pisin alle viikon reissu saabillanne
Kuopioon ja takaisin parina viikonloppuna.
Saab 9000 CS2.3 -92 automaatti
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000414.jpg
http://i192.photobucket.com/albums/z159 ... 000411.jpg
dimebak kirjoitti: Ja toinen saaga kertoo saman pohjolan äijän ajaneen Lapin yöttömässä yössä reitin Roi-Pello-Roi yhteen tuntiin ja viiteentoista minuuttiin.
Ei muuten voi pitää paikkaansa! nimim. Pello-Roi-Pello - tuttu väli! Ei etenkään tiestön nykykunnossa!

Jonnekin kolmen vartin tietämille yhden suunnan tuota ajaa... ja eräs nimeltä mainitsematon sukulaismies on välin tiettävästi aikoinaan ajanut varsinkin tiukkaan tahtiin, notta jos sitä tahtia olisi välin ajanut koko ajan niin 1.15 olis alittunu.. Mutta siis tämä kun tie oli suht ookoo kunnossa jne..

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Varmaankin tuo viimekesän Euroopan turnee, n.6700km kahdessa viikossa, pisimmän yhtämittaisen ajorupeaman kilometrimatkaa ei tullut kyllä kirjattua muistiin, mutta ajallisesti Todtenweis (Augsburgin lähellä)- Nizza lähtö n. klo 11 aamulla perillä n. klo 02:00 seur. aamuna.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Maisemia varmasti ehti näkemään, mutta eikös reissu mennyt aika lailla autossa istuen?
Olihan tuo matka aikamoista istumista, mutta onneksi Viggenissä on hyvät penkit ja sähkösäädöt, joilla sai ajoasentoa muuteltua mukavasti. Tytär otti yli 700 maisemakuvaa digikameralla, joten minäkin näin aina iltaisin millaista oli ollut ympäristössä.Et ole ajatellut ilmoittautua Guinesin ennätysten kirjaan
Täytyy sanoa, ettei varsinainen ajoaika kuitenkaan ollut niin suuri kuin voisi kuvitella, sillä Saksa-Italia-Espanja-Ranska -linjalla on paljon nopeampaa liikkua paikasta toiseen kuin täällä. Tämä tietysti edellyttää ettei osu ruuhkiin. Ajoin aika paljon yöllä, ja silloin nopeus oli maasta riippuen 150-180. Saksassa pyrin pitämään 170-180 km/h myös päivällä, ja aika hyvin se onnistuikin. Kolme isohkoa ruuhkaa oli menomatkalla, mutta takaisin tulo oli yöllä ja aikaisin aamulla, ja matka sujui. Tanska ja Ruotsi olivat tietysti hitaampia maita, muuta Ruotsissa aamuyöllä matka sujui myös mukavasti. Huomasin itse asiassa aikataulussani virheen, sillä Uumajaan saavuin to aamuyöllä ajettuani melkein läpi yön. Laiva lähti to muistaakseni 9.00 kohti Vaasaa.
Olisihan tuona aikana ehtinyt ajella enemmänkin, mutta piti välillä pysähdellä tyttären toiveiden mukaisesti. Onneksi hänkin on kyllä kohtalaisen innostunut autossa istuja: tämä oli kolmas vastaava reissu etelään ja Lapissa olemme kiertäneet useita kertoja.