8v Kat Päästöarvot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

8v Kat Päästöarvot

Viesti Kirjoittaja kt »

Kävin pakokaasutesteissä. Mitä sanotte:

Moottorin pyör. nopeus 870
Öljyn lämpötila 63,8

HC 11 oom til
hiilimonoksidi 0.10 % til
hiilidioksidi 16.96 % til
"laskettu CO" mittaus 0.10 % til
happi 0.60 % til
lambda 1.021

Moottorin pyör. nopeus 2794
Öljy 59.2

HC 12
hiilimonoksidi 0.10
hiilidioksidi 16.96
"laskettu CO" 0.10
happi 0.57
lambda 1.020
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Ihan normaalit arvot vähän vanhemmalle kattikoneelle. On kunnossa ja kelpaa katsastuksessa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

Jess! :D Ei siis käy laihalla tai rikkaalla?

Nimim. "Ei mitään käsitystä"
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Laihalla tai rikkaalla käymistä ei oikein katin jälkeen voi päätellä, sillä kunnossa oleva katti tasaa poskellaankin olevia päästöjä.

Oikean kuvan saa vain mittaamalla ennen kattia, jos mahdollista.

Nuo arvot ovat kyllä ihan kunnossaolevan moottorin arvoja (n 10 000 mittauksen kokemuksella arvioituna :-)
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

öljyn lämpö hiukan on matala.
oliko kone kunnolla lämmin?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
kt
"Turbo"
Viestit: 297
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 22:43
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kt »

eipä tainnut olla. vein auton 7.45. mittauskellonaika oli 9:13. sitä ennen on laitettu ainakin sytkä kohdalleen ja luultavasti ohjauskulmat säädetty, kuten toivomuksena oli.
Mercedes-Benz S124 E300TD -94
EX:SAAB 9000 CS 2.3-16 Aut. M95 - Paras auto tähän mennessä. Myyty eteenpäin pitkin hampain
EX: SAAB 9000 CS 2.3 16v M92 - Mahtavaa
EX: SAAB 900i 8v Kat M90 - Ei ruovi kuin jäällä, mutta ei ole tarkoituskaan
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Harvoin kukaan mittaa mitään öljynlämpöjä pakokaasumittauksessa.
En ole nähnyt katsastuksessakaan näin tehtävän.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

900i kirjoitti:Harvoin kukaan mittaa mitään öljynlämpöjä pakokaasumittauksessa.
En ole nähnyt katsastuksessakaan näin tehtävän.
Ei öljyjen lämpötilalla itsessään väliä olekaan, mutta päästöarvot kylmällä koneella ovat erilaiset kuin täyslämpöisellä. Eivätkä ainakaan parempaan suuntaan.
#1970
Siriam
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 14:19
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Siriam »

ah79 kirjoitti:
900i kirjoitti:Harvoin kukaan mittaa mitään öljynlämpöjä pakokaasumittauksessa.
En ole nähnyt katsastuksessakaan näin tehtävän.
Ei öljyjen lämpötilalla itsessään väliä olekaan, mutta päästöarvot kylmällä koneella ovat erilaiset kuin täyslämpöisellä. Eivätkä ainakaan parempaan suuntaan.
Mitenkäs pitkään koneella pitää ajaa jotta se on lämmin ja "vähäpäästöisin"?

Itse ajoin n. 15km katsastuskonttorille ja hylsy tuli päästöistä. Kuulemma katti paskana mutta ei jaksas investoida 672€ uuteen kattiin. 8) 8) 8)
Ensimmäinen Saab: 900i 2.0L -89
Toinen Saab: 9-3 1.8t(=2.0t?) 2004vm.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Jaa etttä öljynlämpötila on ainut konsti todeta onko kone tarpeeksi kuuma.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ah79 »

En minäkään tiedä, minkä takia mittauksessa on ollut öljynlämpötilan mittaus mukana, mutta kun se kerran siinä mukana on, niin voi siitä kuitenkin todeta, että alkuperäisen kysyjän kone ei ollut ihan täyslämpöinen mittauksessa :!: . (Millä ei ole toisaalta juurikaan väliä, koska arvot kerran olivat OK.)
#1970
Vastaa Viestiin