8v Kat Päästöarvot
8v Kat Päästöarvot
Kävin pakokaasutesteissä. Mitä sanotte:
Moottorin pyör. nopeus 870
Öljyn lämpötila 63,8
HC 11 oom til
hiilimonoksidi 0.10 % til
hiilidioksidi 16.96 % til
"laskettu CO" mittaus 0.10 % til
happi 0.60 % til
lambda 1.021
Moottorin pyör. nopeus 2794
Öljy 59.2
HC 12
hiilimonoksidi 0.10
hiilidioksidi 16.96
"laskettu CO" 0.10
happi 0.57
lambda 1.020
Moottorin pyör. nopeus 870
Öljyn lämpötila 63,8
HC 11 oom til
hiilimonoksidi 0.10 % til
hiilidioksidi 16.96 % til
"laskettu CO" mittaus 0.10 % til
happi 0.60 % til
lambda 1.021
Moottorin pyör. nopeus 2794
Öljy 59.2
HC 12
hiilimonoksidi 0.10
hiilidioksidi 16.96
"laskettu CO" 0.10
happi 0.57
lambda 1.020
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Jess!
Ei siis käy laihalla tai rikkaalla?
Nimim. "Ei mitään käsitystä"

Nimim. "Ei mitään käsitystä"
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Laihalla tai rikkaalla käymistä ei oikein katin jälkeen voi päätellä, sillä kunnossa oleva katti tasaa poskellaankin olevia päästöjä.
Oikean kuvan saa vain mittaamalla ennen kattia, jos mahdollista.
Nuo arvot ovat kyllä ihan kunnossaolevan moottorin arvoja (n 10 000 mittauksen kokemuksella arvioituna
Oikean kuvan saa vain mittaamalla ennen kattia, jos mahdollista.
Nuo arvot ovat kyllä ihan kunnossaolevan moottorin arvoja (n 10 000 mittauksen kokemuksella arvioituna

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
eipä tainnut olla. vein auton 7.45. mittauskellonaika oli 9:13. sitä ennen on laitettu ainakin sytkä kohdalleen ja luultavasti ohjauskulmat säädetty, kuten toivomuksena oli.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Mitenkäs pitkään koneella pitää ajaa jotta se on lämmin ja "vähäpäästöisin"?ah79 kirjoitti:Ei öljyjen lämpötilalla itsessään väliä olekaan, mutta päästöarvot kylmällä koneella ovat erilaiset kuin täyslämpöisellä. Eivätkä ainakaan parempaan suuntaan.900i kirjoitti:Harvoin kukaan mittaa mitään öljynlämpöjä pakokaasumittauksessa.
En ole nähnyt katsastuksessakaan näin tehtävän.
Itse ajoin n. 15km katsastuskonttorille ja hylsy tuli päästöistä. Kuulemma katti paskana mutta ei jaksas investoida 672€ uuteen kattiin.



Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
En minäkään tiedä, minkä takia mittauksessa on ollut öljynlämpötilan mittaus mukana, mutta kun se kerran siinä mukana on, niin voi siitä kuitenkin todeta, että alkuperäisen kysyjän kone ei ollut ihan täyslämpöinen mittauksessa
. (Millä ei ole toisaalta juurikaan väliä, koska arvot kerran olivat OK.)

#1970