Pari kysymystä og900 2.1 16v koskien..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Huh.. ettekä ikinä usko mikä palautti uskoni noihin vanhuksiin ja ostohaluni maanpinnalle :)

Tuli tuo saabismini sytyttänyt noppa taas korjattavaksi, tällä kertaa mätää hitsattavana, ja kaikkea pikkuduunia + siivousta. Mutta tuo se vaan on edelleen ajettavuudeltaan huippu, kevyt ohjaus, tarkat vaihteet, toimiva kone joka vastaa kaasuun, huippujarrut (tein itse viime vuonna :)).

Voinen siis tyytyä etsimään jonkun iäkkäämmänkin MUTTA vähänajetun tai peruskorjatun kulkineen, edullisen kyllä, mutten laittoa vaativaa, etsintä jatkuu..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Lefan kanssa siinä mielessä samaa mieltä, että 99:n kanssa kaikki oli helpompaa ja halvempaa. Nykyään tonnari miehenä rahaa palaa joka käänteessä, en tässä viitti summata paljonko tälläkin viikolla on mennyt :cry: . Tonnarin ostossa pitää jättää riittävästi taskunpohjalle hätävaraa tai sitten minulla on vain huono tuuri näitten kanssa :evil: .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Jätä Lefa ne ruiskut rauhaan ja ota tommonen kun mun kuvassa on. En oo päivääkään katunut, kun vaihdoin 16v ruiskun tohon kaasariin. Kyllä menee halvalla, mutta jämäkästi. Ei oo ruostetta (eikä tuu), eikä mitään vaikeaa/kallista korjattavaa. Kun nyt kerran oot tuttu noiden kaasareiden kanssa. Jos odotat ensi kesään, niin omani tulee myyntiin, kun lopetan tän Saabeilun ja siirryn tuplafarmarikauteen :D

Eihän tuo raketti ole, mutten ole minäkään. Kieltämättä tuo 2.1 litrainen on erittäin miellyttävä paketti ajella, mutta kyllä siihen rahaa paloi ainakin itsellä ihan eri malliin kun tähän kaasariin.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tulenpa sotkemaan astioita parilla linkillä (meinaan jos luottopeliä olet etsimässä):

http://www.nettiauto.com/344119
http://www.nettiauto.com/334717 (sorry, 4d ja lapissa)
http://www.keltainenporssi.fi/show_ad.jsp?o_id=3796251
= http://office.vippet.net/servlet/genera ... car=111753

Ja se nettiauton vähänajettu punainen noppa taisi jo mennäkin...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Voi perhana, mutta tuo viimeinen on nätti kone, mikä hinta mahtaa olla, kun ei tuota lukuaikaa ole?

Edit: tulipa tilattua lukuaikaa, hintaahan tuolla on, ja on jonkinlaisen matkan päässä meikäläisestä, mutta ei tuo kyllä kallis ole, kun ottaa huomioon auton ryhdikkyyden (olettaisin myös huippukuntoiseksi) sekä tuon vaivan, mitä tuon muuttelemiseen on nähty, tuo turbon sisusta on yksinkertaisesti komea, ja vieläpä kattoluukku näkyy olevan..

Jos menee lotto oikein, niin porhallan hakemaan :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

http://tinyurl.com/b8p8w

APUA! Nyt polttelee jo, katsokaa mikä löytö! 8O :P

Edit: paljonkohan tuollainen nielee gasoa? :)

Edit2: Menee jo niin paljon offtopicin puolelle, että on vielä pakko kysyä onko tuollaisessa Tomaatti-GLs:ssä mahdollisesti vakiona ohjaustehostinta vaikos ei?

Muuten näyttää melko karvalakilta, ei kieppikelloa, ei keskikonsolia..

Mutta tuohon alle Ronalit, eteen ja taakse spoikka, ja sitten kruisailemaan toinen jalka sidottuna penkin alle :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Voi perhana, mutta tuo viimeinen on nätti kone, mikä hinta mahtaa olla, kun ei tuota lukuaikaa ole?

Edit: tulipa tilattua lukuaikaa, hintaahan tuolla on, ja on jonkinlaisen matkan päässä meikäläisestä, mutta ei tuo kyllä kallis ole, kun ottaa huomioon auton ryhdikkyyden (olettaisin myös huippukuntoiseksi) sekä tuon vaivan, mitä tuon muuttelemiseen on nähty, tuo turbon sisusta on yksinkertaisesti komea, ja vieläpä kattoluukku näkyy olevan..

Jos menee lotto oikein, niin porhallan hakemaan :)
Autoa myy tälläkin foorumilla vaikuttava kaveri (jara) ja uskon tuon auton olevan ensiluokkainen ja ehdottomasti hintansa arvoinen. Lisäplussaa siis nuo turbon varusteet ja mukaan tuleva b-turbon tekniikka. Jos nimittäin alkaa ne autot taas toimimaan ja tulee tekemisen puutetta :lol:
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti:http://tinyurl.com/b8p8w
APUA! Nyt polttelee jo, katsokaa mikä löytö! 8O :P
Edit: paljonkohan tuollainen nielee gasoa? :)
Edit2: Menee jo niin paljon offtopicin puolelle, että on vielä pakko kysyä onko tuollaisessa Tomaatti-GLs:ssä mahdollisesti vakiona ohjaustehostinta vaikos ei?
vau, aika mielenkiintoinen. tomaatti gls ja 173tkm, samat faktat kun mun 76 combissa :)

tuskin noissa on tehostinta ellei erikseen mainittu. mulla gls automaatin kulutus on ainakin ilmansuodattimen vaihdon jälkeen ihan maltillinen. en ole mitannut, mutta vaisto sanoo pari kolme tankillista ajettuani että ei ole kohtuuton.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

jariha kirjoitti:Tulenpa sotkemaan astioita parilla linkillä (meinaan jos luottopeliä olet etsimässä):

http://www.nettiauto.com/344119
ruskea kaunotar on myyty. kenelleköhän meni? halkean uteliaisuudesta :oops:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

lefa42 kirjoitti: Voinen siis tyytyä etsimään jonkun iäkkäämmänkin MUTTA vähänajetun tai peruskorjatun kulkineen
ihan fiksu ajatus (ei ettäkö olisi oma lehmä ojassa..). ja pakokaasupäästöjä + niihin liittyviä mahdollisia ongelmia ajatellen, olikos niin että vuosimallista 87 alkaen päästöt on tiukemmat? vai 86 alkaen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lefa42 kirjoitti:Edit: paljonkohan tuollainen nielee gasoa? :)
Tuskimpa alle kympin pääsee, omat automaattiajelut siis gleellä b-kone ja finukalla, T8A. Tuo saattaa olla jo pidemmillä välityksillä.
Mutta onko tuon hintaluokan ajopeleissä litran parin kulutuksella mitään merkitystä? Bensapihimmät vastaavan kokoluokan automaatit nykyajalta maksavat moninkertaisesti tuon hankintahinnan.
Noiden tuplakaasarien luonne kyllä sopii automaatin kanssa verrattuna esim. ruiskuihin tai T8:iin vanhalla garretilla jotka molemmat vaativat vähän enempi kierroksia ennen kuin kulku on kohillaan
Edit2: Menee jo niin paljon offtopicin puolelle, että on vielä pakko kysyä onko tuollaisessa Tomaatti-GLs:ssä mahdollisesti vakiona ohjaustehostinta vaikos ei?
Vahva veikkaus että ilman tehostinta, tuohon aikaan oli myytävänä myös "karvalakki"GLE jossa josta löytyi tehostin mutta eihän tuosta tiedä soittamatta mitä sinne on valittu samalla kun automaattilaatikkokin.
Ja tehostimen asennus on kumminkin niin helppo että sen takia tuota ei kannata tyrmätä.

Mutta tuohon alle Ronalit, eteen ja taakse spoikka, ja sitten kruisailemaan toinen jalka sidottuna penkin alle :)
Jokos soitit, kun ei vielä tuon kauempanakaan? :D
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

lucaf kirjoitti:
lefa42 kirjoitti: Voinen siis tyytyä etsimään jonkun iäkkäämmänkin MUTTA vähänajetun tai peruskorjatun kulkineen
ihan fiksu ajatus (ei ettäkö olisi oma lehmä ojassa..). ja pakokaasupäästöjä + niihin liittyviä mahdollisia ongelmia ajatellen, olikos niin että vuosimallista 87 alkaen päästöt on tiukemmat? vai 86 alkaen?
Se oli 10/86 kun vaihtui CO:t 4.5->3.5
Oma tonnari jää kumminkin tuonne päästöarvojen "paremmalle" puolelle.

EDIT:pitihän toi tarkistaa, A-katsastuksen sivuilta löyty:
http://www.sauk.fi/sauk/paasto.asp
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
TVS
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: La Helmi 21, 2004 20:32
Paikkakunta: Mänttä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVS »

Muutaman satkun kanssa rustailleena voisin sanoa että jos 16v tarvii olla, 2.0 ois ehdotus. Tietysti jos 2.1 pääset ihan kylmästä lyömään käyntiin, jos ei onnahtele eikä ennen kaikkea kolise yhtään niin kyllähän se varmasti kestää, mutta kun toi -92 vai -91 2.1 satku on 150tkm ajettu ja toinen kone menossa ja sekin ilmeisesti puristusvajeesta kärsivä niin ei paljoa naurata. Tosin tällä uudemmalla on ajettu 2xxtkm mutta kuitenkin, aika väsähtäneen tuntunen on sekin, eka kone "loppu" 110tkm kohalla, oli niin helevetin horo ettei saatu päästöistä läpi. Mutta vaikka nämä ovatkin varmasti suurelta osin maanantaikappaleita, kyllä multa on ajat sitten loppunu usko koko 2.1 koneeseen, se wanha 2.0 on kyllä ikuinen, ei o mitään valittamista saban 2 litrasesta. Ihan vuan 2.1 koneelle vertailuna mainittakoon että rofiilikuvan volmarilla on mittarissa 345tkm, ajettu todennäkösesti paljon, ja alkuperänen 2,3 kone -85 mallia ja ei ikinä avattu, hienosti pelaa eikä syö öljyä(vuotaa kylläkin) eikä kolise.
Patarauta on påp.
cab93
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Pe Loka 24, 2003 09:00

2,1

Viesti Kirjoittaja cab93 »

Itsellä 300000t km ajettu 2,1l vm-93,moottori on poliisiautosta ja kansipahvi kerran vaihdettu.ei syö öljyä tippaakaan 10tonnilla.kulutus noin 7,5-8,0l sadalla.
mart96
"Viggen"
Viestit: 527
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Nimimerkki ''Moksu''-mistä saa semmoisen kivan Pink Panterin kuvan?
Yks hyvä ystävä kutsuu minuakin vaaleanpunaiseksi pantteriksi-ilmeisesti kehonrakenne on samaa:-)
Ja anteeksi tuo asiassepuuttumaton kysymys, vaikka mun suositusten perusteella ostettiin vaimoni sisarellekin juuri satku vm 91 :-)
Vastaa Viestiin