Satku käy kolmella kylmänä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8129
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

joskus

Viesti Kirjoittaja mestari »

kun on pessyt h-koneen kannen teijo merkkisessä osien pesukoneessa niin 10 min jälkeen kun ottaa kannen pois niin silmin hyvin havaitsee onko
kannessa venttilien välissä halkeamia
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

Kovasti on ollut suunnitteilla kokeilla tuohon omaan koslaan uusia suuttimia, jos tuo kolmipytty-vaiva sillä tokenisi.

Alkaa vaan pikkuhiljaa innostus hyytymään tuohon parinsadan rahan arvoiseen kakkakasaan, kun kovasti silmissä jo siintelee CSE tonnari... :lol:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Bazz kirjoitti:Kovasti on ollut suunnitteilla kokeilla tuohon omaan koslaan uusia suuttimia, jos tuo kolmipytty-vaiva sillä tokenisi.

Alkaa vaan pikkuhiljaa innostus hyytymään tuohon parinsadan rahan arvoiseen kakkakasaan, kun kovasti silmissä jo siintelee CSE tonnari... :lol:
tarvitko toimivia,käytettyja testi suuttimia puhtaasti käynistyvästä ii:varista!! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Bazz
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2004 07:50
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Bazz »

ecopower kirjoitti:
tarvitko toimivia,käytettyja testi suuttimia puhtaasti käynistyvästä ii:varista!! :wink:
Toimivat suuttimet voisin kyllä ostaa, jos todella halvalla saisi.. Kovin suurta rahallista panosta ei tuohon enää viitsi tuhlata.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Satku käy kolmella kylmänä

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

gls kirjoitti: epäilisin haljennutta kantta. entinen 99 teki joskus tuota.

luca: en suosittele tuota kanelikorjausta, voi mennä jäähdytysjärjestelmä tukkoon.. :)
mielestäni tuo tukkeutuminen ei ole mitenkään kovin todennäköistä, ja jos näin sattuisi käymäänkin niin ei muuta kuin letkuja irti ja painepesuria perään :D
Jos vaihtoehtona olisi joko teettää vanhempaan autoon kannentiivisteen vaihto tai kokonaan uusi kansi niin voisin itse ainakin aivan hyvin mielin kokeilla kaikkia konsteja joista olisi vähääkään apua. Ja mahdollisiin lämpöhuoliin saa helpotusta nappaamalla koko termostaatin pois ja kytkemällä flektin pyörimään aina kun sytytysvirta on kytketty :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

niinno kaikkea voip kokeilla :D
kun toisen kerran miettii niin ei hassumpi idea.. kansiremppa maksaa kuitenkin kohtalaisen paljon :wink: ..

kannentiivisteen vaihto taas ei paha homma ole mutta jos vie korjaamolle niin osaavat repiä hintaa ja se taas ottaa pannuun..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Itselläni oli aivan samaa, kylmänä 3:ella, oireilua.
Kokeile avata paisunta säiliön korkkia 1 kierros. Tällöin ei jäähdytys järjestelmään tule painetta, ja kun sammutat koneen niin paineen puuttuessa vesi ei mene sylinteriin. Huomaat heti eron.

Itselläni teki juuri tuota oireilua. ENNENKUN.... motarilla tapahtu Minardit.
Sen kansipahvin vaihtaa helposti + kaikki yläpään tiivarit... mut sit viel ku tarttee uuden kannen....
Kyllä syö miestä.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mutta jos vesi pääsisi sylinteriin niin eikös sen pitäisi näkyä valkosena pöllähdyksenä putkesta?
Vai pöllyääkö vesi vasta sitten kun on kone kuuma?
Saabiton saabisti
#1470
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Ei omani mitenkään pöllytellyt kun polkasi/starttasi.
Vähän vaalehtavaa oli pakokaasut kylläkin... :roll:
Kyllähän sen näkee ja siitä jopa muutama sälli huomauttikin... mut.. "Kyll se vielä viikon kestää" :wink:
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Siitä ainakin näkee että, onko kannessa vikaa että avaa paisuntasäiliön korkin ja koneen käydessä painaa kaasua. Jos säiliöstä tulee kuplia niin kansi/tiiviste vaihtokunnossa.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
tomu
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 07:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja tomu »

t8 teki samaa, syynä oli kansipahviepäilyistä huolimatta huonokuntoinen suutin... tiputti sekä suihkutti epätasaisesti, liki norona hienojakoisen sumun sijaan. Huono suihkutuskuvio aiheutti vajaakäynnin kylmänä. Voihan ne testata irroittamalla imusarjasta jos haluaa varmistaa.
M93 9000 CS Aero (KA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Rehellisesti sanoen, jos mulla olisi muutaman satasen saba alla ja jonka käyttöikä rajoittuisi nykyisen leiman loppumiseen niin kaataisin sinne paisuntasäiliöön vaikka kilon kanelia ynnä muuta mahdollista jotta edes hetken pelaisi, jos tuo mun 99le osoittautuu kansivaivaiseksi niin teen sille kanssa saman homman, on pieni epäily aiheesta koska siinä on nyt uusi, 0km ajettu syyläri joka oli vaihdettu vuonna 1998, kun siihen vaihdettiin uusi jo vuonna 1995, eli jotain hämminkiä on varmaan ollut edellisellä omistajalla joka ei ollut mikään autoteknikko ja ajeli hesan keskustassa. Melko varmaan ollut jokin lämpöongelma jota yritettiin sitten hoitaa kuntoon uudella syylärillä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin