Hitto ku olis nopassa hyvä putki mutta, kekimmäinen äänenvaimennin rupes koliseen sisuskalut irti kauhee kolina.
Multa löytyypi satkun keskiputki , ajattelin siitä tehdä pituus riittää mut tuo äänen vaimennin on satkussa isompi halkaisijaltaan, voi olla ettei mahdu sinne.
Onkos kukaa soveltanu?
Kyllä sinne alle yllättävän iso vaimennin mahtuu. Maavara tietysti vähenee ja isompi pönttö ottaa helpommin osumia, mutta kylä se sinne ainakin pöntön halkaisijan puolesta mahtuu.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mulla oli 86vm satkussa kolme pönttöä auton alla , otettiin kaverin kaa se eka heti etupenkkien alla poies ja laitettiin suora pätkä siihen ,ei mitään vaikutusta .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Reetu kirjoitti:Mittoilin ja pöntön puolesta mahtuupi , mut satkun pöntön molmmissa päissä on 48mm putket , ja nopassa tarttis olla 48mm ja 52mm joten ei onnistu .
kyllähän siihen toiseen päähän voi hitsata isomman putken.
ja pitäis kyllä melko iso vaimennin mahtua kun itselläni on tommonen simonsin 1,5m pitkä ja melko paksu keskivaimennin 99:ssä eikä pahemmin raavi vaikka 60mm madallusta..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
WTF!!??! Laitoin viime syksynä uuden putken 99:iin ja tuli noita pakoputkien luetteloita selattua. Niistä huomasin, että 99:ssä ja 900:ssa on vapareissa samalla numerolla etuvaimentaja. Näin ainakin Bosalilla.
Eikös siinä ole etupöntön takapuolella muhvi ja siitä tuo 52mm halkaisija. Ja noissa 90/99/900-putkissahan on vissiin kaikissa 52mm lemmareilla kiinnitys, poislukien takaputken kiinnitys 48mm 99 ja 90:ssä.
Tuo on vissiin aika yleistä, että tuo etupöntöstä irtoaa sisuskalut. Mulla on menny jo kaksi niitä rikki. Ekasta mun vaihtamasta putkesta meni etupönttö rikki ja jumalattoman iso jänis jarrutti itsensä takapönttöön, että oli molemmat pöntöt rikki. Toisesta lähti sisuskalut irti, kun oli yli 30 raitaa pakkasta ja osu pönttö maahan.