Uusi tonnari

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Uusi tonnari

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Muutama kk kuolasin tätä autoa ja nyt sitten kävin sen hakemassa. Ja hintakin tippui sopivasti. Koeajolla tosin huomasin muutaman jännän asian.

Autossa on lisäturbo mittari,josta huomasin katsoa että tyhjäkäynillä alipaineet on -0.5. eli auton oma neula on valkoisen keskivaiheella. Satkussa neula painui melkein alas asti. Onko tässä imuvuotoja? Ahdot nousee punarajalle, josta laskee keltasen päähän, eli ahdot ok?.

Tässä mallissa kun on vielä ABS 8O vaikka -89. Se ABS ei tarvitse alipainetta, koska siellä on hydraulinen pumppi, eli mahd. imuvuotojen ei pitäisi haitata?

Ahtimena on 05-B12, osaako joku kertoa tuosta hyrrästä enempi.

missäs tässä mallissa on APC/DI boksi? yritin kuskin penkin alle kurkata, mutta en saanut visuaalista yhteyttä.


Ennen satkusti, nyt tonnaristi. Saiaraus senkun kiihtyy.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Onnittelut "uudelle" autolle :D

Kyllä noi tyhjäkäynnin alipaineet on ok, moottorijarrutuksessa pitäisi mennä vielä alemmas. Ahdot vaikuttaa OK:lta.

Taitaa tuo turbo olla Mitsu (?), enpä siitä sen enempää osaa sanoa...Jos ei ole DI/APC boksi penkin alla (taitaa pitää vähän raottaa etupenkin alta lattian verhoilua että näkyy??), niin sitten se on "akvaariokotelossa" konehuoneen puolella.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Kiitos,Kiitos.

tuntuupa isolta tuo 9000 satkun jälkeen, sisätilat senverran kuitenkin avaremmat. Ja kiva ajaa:D <3my9k

Mikä akvaariokotelo??? missä?:D en tunne vielä tonnari-termejä. Vaikkakin tekniikka näytti olevan aika samaa kun -84 satku, näytti :D.

Saas nähä pysyykö jakari kädessä, va pitääkö laskea jakari maahan ja ruveta raapimaan päätä, :D vielä ei onneksi tarvitse.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Akvaariokotelo on konehuoneessa, sen peittää siinä konehuoneen takareunassa (siis tuulilasin edessä) semmoinen koko konehuoneen levyinen musta muovikansi. Ruuvaa kannen ruuvit auki ja kansi irti, sieltä löytyy erinäisiä bokseja, tuulilasinpyyhinmekanismi yms. muuta vekkulia :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: Uusi tonnari

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

DIggItaLLr kirjoitti:Muutama kk kuolasin tätä autoa ja nyt sitten kävin sen hakemassa. Ja hintakin tippui sopivasti. Koeajolla tosin huomasin muutaman jännän asian.

Autossa on lisäturbo mittari,josta huomasin katsoa että tyhjäkäynillä alipaineet on -0.5. eli auton oma neula on valkoisen keskivaiheella. Satkussa neula painui melkein alas asti. Onko tässä imuvuotoja? Ahdot nousee punarajalle, josta laskee keltasen päähän, eli ahdot ok?.

Tässä mallissa kun on vielä ABS 8O vaikka -89. Se ABS ei tarvitse alipainetta, koska siellä on hydraulinen pumppi, eli mahd. imuvuotojen ei pitäisi haitata?

Ahtimena on 05-B12, osaako joku kertoa tuosta hyrrästä enempi.

missäs tässä mallissa on APC/DI boksi? yritin kuskin penkin alle kurkata, mutta en saanut visuaalista yhteyttä.


Ennen satkusti, nyt tonnaristi. Saiaraus senkun kiihtyy.
Moro, itellä oli eka auto just tollanen. Alipaineet pitää olla tyhjäkäynnillä -0.6bar, moottorijarrutuksessa -0.8bar. Tarkasta varalta kaikki alipaineletkut + vaihda mielellään ne. Tuossa autossa on DI/APC boksi, siis ei DI+APC. DI/APC löytyy kuskinpenkin alta ja LH 2.2 moottorinohjaus tuulilasin edestä muovisuojan takaa ja siellä on myös abs boksi samassa paikassa. Boksit on päällekkäin, ensin on abs ja alimmaisena on LH. Turbo on mitsubishin ja hyvä turbo onkin. Tarkista vain turbolta coolerille menevä putki ja coolerilta imusarjaan että miten öljynen on ja sitten täytä jähyttäjän nesteet max kohtaan kylmänä ja seuraile väheneekö, siitä nöet turbon kunnon + että häviääkö nestettä muualle. Jos lisää kysyttävää asiasta laita yv:tä.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin