Itse olin kuusi vuorokautta kesälomalla ja käväisin Tromssassa Norjassa.
Välille sattui mökki levillä ja lenkki ruottin puolella
yhteensä kilometrejä 3034.
Ja reissuhan alkoi imatralta!
Tykkääkö muutkin matka-ajosta
EDIT: kolmeen vuorokauteen ei liikuttu autolla laisinkaan, eli tehollinen siirtyminen samat kolme vuorokautta
keskimäärin 1000km vuorokaus
Viimeksi muokannut ruohonet80, To Kesä 16, 2005 13:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Kyllä satkulla tuli käytyä Helsingissä ja Vesan luona jämsässä , nopan nouto tampereelta oli sille pisin matka näillä näkymin , mut tulee päivittäin 100km työmatka -ajoa kummiskin.
8 vuorokautta Tallinnasta Via Baltikaa Bodensee järvelle ja sieltä Wasserkuppen kautta Tukholmaan: n. 4900 km. Ainoastaan Tanskan läpi ajettiin ripeästi, koska sen tullissa meni eniten aikaa sekä Chistianfieldissä vietetyn reissun kalleimman majoituksen sekä sianpaskan hajun vietyä lopullisesti kiinnostuksen kyseistä maata kohtaan.
Myrkky kirjoitti:1430km pelkillä kahdella tankkaustauolla og satkulla. Samainen 1430km suoritettu alle 15 tuntiin myös 1.2 O*el corsalla
Myrkky kirjoitti:Ei pidä valittaa pikkuasioista, itse olen joutunut olosuhteiden pakosta ajamaan -86 1.2 litraisella corsalla tajuttomassa lumimyräkässä helvetinmoisella ylikuormalla roiskeläpät maata viiltäen 1600km:n matkan lofooteille ja sieltä tyhjällä autolla ruotsin läpi(1400km) pois.
Viikon oli selkä siinä kunnossa että eukko sai nykiä aamuisin käsistä ylös kun ei omin avuin punkasta päässyt..
Samaisella kotterolla tuli tehtyä toinenkin lofoottien keikka, mutta tälläkertaa sentään oli jo kesäkeli eikä kuormaakaan ollut kuin toinen kuski elikkäs en tarvinnut ajaa yksin koko matkaa.
Kolmas keikka olikin jo puhdasta nautintoa ahtimen vihellystä kuunnellen..
Aiemmista threadeista itseäni lainaten...
Edit: Se reissu 9-satkulla oli muistaakseni kolmen vuorokauden pintaan edestakaisin.. ja olikohan jotain 2850km tjsp.. sisältäen muuttokuorman lastauksen ja nukkumiset...sekä kuorman purkamisen ja siirtymätaipaleen kotia.
Yli 300km keskellä yötä juuri hankitulla, _varaosa-autolla_. Ja hyvinhän se melkein puoli miljoonaa nähnyt peli kulki. No, miksei olisi, onhan sillä vankka kokemus...
Urbaanilegenda kertoo, että joku hullu saabisti olisi ajanut Roista Jeppikseen viime suvena reilu neljään ja puoleen tuntiin, ja oli naama vakavana väittänyt pitäneen 45 minuuttia taukoja. Ja toinen saaga kertoo saman pohjolan äijän ajaneen Lapin yöttömässä yössä reitin Roi-Pello-Roi yhteen tuntiin ja viiteentoista minuuttiin.
Ei nämät veä kuitenkhaan vertoja Nätti-Jussin savotthareissuihin jolloi metältä tulthiin Pohojan hovhiin viikonlopun viethoon niin luijjaa, että valot tuli kaksi tunthia myöhäsä ja kääntyvät vielä väährään pihhaan.
Viime kesällä tuli ulkoilutettua Viggeniä. Lähdimme tyttären kanssa Tukholmasta ke-iltana noin kello 20.00. Ajoimme Tanskan siltojen kautta Venetsiaan, jossa olimme to-iltana noin 21.00. Matkalla piti kokeilla, kulkeeko Viggenin sitä 250km/h ja kulkihan se, mutta tuntui kyllä jo hieman hataralta. Seuraavana päivänä kiertelimme Venetsiassa, josta piti lähteä iltapäivällä kohti Triesteä katsomaan tuttuja. Ei oikein onnistunut kun näytti, että kaikilla muillakin oli tuttuja siellä päin. No, kaikki tiethän vievät Roomaan, joten sinne sitten. Eksyttiin kyllä vähän matkalla ja yövyimme Parmassa. Aamulla kohti Roomaa, jossa vietimme hetken Pietarinkirkossa. Sitten kohti San Marinoa, josta matka jatkui kohti Mont Blanckia. Yövyimme vuoren juurella autossa. Aamulla kohti Sveitsiä Saint Bernardin solan kautta. Kiersimme Genevejärven ja saimme puhelun tutuiltamme, jotka sattuivat olemaan Etelä-Ranskassa, Montpelierissä. Siellä vietimme rattoisan illan, mutta yö oli mielenkiintoinen: hotellihuoneeseen tuli yöllä kiukkuisia hyttysiä ja aamulla kropassa oli enemmän paukamaa kuin tervettä ihoa. Herättyämme kierstelimme Montpelieriä ja illalla suuntasimme Andorraan. Sinne tulimme hieman myöhään, koska kaupat olivat menneet juuri kiinni. Andorrasta matka jatkui kohti Normandiaa, ja matkalla yövyimme motellissa. Normandiassa kiertelimme paikkoja jonka jälkeen lähdimme Pariisin kautta kohti Hampuria ja nukuimme autossa jossain matkalla. Aamulla matka taas jatkui Tanskan siltojen kautta Uumajaan, jossa nukuimme autossa lauttaa odotellen. Sitten Vaasaan, Seinäjoelle ja Jyväskylään, josta kotiin Espooseen. Sinänsä huvittavaa oli, että Jyväskylässä piti käydä yhdessä tilaisuudessa, mutta koska emme paikkaa heti löytäneet, päätin käydä kotona etsimässä oikean osoitteen: olihan matka aika lyhyt. Seuraavana aamuna sitten Espoosta Jyväskylään ja Seinäjoen kautta takaisin kotiin.
Eli kaiken kaikkiaan:
Ke Tukholma
To Venetsia
Pe Parma
La Mont Blanck
Su Montpelier
Ma Andorra/Normadia väli
Ti Pariisi/Hampuri väli
Ke Uumaja
To Espoo
Pisin matka oli viime kesänä laukaa-jämsä-laukaa yht.160km aikaa en muista mut laatikko siinä matkan aikana kuitenkin rupes huutamaan jo meno matkalla ja tulo matka tultiinkin vähä rauhallisemmin.
SN2770 kirjoitti:
Eli kaiken kaikkiaan:
Ke Tukholma
To Venetsia
Pe Parma
La Mont Blanck
Su Montpelier
Ma Andorra/Normadia väli
Ti Pariisi/Hampuri väli
Ke Uumaja
To Espoo
Matkaa noin 10000km
Pidän ajamisesta.
No siltä näyttää!
Maisemia varmasti ehti näkemään, mutta eikös reissu mennyt aika lailla autossa istuen?
ennen: 93 SS Aero '04 + BSR Steg 1
nyt: Chevy Camaro Z28 '93 Perheessä myös Mr. S
SN2770 kirjoitti:Viime kesällä tuli ulkoilutettua Viggeniä. Lähdimme tyttären kanssa Tukholmasta ke-iltana noin kello 20.00. Ajoimme Tanskan siltojen kautta Venetsiaan, jossa olimme to-iltana noin 21.00. Matkalla piti kokeilla, kulkeeko Viggenin sitä 250km/h ja kulkihan se, mutta tuntui kyllä jo hieman hataralta. Seuraavana päivänä kiertelimme Venetsiassa, josta piti lähteä iltapäivällä kohti Triesteä katsomaan tuttuja. Ei oikein onnistunut kun näytti, että kaikilla muillakin oli tuttuja siellä päin. No, kaikki tiethän vievät Roomaan, joten sinne sitten. Eksyttiin kyllä vähän matkalla ja yövyimme Parmassa. Aamulla kohti Roomaa, jossa vietimme hetken Pietarinkirkossa. Sitten kohti San Marinoa, josta matka jatkui kohti Mont Blanckia. Yövyimme vuoren juurella autossa. Aamulla kohti Sveitsiä Saint Bernardin solan kautta. Kiersimme Genevejärven ja saimme puhelun tutuiltamme, jotka sattuivat olemaan Etelä-Ranskassa, Montpelierissä. Siellä vietimme rattoisan illan, mutta yö oli mielenkiintoinen: hotellihuoneeseen tuli yöllä kiukkuisia hyttysiä ja aamulla kropassa oli enemmän paukamaa kuin tervettä ihoa. Herättyämme kierstelimme Montpelieriä ja illalla suuntasimme Andorraan. Sinne tulimme hieman myöhään, koska kaupat olivat menneet juuri kiinni. Andorrasta matka jatkui kohti Normandiaa, ja matkalla yövyimme motellissa. Normandiassa kiertelimme paikkoja jonka jälkeen lähdimme Pariisin kautta kohti Hampuria ja nukuimme autossa jossain matkalla. Aamulla matka taas jatkui Tanskan siltojen kautta Uumajaan, jossa nukuimme autossa lauttaa odotellen. Sitten Vaasaan, Seinäjoelle ja Jyväskylään, josta kotiin Espooseen. Sinänsä huvittavaa oli, että Jyväskylässä piti käydä yhdessä tilaisuudessa, mutta koska emme paikkaa heti löytäneet, päätin käydä kotona etsimässä oikean osoitteen: olihan matka aika lyhyt. Seuraavana aamuna sitten Espoosta Jyväskylään ja Seinäjoen kautta takaisin kotiin.
Eli kaiken kaikkiaan:
Ke Tukholma
To Venetsia
Pe Parma
La Mont Blanck
Su Montpelier
Ma Andorra/Normadia väli
Ti Pariisi/Hampuri väli
Ke Uumaja
To Espoo
Matkaa noin 10000km
Pidän ajamisesta.
Et ole ajatellut ilmoittautua Guinesin ennätysten kirjaan