Vaha-asiaa
-
- "Hölösuu"
Vaha-asiaa
Kesä alkaa olla jo pitkällä ja 9-5 kaipaa kestävää kiiltoa pintaan. Onko kokemuksia esim. uudesta Sonax xtreme nano vahasta? Onhan näistä ollut kai ennenkin puhetta, mutta mitähän tuohon kannattaisi laittaa että saavuttaisi parhaan lopputuloksen. Kiilto on maalipinnassa vielä ihan hyvä mutta lumiharjan tekemät pienet naarmut pitäisi kyllä saada samalla piiloon. Etenkin mustien autojen omistajien kokemuksia/suositeuksia olisi hauska kuulla.
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
Tällä foorumilla tuntuu olevan "sattuneesta" syystä paljon Zaino-vahojen käyttäjiä
Kovasti ovat isot pojat kehuneet lopputulosta kys. merkillä (ilmeisesti peukalot ruuvipenkissä lausuntoa antaessa, tai jotain
)...
AutoGlym:iä itse käytän (*), ja hyvin on toiminut. Tuosta mainitsemastasi "nano"tekniikka-aineesta en ole nähnyt kuin telkkarimainoksen
* Toivottavasti ei tule bannia voorumille kun tämmöisiä kehtaan julkisesti täällä myöntää

AutoGlym:iä itse käytän (*), ja hyvin on toiminut. Tuosta mainitsemastasi "nano"tekniikka-aineesta en ole nähnyt kuin telkkarimainoksen

* Toivottavasti ei tule bannia voorumille kun tämmöisiä kehtaan julkisesti täällä myöntää

-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
Sulla näyttää nuo kulkineet olevan niitä malleja joissa vielä maali oli hyvää. Munkin 9000:ssa on parempi maalipinta kuin 9-5:ssä vaikka auto on 5 vuotta vanhempi..kele.V.J.S kirjoitti:AutoGlym:iä itse käytän (*), ja hyvin on toiminut.
Mutta autoglymista.. sitähän ne kaikki kehuu. Muistatko mitä autoglymeja ja missä järjestyksessä?
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
Itse kiskaisen auton suurinpiirtein puhtaaksi, sitten "Resin Polish" pesevä vaha yks tai kaks kertaa fiiliksistä riippuen, ja eikun baanalle. Pesut sitten vahauksen jälkeen AutoGlymin Bodywork conditioner autoshampoolla, uusintavahaus parin-kolmen kk:n välein. Vissiin jotain erikoiskiiltovahaa vois laittaa ton Resin Polishin jälkeen, mutta en ole jaksanut vaivautua, enkä mitään "naarmunpoistovahoja" ole kokeillut.Saappi Kuski kirjoitti:Sulla näyttää nuo kulkineet olevan niitä malleja joissa vielä maali oli hyvää. Munkin 9000:ssa on parempi maalipinta kuin 9-5:ssä vaikka auto on 5 vuotta vanhempi..kele.V.J.S kirjoitti:AutoGlym:iä itse käytän (*), ja hyvin on toiminut.
Mutta autoglymista.. sitähän ne kaikki kehuu. Muistatko mitä autoglymeja ja missä järjestyksessä?
-Sähkövatkain model Y -24
-
- "Ruisku"
Näin olen itsekin tehnyt aina kun olen auton jaksanut vahata.Saab-man kirjoitti:Ensin yksi kerros Autoglymin Super Reshine Polishilla (punainen etiketti) ja toinen kerros Autoglymin Extra Gloss Protectionilla (kultainen etiketti) ja johan kiiltää.
Viikko sitten testasin Autoglymin uutta Ultra Deep Shine:a eli musta-etikettinen 500ml pullo. Tarkoitettu tummille maaleille sekä metalliväreille. Tänään pikainen painepesurilla huuhtelu sujui ainakin todella kivuttomasti ja vesi helmeili erittäin mukavasti maalipinnalla. Ymmärsin Autoglymin edustajalta, että tuossa vahassa olisi tämä puna- ja kultaetikettinen "sotkettu" valmiiksi

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Minä olen ymmärtänyt että tämä musta on ihan eri ainetta kun aikaisemman tuotteet. Aiemmin ovat käyttäneet hartseja ja tässä uudessa on käytetty polymeerejä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Mä myyn vain Z-aineita eli ei ole muita saatavilla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Menee taas vähän ot:ksi mutta onkos sulla Potkis mitään ns. laiskan miehen sarjaa myytävänä, eli yksi kerros ja kohtalainen kiilto, ihan vain jonka voisi vetäistä harjapesun jälkeen?
Kun minä en nyt pysty kanavoimaan energiaa muuhun kuin noihin koneiden kunnostamiseen, ja silti säälittää esim. tuo pihassa makaavan ramman tontun maalipinta jota nuo linnut ovat varmaan jo osaltaan syövyttäneet.
Kun minä en nyt pysty kanavoimaan energiaa muuhun kuin noihin koneiden kunnostamiseen, ja silti säälittää esim. tuo pihassa makaavan ramman tontun maalipinta jota nuo linnut ovat varmaan jo osaltaan syövyttäneet.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Valitan Zaino vaatii aluksi vähän työtä noin 3,5h ja sen jälkeen hoitoon helppoa. Yhden vahan tuotteista ehdotankin käytettäväksi AG punasta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
SS-K #1636 STCF #2
Ok, sitä sitten, mutta lupaudun ostamaan sulta koko setin kunhan saan tuon tontunkin kasaan, mutta eikö siihen Zainon kiiltoon ole mitään oikotietä kuten vaikkapa sumuttaa zainon ja tinnerin seosta suihkepullolla 20 kertaa ja kiilloittaa vain kerran? 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98