JT:n 3" pakoputki vakioon?
JT:n 3" pakoputki vakioon?
Muuttuuko moottorin tai auton käytös negatiiviseen suuntaan, jos asentaa vakioon OG900 Turboon JT:n 3" pakoputken? Lisäksi, onko olemassa ja jos on niin mistä saa metallisisuksilla olevia katteja, jotka on tehty suoraan putkeen?
nimim. putki puhki ja katti kestävämmäksi
nimim. putki puhki ja katti kestävämmäksi
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Mulla oli kanssa tuossa vastaava tilanne kun downpipe vaihdelaatikon kannakkeen kohti oli halki ja takaputken häntäputki laho niin vaihdoin tuollasen 3":Sen tilalle.
Persdynolla ei vakioässän(toistaiseksi)ahdoilla mitään huomannu mitä nyt ehkä aavistuksen ääni hiljeni.
Ainakin normiajossa, kierroksilla sentään muuttui.
Mulla siis kahdella vaimentajalla ja orggiskatilla.
Tilanne varmaan muuttuu kun saadaan lisää ahtoja.
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.
Tonnarissa on myös vastaava putki ja se on selkeesti kovaäänisempi mutta siellä ei ole kattia ahistamassa.
Toi on kanssa vakio mutta en osaa sanoa onko tuolla pelkällä putkella vaikutusta kun se tuli auton mukana.
Persdynolla ei vakioässän(toistaiseksi)ahdoilla mitään huomannu mitä nyt ehkä aavistuksen ääni hiljeni.
Ainakin normiajossa, kierroksilla sentään muuttui.
Mulla siis kahdella vaimentajalla ja orggiskatilla.
Tilanne varmaan muuttuu kun saadaan lisää ahtoja.
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.
Tonnarissa on myös vastaava putki ja se on selkeesti kovaäänisempi mutta siellä ei ole kattia ahistamassa.
Toi on kanssa vakio mutta en osaa sanoa onko tuolla pelkällä putkella vaikutusta kun se tuli auton mukana.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Jaa, minusta kun tuo oma Aero on aika vaisu vaikkei siinä ole minkäänlaista kattia... Jos olisin päässyt kokeilemaan, niin olisin varmaan ottanut tuohonkin putken yhdellä vaimentajalla... Ei äänet ole mitenkään häritsevät normaalissa maantieajossa tms. mutta kierroksilla tietysti murahtaa vähän reippaammin.tetammi kirjoitti:
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.
Eski
Sulla toi aero on varmaan enempi fiilistelypeli eikä käyttöauto jolla ajetaan joka päivä, joten ääntäkin saa olla enempi.Eski kirjoitti:Jaa, minusta kun tuo oma Aero on aika vaisu vaikkei siinä ole minkäänlaista kattia... Jos olisin päässyt kokeilemaan, niin olisin varmaan ottanut tuohonkin putken yhdellä vaimentajalla... Ei äänet ole mitenkään häritsevät normaalissa maantieajossa tms. mutta kierroksilla tietysti murahtaa vähän reippaammin.tetammi kirjoitti:
Mutta tälläin perheellisenä kun siellä takapenkilläkin on porukkaa niin melkein tota kahdella vaimentajalla olevaa suosittelisin, varsinkin jos katti vaihtuu samalla avarampaan.
Eski
No mulla vaikuttaa vielä se että tosi usein tulee ajettua ilman hattuhyllyä kun on noita koiria. Oletkos muuten ollu itse takapenkillä kyydissä?
No pitää sen verta tarkentaa kun muisti palailee pätkittäin että toi hiljasempi kommentti oli verrattuna vakioputkeen ilman kattia.
Eihän sitä millään voi muistaa että ilman totakin on tullu ajeltua.

Luulis kyllä klubilaisilta sen verta kalustoa löytyvän että pääsis käytännössä kuulemaan.
No makuasioitahan noi on, olihan sulla dimebak 99:ssäkin räyhäkkäämpi putki että jos se meni tuossa meluisammassa 99:ssä niin voi olla että yhdellä vaimentajalla oleva putki riittää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Aksullahan on yhdellä änkkärillä oleva putki, mutta en nyt muista oliko halkaisija isompi kuin tuo 3". Toisaalta ei konekaan ole ihan se vakio 16 tappinen turbo joten pakoäänet on isommat. Mutta se tyhjäkäynnin saundi...
Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Mulla on nimenomaan tuo JT3" turbolta takapuskuriin. Siis myös akkuputkella. Alkuperäisellä ahtimella ääni oli mielestäni siedettävä, vain jossain ~1800rpm kohdalla kuului resonanssiääni hyttiin. Ja ei oo kattia, kun joku kuitenkin kysyy..G-mies kirjoitti:Aksullahan on yhdellä änkkärillä oleva putki, mutta en nyt muista oliko halkaisija isompi kuin tuo 3". Toisaalta ei konekaan ole ihan se vakio 16 tappinen turbo joten pakoäänet on isommat. Mutta se tyhjäkäynnin saundi...![]()
Matti
Nykyään kun on isompi pakopesä ahtimessa...



Aki Peltola #1132
Mun täytyy joskus tulla Käläviälle kuuntelemaan ainakin yks kappale "näytöslähtöjä". Perhana kun olis monttu, niin sais tuon vesipumpun vaihettua ja DP:n pakalleen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Katilliseen ei kannata laittaa kahdella pöntöllä, vaikka toisaalta viistokeulassa kyllä jäisi vähän jemmaan se takapönttö. Perstuntumalta ässässä ei mitään eroa, ennen kuin vaihtoi vakiokatin 3":ksi. Siinä tuli niin iso muutos että oikein yllätyin, turbo heräilee n. 500rpm aiemmin.
IMO parhaimmat äänet og-satkussa on juurikin 3" jt yhdellä pöntöllä ja 3" katilla.
EDIT: lisätään vielä sen verran että 1 pönttö ilman kattia on liian äänekäs käyttöpeliin. Fiilistelypelissä se vielä menee, jos tykkää kuunnella kunnon rähinöitä
IMO parhaimmat äänet og-satkussa on juurikin 3" jt yhdellä pöntöllä ja 3" katilla.
EDIT: lisätään vielä sen verran että 1 pönttö ilman kattia on liian äänekäs käyttöpeliin. Fiilistelypelissä se vielä menee, jos tykkää kuunnella kunnon rähinöitä

9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Jopas joo. Mistä qaw hommasit noi osat ja mitä about maksoi? Siis 3" putken ja 3" katin. Nimittäin ajattelin laittaa nuo mietintä myssyyn?
Niin, tuossa 99:ssä on äänet kovemmat normaaliin verrattuna mutta matalammat.
Niin, tuossa 99:ssä on äänet kovemmat normaaliin verrattuna mutta matalammat.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Putken ostin aikoinaan suoraan speedpartsilta, olisiko ollut vähän päälle 1700mk posteineen (samassa paketissa tuli myös tonnarin putki ja jaettiin toimituskulut).
Katin ostin tuossa keväällä Parkkosen Pasilta ja näyttääpä hällä olevan nytkin yksi tuolla myyntipalstalla.
Katin ostin tuossa keväällä Parkkosen Pasilta ja näyttääpä hällä olevan nytkin yksi tuolla myyntipalstalla.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Itsellä on myös JT:n putki yhdellä vaimentimella ilman kattia. Kyllä se persiisä vähän tuntu paremmalta. En tarkoita siis mitä enemmän ääntä sitä äkäisempi.. 

Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300