1990 900S, joten varmaan jos teet mulle samankokoisen niin pitäisi mennä ihan mukavasti.

Toisaalta vaikka toi pallo oiskin erikokoinen niin sen vaihtaminen pienempään palloon on kuitenkin ongelmista pienin. Lähinnä toi aluslevyjen työstäminen on mulle ongelma, siksi valmista ratkaisua kyselen.

Elikkä, kerro hintasi :) (pääsen nettiin vasta maanantaina joten älä ihmettele jos en vastaa ennen sitä)

-John
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

uudemmissa yläpallo on metallia ja se njoutuu hitsaamaan uuteen paikkaan kiin...

vm.91-93 Niin mie yymärsin ??? täytyypä kaatoa huomenna tuosta -91 mallista onko siel tuota metalli poltsia ???

Kuva

Mutta jos hommaa koko vahdekepin kaikkine himmeleineen, niin eikös sitten onnistu ???

Vai onko 91 eteenpäin jotain muutakin eroa ???

Mikäs on nyt se paras korotus ???

Jokunen on jokerennyt kokeileen ri korkeuksia ???

Itse teen 15mm 20mm 25mm ja 30mm jos kerkeen huomenna ja kokeilen, että mikä olis paras ??

Kommentteja ???
juuso
"Viggen"

veikkauksen puolelle menee, mutta.. luulen, että tää mun keppi sopii kyllä noihin uusiinkin, kunhan vaan vaihtaa koko kepin...
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Lyhennintä

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

No niin, no niin asfalttisoturit!

Nyt jos alkaa näyttää siltä, että teiltä velhoilta voisi irrota yksi vaihdevälin lyhennin tehtynä minun rakkaaseen Sabaan, niin ei muuta kuin yhteyttä.
Auto on -88 ja pitäisi siis olla samaa luokkaa tuo vaihdekeppi, mitä threadissa ilmenee.
Mulla on yksi kokonainen keppi hyllyssä tallilla. Se tulee kaupan mukana myyjälle sitten. Siitä aihio toiselle kiinnostuneelle????

Ilmoitelkaa tilannetta...

-Hessu-
tel: 050 535 1666
johniemi
"Aero"

juuso kirjoitti:veikkauksen puolelle menee, mutta.. luulen, että tää mun keppi sopii kyllä noihin uusiinkin, kunhan vaan vaihtaa koko kepin...
Jee, täällä hotellissa olikin netti... ja heti tietenkin saab-foorumeille :)

No? Hintoja kehiin? Voin lähettää sulle vanhan keppini sitten paluupostissa kun olen saanut tuon lyhyen kiinni, tai sitten en, ihan miten itse haluut...

Jos haluut hoitaa hintasodan listan ulkopuolella niin mulle voi soittaa: 044-2801110 tai mailata: john@cc.joensuu.fi

Ai niin, perskeles, sehän mulla tulikin vielä mieleen... Mites sit kun aion kesällä vaihtaa kokill-valetun pitkän 4-v. lootan autooni? Eihän se vaikuta mitenkään tuohon itse vaihdekeppiin? Mut se keskitysmekanismi taitaa olla laatikossa koska kyseessä on 80-luvun alkupään laatikko. Mut joo, taidanpa laittaa tästä oman ketjun...

Mutta siis ota yhteyttä jos haluat myydä yhden modatun kepin.

-John
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

No niin, nyt on mulla "short shifteri" ja voin kertoo että on lyhyet välit :twisted:

Korotin maltilliset :lol: :lol: :lol: 30mm se 30 mm ei mahdu sinne peltikehikon sisään, vaan on taivutettava tai leikattava ylimääräistä peltiä pois...

Toi 30mm on ehkä liian paljon korotusta, kun välit lyheni varmaan 70-80%

Vielä tuntee selvästi mikä vaihde on menossa sisään... No katotaan tottuuko tohon sika lyhyeen välitykseen...

Alapallon laiton orkkissokalla kiinni ja yläpallon laitoin pianolangasta tehdyllä sokalla kii... kannattaa muuten porata varovasti se reikä sille sokalle (3mm) ettei poraa sitä pakkilukko tankoo poikki. Eli poraa ensin toiselta puolelta ja sitten toiselta puolelta ja vähän vinoon että saa sokan sen tangon ohitse...

auto cad piirrustukset löytyy jos on halukkaita itse tekemään ???

Keppi jäykistyy hieman kun vipuvarsi periaatteessa lyhentyy... mutta ei häiritsevästi...
SabaT16
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Mulle voisit lähettää cad-kuvia niin saisi vähän suuntaa ennenkuin aloittaa työstämisen.

ISO kiitos

Osoitehan on v_nordman@hotmail.com
johniemi
"Aero"

Mullekin voisit laittaa noi CAD-kuvat, tiedä vaikka innostuisin itse kokeilemaan. Nehän aukeaa varmaan jollain ilmaisella CAD-viewerillä. Eli laittaisitko tulemaan: john@cc.joensuu.fi

Kiitos!!

-John
Vastaa Viestiin