Mitä hyötyä / haittaa siitä on?
Vaikuttaako päästöihin / tehoihin jos sen poistaa?
Ja viimeiseksi missä se on?

Jos jollakulla on laittaa kuva kysesestä aparaatista niin kiitos..

EGR kyllä vähentää typen oksideja, mutta alentamalla paloprosessin huippu lämpötilaa ja pienentämällä näennäistä iskutilavuutta. Vaikka pakokaasut ovat kuumia niin ne toimivat inert-kaasuna jolloin palamiseen kelpaavan seoksen osuus pienenee, ja siten palotapahtuman huippulämmöt.Hook kirjoitti:Isoilta pojilta kuultua OG900 osalta... Tarkentakaa/korjailkaa, jos menee pahasti pieleen.
Toimiva Egr venttiili on auki puolikaasulla ja vähentää typen oksideja. Nostaa jonkin verran palolämpötilaa, kun palotilaan otetaan kuumaa pakokaasua bensa&ilmaseoksen lisäksi.
Sulkeutuu taas täyskaasulla, joten huipputehoihin ei pitäisi olla vaikutusta.
Hook
Se palotapahtumaan "osallistuminen" sylinterissä pudottaa juurikin sitä tehollista käyttöä -> eli sitä väännön alenemista pienillä kierroksilla. ventiilihän avautuu alipaineella eli kun kaasuläppää avataan niin venttiili sulkeutuu (melko paljon ennen täys kaasua).tema kirjoitti:EGR kyllä vähentää typen oksideja, mutta alentamalla paloprosessin huippu lämpötilaa ja pienentämällä näennäistä iskutilavuutta. Vaikka pakokaasut ovat kuumia niin ne toimivat inert-kaasuna jolloin palamiseen kelpaavan seoksen osuus pienenee, ja siten palotapahtuman huippulämmöt.Hook kirjoitti:Isoilta pojilta kuultua OG900 osalta... Tarkentakaa/korjailkaa, jos menee pahasti pieleen.
Toimiva Egr venttiili on auki puolikaasulla ja vähentää typen oksideja. Nostaa jonkin verran palolämpötilaa, kun palotilaan otetaan kuumaa pakokaasua bensa&ilmaseoksen lisäksi.
Sulkeutuu taas täyskaasulla, joten huipputehoihin ei pitäisi olla vaikutusta.
Hook
onko sulla jälkiäkäään siitä että olis edes paikkaa ollut egr:lle ? Mulla ku on ihan umpinainen pakosarja molemmistapäistä eli ei ole edes valettu reiälle reikää.V-M kirjoitti:Ei oo munkaan tontussa ja on kuitenkin -94:nen.
On muuten iso ero 200tkm ajetussa kulkineessa ku vertailee EGR:llä ja ilman kun on ajettu tuo matka. Paikoittain oli 5mm paksu töhnä kerros kanavissa ja karstan määrä oli suuri verrattuna tuohon ilman EGR:ää olevaan. Ruotsissa kun tuo on ollut pakollinen jo jostain 80 luvun alkupuolelta kuten monessa muussakin maassa (esim. Sveitsi jne...). Mulla on noita pököjä muutama ruotsistakin ja niitten koneita oon vertaillut.
Omasta edesmenneestä (myyty) Passatista TDI -98 nappasin heti uutena
tuon pois ja paljon vähemmän oli ongelmia kuin monella muulla. Noh menihän tuo katti 28tkm kohdalla ja parikin IMM:ua ennen 80tkm, sittenpä se joutikin myytäväksi![]()
V-M