Kannattaako ostaa V6

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
mollanke
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: La Marras 13, 2004 18:17
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mollanke »

Omat vaatimattomat kommenttini tuohon kutos-asiaan... Itsellä myöskin jostain syystä perverssi kiinnostus tuota tonnarin kutosta kohtaan :wink:
ja siksi asiaa netistä jonkin verran tuli jossain vaiheessa kaiveltua. Itseäni kuitenkin tuo hihna asia vaivaa sen verran että mielummin ketjuun kallistuisin, ja onhan turbo aina turbo...

Sinänsä 3.0 V6 koneessa ei ilmeisesti ole muuta vikaa kuin että siinä on se hihna ketjun tilalla. Mikäli erinnäisiltä foorumeilta asiaa olen oikein osannut tulkita niin tuossa nimenomaisessa GM:n kutosessa on myöskin
jonkin sortin "valmistusvika" että hihnapyörien asettelun takia hihnaan kohdistuu liian suurta rasitusta. Ooppelimiesten foorumilta löytyi kivoja kuvia minkälaista jälkeä syntyi kun hihna oli kilahtanut. Käsittääkseni sama kone on B-mallin omegassa (MV6). Varmasti kuitenkin mukava kone ja sopii tonnariin, vaikkakin oma mieltymykseni painottuu turbollisiin koneisiin. Tälläkin foorumilla koneesta jotain juttua oli jossa oli linkki pdf-dokumenttiin jossa jenkkien puolella joku oli vaihtanut tonnariinsa -00 vuoden Saturnin 3.0 V6-koneen joka ilmeisesti on sama kone mutta juuri niiden hihnapyörien paikkoja on muuteltu. Joku varmaan osaa kyseiseen threadiin laittaa linkin...

Jos viestissäni on virheellistä tietoa niin asiantuntijat varmasti korjaavat...
2.3i-16
"Hölösuu"
Viestit: 1247
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 12:50

Viesti Kirjoittaja 2.3i-16 »

Hihnan vaihtoväliä lyhennettiin ooppelissa 60 tkm ja samalla ainakin 2.5 koneessa (joka on siis erilainen alakerraltaan) vaihdettiin kiristin. Kaiken lisäksi ainakin oomekan pitkittäisasennuksessa on hihna erittäin pahassa paikassa. Turun autohallissakin hihnan vaihtoa kuvattiin vittumaiseksi hommaksi, ihan huoltohallin puolelta tiedusteltuna. Toisaalta, jos hihnan vaihtaa merkkiliikkeessä, ainakin ooppeliin saa takuun tuon 60tkm ajaksi. (Kiristin on lauennut kerran, sitä myoten jako oli hieman... hmm... erikoinen :) ja remontin suuruusluokka olisi ollut aivan liian suuri omalle kukkarolle. Takuuna meni. Merkkihuolto kannatti kerrankin :))

Toisaalta en tiedä, mitä muita vikoja oomekasta siirtyy koneen mukana. Ainakin vaihteisto tekee välillä (automaatti) aivan häröjä ratkaisuja -97 180tkm ajetussa saksan mossessa.

Kuutosen ääni on jotain niin mahtavaa verrattuna föönatun starttikokoisen moottorin pörinään, että huh. Saappaassa on toki föönattuna reilusti enemmän vääntöä käyttökierroksilla. Persdynolla mitattuna. V6:n kiihtyvyys on varmasti riittävä.

Äänestä puheen ollen, eikö joku 9000 V8kin ollut suunnitelmissa :)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ei millään pahalla, mutta milloin opel/gm on saanut aikaan luotettavan hihnajakopään... ainakaan jälkeen alkupuolen 80-luvun, jatkuen 90-luvun loppuun.

Senverta monta opelia on ollut suvussa, että moottorit lukien 1.2OHC-2.0 OHC ovat tuttuja, alkupään 16v Ecotec-moottorit mukaan lukien.

Ei vakuuttanut, mut kai huonompiakin on.. ainakin toivottavasti. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
kertjo-4
"Kaasari"
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 16:28
Paikkakunta: Isojoki

9000 v6 3l

Viesti Kirjoittaja kertjo-4 »

Ittellä ollut vm 95 ja tyypin mukaan 96. Erittäin mukava auto ajaa ja omistaa. Ohitus on mannaa lähtee kuin miuli ja rekka ohittuu ihan hetkessä. Elämäni mukavin auto!
Vastaa Viestiin