vaihdevälin lyhennin..?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

kuinkas moni nyt haluais noita kapistuksia..? mulla on työn alla muutama.
ei muuta kun käsiä pystyyn, niin laitan hihat heiluumaan...

toiminnasta vielä sen verran, että toimii yhtä moitteettomasti kuin vanha keppikin. 8)
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Paljon se maksaa :?:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Olisin halukas ostamaan!!!! (tietysti sillä varauksella että hinta ei ole mitään 340365458 miljoonaa euroa).
Jos/kun mietit hintapolitiikkaa, niin mieti sellaistakin vaihtoehtoa, että ottaisit sen ylimääräisen eli vanhan kepin vaihdossa. En minä sillä ainakaan mitään tee, jos tuollaisen saan.

edit. jaa olet Tampereelta... ei olisi älytön matka vaikka sinne sitä lähteä vaihtamaan :D
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

tota tota...voisin ottaa niitä keppejä vaihdossa, jos tulis enemmän "tilauksia"..muuten ok ajatus, mutta oon ostanut jo pari ylim. keppiä.. :cry:
hinnasta en nyt vielä uskalla sanoo mitään, kun tarvii hommata alumiini tankoo, ja tehdä vielä se itse koroke...mutta vaikka ens viikolla ilmottelen. koittakaa jaksaa... :wink:


...hmm...miks mulla on ihan kauppamies olo..? :D
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Ja mulle kans jos hinta on kohdillaan :)
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

juuso kirjoitti:tota tota...voisin ottaa niitä keppejä vaihdossa, jos tulis enemmän "tilauksia"..muuten ok ajatus, mutta oon ostanut jo pari ylim. keppiä.. :cry:
hinnasta en nyt vielä uskalla sanoo mitään, kun tarvii hommata alumiini tankoo, ja tehdä vielä se itse koroke...mutta vaikka ens viikolla ilmottelen. koittakaa jaksaa... :wink:


...hmm...miks mulla on ihan kauppamies olo..? :D
En yhtään ihmettele kauppamiehen oloa :D
Olihan täällä vaikka kuinka ja monta halukasta sellaisen ostamaan (tai ainakin tekemään). Kai niitä ostajia pikkuhiljaa ilmestyy kun porukka näitä lukee. Tai sitten pistät oikein uudella otsikolla esim. Myydään vaihdevälin lyhentimiä tjsp...
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

yks pikku juttu.. :oops:
vaihdekeppien ns. alimman pallon koko muuttuu jossain vaiheessa, mutta en tiedä missä..uudemmissa pallo on hieman isompi.
itselleni tein tän lyhentimen vuosimalliin 89 ja isälleni vm. 90, eli luulisin että tää ko lyhennin sopii ainakin viistokeuloihin..

tässä nyt vielä kuva siitä isommasta pallosta
Kuva
pienempi pallo on eri näköinen...
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

juuso kirjoitti:yks pikku juttu.. :oops:
vaihdekeppien ns. alimman pallon koko muuttuu jossain vaiheessa, mutta en tiedä missä..uudemmissa pallo on hieman isompi.
itselleni tein tän lyhentimen vuosimalliin 89 ja isälleni vm. 90, eli luulisin että tää ko lyhennin sopii ainakin viistokeuloihin..
Ai niin joo, tuon ihan unohdinkin... Mä ainakin voisin "ottaa riskin" sillä mulla on vm. 1990 900S, joten varmaan jos teet mulle samankokoisen niin pitäisi mennä ihan mukavasti.

Toisaalta vaikka toi pallo oiskin erikokoinen niin sen vaihtaminen pienempään palloon on kuitenkin ongelmista pienin. Lähinnä toi aluslevyjen työstäminen on mulle ongelma, siksi valmista ratkaisua kyselen.

Elikkä, kerro hintasi :) (pääsen nettiin vasta maanantaina joten älä ihmettele jos en vastaa ennen sitä)

-John
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

uudemmissa yläpallo on metallia ja se njoutuu hitsaamaan uuteen paikkaan kiin...

vm.91-93 Niin mie yymärsin ??? täytyypä kaatoa huomenna tuosta -91 mallista onko siel tuota metalli poltsia ???

Kuva



Mutta jos hommaa koko vahdekepin kaikkine himmeleineen, niin eikös sitten onnistu ???

Vai onko 91 eteenpäin jotain muutakin eroa ???





Mikäs on nyt se paras korotus ???

Jokunen on jokerennyt kokeileen ri korkeuksia ???

Itse teen 15mm 20mm 25mm ja 30mm jos kerkeen huomenna ja kokeilen, että mikä olis paras ??

Kommentteja ???
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

veikkauksen puolelle menee, mutta.. luulen, että tää mun keppi sopii kyllä noihin uusiinkin, kunhan vaan vaihtaa koko kepin...
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Lyhennintä

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

No niin, no niin asfalttisoturit!

Nyt jos alkaa näyttää siltä, että teiltä velhoilta voisi irrota yksi vaihdevälin lyhennin tehtynä minun rakkaaseen Sabaan, niin ei muuta kuin yhteyttä.
Auto on -88 ja pitäisi siis olla samaa luokkaa tuo vaihdekeppi, mitä threadissa ilmenee.
Mulla on yksi kokonainen keppi hyllyssä tallilla. Se tulee kaupan mukana myyjälle sitten. Siitä aihio toiselle kiinnostuneelle????

Ilmoitelkaa tilannetta...

-Hessu-
tel: 050 535 1666
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

juuso kirjoitti:veikkauksen puolelle menee, mutta.. luulen, että tää mun keppi sopii kyllä noihin uusiinkin, kunhan vaan vaihtaa koko kepin...
Jee, täällä hotellissa olikin netti... ja heti tietenkin saab-foorumeille :)

No? Hintoja kehiin? Voin lähettää sulle vanhan keppini sitten paluupostissa kun olen saanut tuon lyhyen kiinni, tai sitten en, ihan miten itse haluut...

Jos haluut hoitaa hintasodan listan ulkopuolella niin mulle voi soittaa: 044-2801110 tai mailata: john@cc.joensuu.fi

Ai niin, perskeles, sehän mulla tulikin vielä mieleen... Mites sit kun aion kesällä vaihtaa kokill-valetun pitkän 4-v. lootan autooni? Eihän se vaikuta mitenkään tuohon itse vaihdekeppiin? Mut se keskitysmekanismi taitaa olla laatikossa koska kyseessä on 80-luvun alkupään laatikko. Mut joo, taidanpa laittaa tästä oman ketjun...

Mutta siis ota yhteyttä jos haluat myydä yhden modatun kepin.

-John
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

No niin, nyt on mulla "short shifteri" ja voin kertoo että on lyhyet välit :twisted:

Korotin maltilliset :lol: :lol: :lol: 30mm se 30 mm ei mahdu sinne peltikehikon sisään, vaan on taivutettava tai leikattava ylimääräistä peltiä pois...

Toi 30mm on ehkä liian paljon korotusta, kun välit lyheni varmaan 70-80%

Vielä tuntee selvästi mikä vaihde on menossa sisään... No katotaan tottuuko tohon sika lyhyeen välitykseen...

Alapallon laiton orkkissokalla kiinni ja yläpallon laitoin pianolangasta tehdyllä sokalla kii... kannattaa muuten porata varovasti se reikä sille sokalle (3mm) ettei poraa sitä pakkilukko tankoo poikki. Eli poraa ensin toiselta puolelta ja sitten toiselta puolelta ja vähän vinoon että saa sokan sen tangon ohitse...

auto cad piirrustukset löytyy jos on halukkaita itse tekemään ???

Keppi jäykistyy hieman kun vipuvarsi periaatteessa lyhentyy... mutta ei häiritsevästi...
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Mulle voisit lähettää cad-kuvia niin saisi vähän suuntaa ennenkuin aloittaa työstämisen.

ISO kiitos

Osoitehan on v_nordman@hotmail.com
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Mullekin voisit laittaa noi CAD-kuvat, tiedä vaikka innostuisin itse kokeilemaan. Nehän aukeaa varmaan jollain ilmaisella CAD-viewerillä. Eli laittaisitko tulemaan: john@cc.joensuu.fi

Kiitos!!

-John
Vastaa Viestiin