Saabin aliarvostus

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

tknummelin kirjoitti: Mutta omasta mielestäni kaikki Saabit on Saabeja, paitsi:

Saab-Lancia 600
Saab 9-2X
Saab 9-7X
Samaa mieltä 8)
9-7X on sentään jonkin näköinen, mutta tuo 9-2X on aivan hanurista.

Ja näihin Saab/Opel -keskusteluihin viitaten:
Jos kerran NG900 on Opel, niin lähdenkin tästä pian liikenteeseen tuon oman Fiat / Lancia 9000:n kanssa :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
jsuomi
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

Ois varmaan loppunu muutenki, vaikka og900:n on yks maailman parhaista autoista ei sitä ois ollu mitään järkee myydä ilman rajuu uudistusta, jolloin se ei olis enää ollu og900:nen.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Niin muuten kävelen minäkin....keula lytyssä, moottori siellä missä pitää....noin suunnilleen... ei polkimia polvien ympärillä... Mä sanon "ja vi***" sellasille jotka meiltä on jalkoja viemässä. :evil:
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Saapas on jäänyt vähän teknisesti jälkeen. Muilla valmistajilla on tarjolla vaikka millasta pientä elektroniikka lisää jolla on kiva leikkiä.

[marinaa]
Moottoreissa on Saab jäljessä ja paljon jos ottaa huomioon diesel koneet. Muilla valmistajilla on kaksiosaisia ahtimia jolla ruuvataan koneesta todella maukkaat vääntöluvut koko kierrosalueelle. Saabin vaihteisto ei kai tähän päivään asti ole ollut mikään yleisesti kestävä vaan synkkavikasia on vaikka kuinka paljon alle 100tkm ajetuinakin. Ajettavuus on vähän niin ja näin, vetelee kiihdyttäeessä. Jarrut on alitehoiset ja jos sattuu radalle ajamaan tuskin pääset kovaa ajamaan kahta kierrosta enempää kunnes poljin painuu pohjaan ja jarrut on tipotiessään.
[end of marina]

Nämä on ihan vain omia kokemuksia ko automerkistä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

potkuhousu kirjoitti:Saapas on jäänyt vähän teknisesti jälkeen. Muilla valmistajilla on tarjolla vaikka millasta pientä elektroniikka lisää jolla on kiva leikkiä.

[marinaa]
Moottoreissa on Saab jäljessä ja paljon jos ottaa huomioon diesel koneet. Muilla valmistajilla on kaksiosaisia ahtimia jolla ruuvataan koneesta todella maukkaat vääntöluvut koko kierrosalueelle. Saabin vaihteisto ei kai tähän päivään asti ole ollut mikään yleisesti kestävä vaan synkkavikasia on vaikka kuinka paljon alle 100tkm ajetuinakin. Ajettavuus on vähän niin ja näin, vetelee kiihdyttäeessä. Jarrut on alitehoiset ja jos sattuu radalle ajamaan tuskin pääset kovaa ajamaan kahta kierrosta enempää kunnes poljin painuu pohjaan ja jarrut on tipotiessään.
[end of marina]

Nämä on ihan vain omia kokemuksia ko automerkistä.
tämä oli vissiin sitä sarkasmia? :?:

Jos ei ollut, voit yv:llä pistää hintapyyntöä tulemaan. Olihan se 5-ovinen?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Leipuri kirjoitti:Perjantaina kuulin tämmöstä kommenttia:

"Saappi on muuten hyvä, mutta kaikilla jotka on ajanu saapilla kolarin on jalat p*skana. Moottori on tullu syliin".

Onko tuolla mitään tekemistä toden kanssa?
Uskoisin, että ei ole. Ainakaan kummassakaan isän veljien ajamissa kolareissa ei näin ole käynyt, molemmissa moottori löytyi nätisti auton alta vaihdekepin kohdilta ja keula oli kadonnut tuulilasia myöten.

Toinen kolariautoista oli 99 ja toinen og900, molemmissa yhdistävänä tekijänä törmäys itseään suurempaan, moottori auton alla, konepelti keskeltä taittunut ylöspäin(ei tullut sisään), keula tuulilasia myöten hävinnyt, sekä molemmat muutaman päivän päästä omin jaloin sairaalasta pois.

Mainittakoon tässä myös kolari, jonka eräs tuttu ajoi eräänä juhannuksena.. primerasta kuoli 4 ja yksi loukkaantui vakavasti, Ahti loukkaantui kädestä, kun käsi iskeytyi tuulilasista läpi. Saab myytiin vakuutusyhtiöltä korjattavaksi, muutamaa vuotta uudempi primera meni purkuun(eikä pelkästään turvavarusteiden uusimisen takia, vaan se oli solmussa pahasti).
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Ebba
"Kaasari"

Re: ....

Viesti Kirjoittaja Ebba »

Teemu kirjoitti:
Saha kirjoitti:
Se mikä erottaa uuden Saabit omistajat vanhojen Saabien omistajista taitaa olla puhtaasti raha.
Olisko noinkaan...aika uskomaton kommentti
Kyllä tuo on ihan uskottavaa, harva jolla on uuden saban edellyttämät >32000€ taskussa auton hankintaan palaa ostosreissulta parikymmentävuotiaalla 360tkm ajetulla og-satkulla ja sanoo ettei parempaa löytänyt. Tietysti meitä on moneksi enkä väitä etteikö og900 olisi hyvä vaihtoehto kun hankintaan autoa luokassa 500-2500€
900i 2.1 16v -93
Mertmi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kyllä se vaan hykerryttää ajella autolla, jonka ostoon ei velkaa ole tarvinnut ottaa. OG900:lla tietysti. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900turbo3d
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Yhdyn edelliseen täysin. Selitys tälle. Itte opiskelen => rahavarannot melkoisen vähät. Silti aion ajella sykysllä (jahka kesätyövaroilla tuon remppaan) pirssillä, jossa mielestäni melko kilpailukykyset kustannukset ja mukavuudet uuteen Saabiin verrattuna, näin minun varallisuuteen nähden. Vaikkakin kyseessä tonttu. Tuohon oman og900 ajamiseen en ota topiccia ajatellen kantaa, sitä tunnetta, kun ajelee itse "rakennetulla" autolla ekaa kertaa, tuksin voittaa mikään ajokokemus :wink:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
turkkaki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

9-5T kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:
Leipuri kirjoitti:Perjantaina kuulin tämmöstä kommenttia:

"Saappi on muuten hyvä, mutta kaikilla jotka on ajanu saapilla kolarin on jalat p*skana. Moottori on tullu syliin".

Onko tuolla mitään tekemistä toden kanssa?
Taidan olla jäävi kommentoimaan mitään :oops:
Olen nähnyt Mimmin kävelevän.
hahahaha nyt vasta luin... ohhoh... joo pari kolaria saabilla ajaneena... ei helvetti... milläköhän sen koneen sais syliinsä...
hahaha ei jesus...
jos ny jostain löytää auton, jonka kone olis pahempi saada syliin ku saabin, niin... no kyseessä taitaa olla sitte kuorma-auto, tai muutenvain maasturi... eli ihan täyttä kukkua...
ainut asia miksei saabi pärjää testeissä on turvallisuus auton ulkopuolella... niin no niille jalankulkijoillehan mä sen auton tapaan ostaa...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa),
9-5 2.3 AERO -08, VARA käyttis talvirenkailla.
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrasteet, ei talvipyöriä.
christian80
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja christian80 »

turkkaki kirjoitti: ainut asia miksei saabi pärjää testeissä on turvallisuus auton ulkopuolella... niin no niille jalankulkijoillehan mä sen auton tapaan ostaa...
kyllä. ja sanon vaan että useinmiten on kyllä jalankulkijoiden oma syy jos jää auton alle ... ihan vaan kun ajaa läpi helsingin niin näkee kuinka ihmiset kävelee päin punaista vaikka olis kuinka paljon liikennettä :evil: . itse pistän lisää kaasua jos noita idiootteja menee punaisia päin :twisted: ... kun näköjään luulevat autojen pysähtyvän aina kun ylittävät kadun.
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

christian80 kirjoitti:
turkkaki kirjoitti: ainut asia miksei saabi pärjää testeissä on turvallisuus auton ulkopuolella... niin no niille jalankulkijoillehan mä sen auton tapaan ostaa...
kyllä. ja sanon vaan että useinmiten on kyllä jalankulkijoiden oma syy jos jää auton alle ... ihan vaan kun ajaa läpi helsingin niin näkee kuinka ihmiset kävelee päin punaista vaikka olis kuinka paljon liikennettä :evil: . itse pistän lisää kaasua jos noita idiootteja menee punaisia päin :twisted: ... kun näköjään luulevat autojen pysähtyvän aina kun ylittävät kadun.
Jaa sinäkö peeveli aina painat kaasua kun minä jalankulkijana yritän ehtiä yli suojatien vihreiden aikana, jos on matkaa 2m ja alkaa vaihtua punaiseksi niin heti joku hiton sekopää haluaa ajaa päälle, muutenkin noiden jalankulkijoiden valojen paloaika on hesassa liian lyhyt.
Ei tunnu mukavalta kun joku idiootti lähtee kiihdyttämään 20 metrin päästä tähdäten suoraan jalankulkijaan :evil:
Koeta liikkua itse jalan hesassa tai muualla niin tiedät.
Että pistää sapettamaan tälläinen, jalankulkijaa pitää kunnioittaa ja varoa eikä minkään peltiheikin sisällä riehuvaa, turvassa olevaa kuumakallea.
nm. tietullit pakollisiksi pk-seudulle :!:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ässä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ässä »

ng900aero kirjoitti: tietullit pakollisiksi pk-seudulle :!:
Espoolaisille ainakin :twisted:
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
christian80
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja christian80 »

ng900aero kirjoitti:
Jaa sinäkö peeveli aina painat kaasua kun minä jalankulkijana yritän ehtiä yli suojatien vihreiden aikana, jos on matkaa 2m ja alkaa vaihtua punaiseksi niin heti joku hiton sekopää haluaa ajaa päälle, muutenkin noiden jalankulkijoiden valojen paloaika on hesassa liian lyhyt.
Ei tunnu mukavalta kun joku idiootti lähtee kiihdyttämään 20 metrin päästä tähdäten suoraan jalankulkijaan :evil:
Koeta liikkua itse jalan hesassa tai muualla niin tiedät.
Että pistää sapettamaan tälläinen, jalankulkijaa pitää kunnioittaa ja varoa eikä minkään peltiheikin sisällä riehuvaa, turvassa olevaa kuumakallea.
nm. tietullit pakollisiksi pk-seudulle :!:
jaaaa-a, nyt käsitit ihan väärin. ne jotka menevät yli vihreen aikana ovat turvassa... etkö itse ole nähnyt kun äijät juoksee tien yli vaikka on punaista (en tarkoita että olisi just vaihtunut vaan ollut jo kauan enkä tarkoita että autot olisi just saaneet vihreetä) ja ne jotka kävelee tien yli vaikka suojatie olisi 10 metrin päästä... ne ei näköjään piittaa omasta elämästä niin miksi sitten minä :?:

olen kyllä itsekin kävellyt hesassa ja se onnistuu ihan hyvin jos nyt vähän yrittää pitää vauhtia yllä. sitä saa vaan odottaa aika paljon mutta se nyt on semmosta...

onhan niitä jotka ei piittaa jalankulkijoista vaikka heillä olisi vihreetä ja ne ovat ihan toista maata.
Saab 900: Built like e Merc, safe as a Volvo and so much cooler than a BMW. (Quentin Willson - Top Gear)
Acid7
"Kaasari"
Viesti:

Saabin aliarvostus

Viesti Kirjoittaja Acid7 »

Ohho, onpas pitkä keskustelu. Saabi on ollut osa elämää jostakin 80-luvun alusta kun isä ensimmäisen 99:n osti. Äiti toisen heti perään. Itse tuli ostettua kadetin ja remmivolvon jälkeen melkeen uusi 900S ja nyt on 93 turbo. Siskollakin on saabi. En ollut ikinä tajunnut että Saabista on niin paljon ennakkoluuloja, ennekuin ostin oman. Kaverit nauro ja kysy että onko ruudullinen pappa-lippis ostettu kans. Juttelin tästä vaimon serkun kanssa joka on töissä Volvolla ruotsissa. Siellä ei kuulemma samaa mielikuvaa Saabista ole. Itse hän ajaa Saabilla, eikä kuulemma ikinä vaihtaisi Volvoon.
Saab 9³ 2.0t -01
Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t -05
Vastaa Viestiin