Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Ketsa
"Kaasari"
Viestit: 37 Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 08:57
Viesti
Kirjoittaja Ketsa » Pe Kesä 17, 2005 13:08
Saabeja sen syvällisemmin tuntematta, onko 8v:ssä samat paininkupit kuin tuossa 16v:ssä?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165 Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda
Viesti
Kirjoittaja jcarlson » Pe Kesä 17, 2005 13:22
Ei ole, 8v on kiinteät ja 16v on hydrauliset.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48 Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Jiska » Pe Kesä 17, 2005 18:05
Mistäs 8v-koneeseen saa teräksisiä paininkuppeja? Kuinkahan tyyriitä ovat?
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465 Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja TurboJanne » Pe Kesä 17, 2005 19:24
8V venttiilikoneistohan kestää enemmän kierroksia kuin 16V jo ihan vakionakin. Eli ensin kannattaa selvittää paljonko kierroksia ylipäänsä tarvitaan... 8V pitäisi mennä kivuttomasti ainakin 7500 rpm.
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
Ketsa
"Kaasari"
Viestit: 37 Liittynyt: Pe Touko 14, 2004 08:57
Viesti
Kirjoittaja Ketsa » Pe Kesä 17, 2005 21:34
Eli alkuperäiseen aiheeseen viitaten löytyykö kokemuksia 16V koneen kierrosten kestosta, jäykemmistä jousista tai muusta asiaan liittyvästä?
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788 Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele
Viesti
Kirjoittaja Pekka Valtanen » Ma Kesä 20, 2005 17:50
toms kirjoitti: ! ruiskut pois ja Weberit tilalle, 167 hp....
Missä vaiheessa loppuvat ruiskun ominaisuudet ja on aiheellista siirtyä kaasareihin?
Ja edelleen miten käytännössä eroavat turbon ja vaparin ruiskujen ominaisuudet?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744 Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori
Viesti
Kirjoittaja mikkoimp » Ma Kesä 20, 2005 18:08
Pekka Valtanen kirjoitti: toms kirjoitti: ! ruiskut pois ja Weberit tilalle, 167 hp....
Missä vaiheessa loppuvat ruiskun ominaisuudet ja on aiheellista siirtyä kaasareihin?
Ja edelleen miten käytännössä eroavat turbon ja vaparin ruiskujen ominaisuudet?
turbon ruisku kai riittää pitemmälle ja ohjauspainesäädin rikastaa ahdoille mentäessä.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu