99:n lämpömittari

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

99:n lämpömittari

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

Osaisiko kukaan neuvoa uutta 99:n omistajaa lämpömittari ongelmassa?
Kun laittaa virrat päälle niin mittari heilahtaa saman tien tappin punaiselle ja siellä se pysyy. Kokeiltu on seuraavat konstit:

-Kaikki sulakkeet ehjät
-Anturi vaihdettu uuteen
-Anturin johto rintapellin etupuolella olevaan liittimeen asti ehjä (ainakin valokynällä kulki virta läpi)
-Maadoitusjohtojen liitokset akulta runkoon ja moottoriin putsattu.

Mitäs seuraavaksi pitäisi kokeilla? Alkaa jo omat konstit loppua... :evil:

Niin, autohan on 99 vm. -84.
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Omassa 99:ssä sama vika korjaantui, kun ilmanputsarin pakosarjalta tulevan alumiinisen letkun siirsi irti lämpötila-anturista. Johonkinhan se anturi tai paljas johto koskee kun noin tekee..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

pompsahtaako täysille myös jos johto irti anturista ja liitin ei osu maihin?
jos pompsahtaa niin johdon eriste hieroutunut jostain kohtaa puhki.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

juurikin niin joto maadottaa itsensä jossain. kannataa koitaa vetää uusi johto josko sillä toimis.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

No niin, jatkoa tarinaan...

Kokeilin vaihtaa uuden johdon anturin ja rintapellin etupuolella olevan liittimen väliin mutta ei auttanut, joten ilmeisesti se väli johtoa on kunnossa.

Onkos mittaristolla tai lämpö/polttoainemittarilla omaa maadoituspaikkaa jossain kojelaudan alla? Tai joitain muita maadoituspaikkoja kuin se akulta lähtevä jonka jo putsasin?

Ei millään viitsisi lähteä koskematonta mittaristoa purkamaan mutta ei kai tässä kohta muitakaan vaihtoehtoja ole :?:
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja arilar »

Itse otin anturin irti lohkosta, tilalle bilteman anturi, uusi bilteman mittari kojelaudan päälle, sähköt siihen (mittarivalaistuksesta), olikohan joku 10-15 euroa. Alkuperäisen mittarin kanssa tuli ensin pitkään ihmeteltyä, mutta en keksinyt mistä se lyö maihin tms.
se.varma.kotimainen
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: La Tammi 17, 2004 09:45
Paikkakunta: Konnevesi

Viesti Kirjoittaja se.varma.kotimainen »

No niin, mittari meni sitten vaihtoon, ja nyt alkoi homma pelamaan... voi olla että pelkkä mittarin liittimen heiluttelukin olisi riittänyt, mutta kun sain toisen varmuudella toimivan mittarin niin vaihdoinpa sen varuiksi. Tulipa samalla laitettua se katkaisinrivistön "fiilisvalo"kin kuntoon, on kyllä aika hieno. :lol:
9-3 SC 2.0TS XWD -11 KA
900S T Talladega -98 KR
96 -79 OE
96 -75 VA
Vastaa Viestiin