Kävin tässä alkuviikosta norjassa. Lähdimme sinne kittilän mökiltä neljän aikaan iltapäivällä. Norjanpuolella puolenyön maissa pysähdyimme sorakuopalle. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan, mutta väsymyksellä ehkä hieman. Päätin kokeilla omalla (lue: rahoitusyhtiön) saabilla sorakuopan rinnettä ylös. ensimmäinen eikä vielä toinenkaan yritys tuottanut tulosta, mutta kolmannella pääsin rinteen ylös ja vielä alaskin. Auto edelleen ehyt!!!
Pikku juttu jäi hoitamatta. En muistanut edes ilmoittaa norjan reissusta rahoitusyhtiölle. No mitäs pienestä. Ei käynyt kuinkaan
viimeinen kuva on ruotsista. Emme sitten ite sotkeneet kuvassa olevaa rakennusta
Viimeksi muokannut ruohonet80, Su Kesä 12, 2005 19:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
En minä ainakaan, tuli käytyä paikallisen "laskettelukeskuksen" päällä etuvedolla Rinteiden välissä menee ajoreitti ylös, oli sopivan viilee ilma, alla melko huonot nokian hakkapeliitta 1:t, sekä pösö 406. Tokalla yrityksellä ylös...kaverin tuttu ei vaan vieläkään usko tuota (hänelläkin 406:) Kaveri ei muuten päässyt omallaan ylös asti. (tehoilta oltiin kuitenkin käytännössä tasoissa)
Oli taas näitä sarjassamme hyviä ideoita, mutta kun piti päästä kuunpimennystä katsomaan
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Rommitommi kirjoitti:Talvella sit taas huomaa mihin sitä tarvii, kun sudittelee valoissa nastoja paskaks
niin totta tuo talvi homma
no kaikki joilla sutii useemmalla nurkalla ei osaa käyttää sitä hyväks.
jäävät nimittäin valoissa talvella.
ittekkin impresaa koettanut. kyllä osaavissa käsissä kiihtyyyyy
Edit: Kukaan ei oo sanonu kuvista mitään
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
lefa42 kirjoitti:Itse nyppäsin viime talvena tupliksella hontra crv:n tien reunasta, kun ei omin avuin noussut
hahhaa mutta mites se on mahollista, eihän sillä voi jäädä jumiin, sehän on katuMAASTURI, ja vielä "nelivetokin"
Niin ja kuvat oli tosiaan jees, komeet maisemat...kuin autokin!
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vallan upeita kuvia. Ammattitaitoisesti otettuja, sopisivat jopa Saabin promokuviksi!
Nelivedosta: Itse olin männäviikonloppuna Karjalassa off road -safarilla. Autoina eivät olleet mitkään muovipuskuriset ja automaatti-ilmastoidut Lantikat, vaan ehta aidot armeijan UAZit vuodelta 2001. Seitsemällä UAZilla painettiin Viipurista noin 100 km itään entiselle Neuvostoeliitin datsalle saunomaan ja nauttimaan kansallisjuomaa vodkaa. Itse en ollut koskaan aikaisemmin ajanut UAZilla ja saman tien piti selviytyä Viipurissa viidakonlakien mukaan. Kerran sammutin auton letkan etupäässä keskellä risteystä.
Seuraavana päivänä kovaa ajoa tiettämillä korpialueilla. Venäjällä käyneet tietävät, että vanjan maantiet ovat sen verran huonokuntoisia, ettei omalla henkilöautolla uskaltaisi oikein ajella. Moottoritiellä saattaa olla 30 senttiä syvä kraateri ja nuo pikkukylien kärrypolut ovat mahdottomia tavalliselle henkilöautolle. UAZilla tuollaiset montut eivät muuta kuin jymähdä. Hupaisaa oli esimerkiksi, kun olimme ajelleet viitisen kilometriä onnetonta kärrypolkua ilmestyi kolonnan eteen vanha ruosteinen Opel Record pujotellen kuoppien välissä! Minä vielä haukuin Suomen tiestöä surkeaksi.
-
UAZeista sen verran, että itse opin pitämään näistä karkeista ja yksinkertaisista maastoautoista. Ainoa nykyaikainen herkku 2001 vuoden mallissa on ohjaustehostin. Silti auton kyvyt heräävät vasta tien päättyessä. UAZ saattaisi tosiaan mennä vaikka puhuun, jos vain kuskin kantti kestäisi. Ei todellakaan mikään Hondan CRV katumaasturi. Toisaalta onnistuin porukan ainoana ajamaan auton jumiin, jossa tarvittiin yhden vaijerin katkeaminen ennen kuin uudella yrittämisellä auto lähti irti toisen UAZin vetämänä.
Sen verran vielä, että koko korpisafari ikuistettiin Suomen Kuvalehden toimesta, ja julkaistaan juhannuksen jälkeen.
EDIT: Reissulla bongasin kaksi 9000, 90 Viipurissa ja upean, mustan 9-3 Sport Sedan Aeron.
Viimeksi muokannut Raimo Miettinen, Ma Kesä 13, 2005 15:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.