Apu olis tervetullutta. Ostin pari kuukautta sitten 2.0 CD tonnarin vuosimallia 1997. Mulla on ollut 99, 900 ja 90 aikaisemmin ja mainitussa järjestyksessä. Sitten haksahdin E30 Bemariin. Sen vaihdoin 240 Volvoon josta paluu Saabiin eli kyseiseen tonnariin. Sillä oli ajettu 278 tkm eli kuulemani mukaan vielä metrejä jäljellä minun 8000 km vuositahdilla vaikka hautaan asti. Toisin kävi.
En osannut varoa mitään kun öljynpaineen merkkivalo ei edes syttynyt. Otin tyypit (180 km/h) Porvoon motarilla ja parin minsan jälkeen tehot häipyi ja kone leikkasi. Pajalla ei löydetty 2.0 vaihtokonetta, joten laittoivat 2.3:sen jolla kuulemma ajettu noin 210 tuhatta. Käy kuulemma 2.0:n kansi (ei ole sama kuin siinä rikkoontuneessa) niin, ettei inssi nikottele. Toimiihan se, mutta mutta... Tyhjäkäynti aaltoilee siten että noin 30 välein nostaa kierrokset 900 rpm:stä 1500 rpm:ään hetkeksi ja sitten rauhoittuu taas 900:aan ja sama juttu taas noin 30 päästä. Tietääkö joku mistä tämä voisi johtua? Onko oire jostain pahemmasta? Toinen mikä arveluttaa on, että CHECK ENGINE valo palaa. Sen paja sai hetkeksi poistumaan, mutta muutaman kymmenen kilsan jälkeen syttyi taas. Kun laittaa virrat päälle syttyy ja hetken päästä sammuu sekä se että RADIATOR, mutta CHECK ENGINE syttyy heti kun käynnistää. Ohjekirjan mukaan voi ajaa, mutta enpä uskalla pitkälle matkalle lähteä.
Itse en ole vuosiin juurikaan isompia remppoja tehnyt, joten mikä neuvoksi? Pitäisikö viedä merkkiliikkeeseen vai löytyisikö pääkaupunkiseudulta joku LUOTETTAVA ja mielellään edullinen paja?
KIITOS ETUKÄTEEN!
9000 CD -97 tyhjäkäynti aaltoilee ja CHECK ENGINE -valo pala
-
- "Kaasari"
9000 CD -97 tyhjäkäynti aaltoilee ja CHECK ENGINE -valo pala
Elä ja anna elää!